ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واقعیت مجازی آینده فیلم ها و بازی های ۳۶۰ درجه خواهد بود

برای دو سال پی در پی، Oculus Rift بهترین گزینه در حوزه واقعیت مجازی در CES بوده است. این ایده از استارت آپی کوچک به شرکتی تبدیل شد که فیسبوک دو میلیارد دلار برای به ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۵۵

برای دو سال پی در پی، Oculus Rift بهترین گزینه در حوزه واقعیت مجازی در CES بوده است. این ایده از استارت آپی کوچک به شرکتی تبدیل شد که فیسبوک دو میلیارد دلار برای به دست آوردنش هزینه کرد.

همزمان، سامسونگ و گوگل نیز اعلام کردند که برنامه هایی برای ورود به عرصه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شده اند. البته هنوز هیچ گزینه ای قدرت رقابت کافی را در این حوزه نداشته اما بسیاری افراد امیدوارند که این اتفاق به زودی بیفتد.

اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان فیلم ها، بازی ها و تجربه های دیگری را با کمک واقعیت مجازی ساخت. چه چیزی لازم است تا امکان رشد آن در این زمینه ها مهیا شود؟

در ادامه با دیجیاتو باشید.

روز گذشته در نمایشگاه CES یک نمونه جذاب به چشم آمد. Arkamys شرکتی ۱۵ ساله است که کمتر کسی اسم آن را شنیده. این شرکت در چیزهایی مثل سیستم صوتی خودروها تخصص دارد. اما در این CES راه هایی برای استفاده از واقعیت مجازی برای استفاده های کاربردی تر پیشنهاد داده و دمویی از قابلیت صدا و تجربه تصویری ۳۶۰ درجه را ساخته که اجازه می دهد چشم انداز فردی دیگر را در ابزارهایی شبیه Oculus Rift تجربه کرد.

به گفته Mikaël Breton که مدیر محصول در Arkamys است: 'این می تواند تصور تازه ای از تلویزیون ها و بازی های آینده به ما دهد. شما می توانید قدم به این دنیاها گذاشته و به جای هنرپیشه و شخصیت ها قرار بگیرید.'

برای این دمو در CES شرکت Arkamys یک Oculus Rift و هدفون مخصوص به بازدیدکنندگان می دهد و در دمو در یک زمین بسکتبال می توان در جای تک تک بازیکنان حضور داشت. به گفته نویسنده سایت ورج که این دمو را تجربه کرده، صدا و تصویر به طرز شگفت آوری همزمان و همگام بوده اند. صداها و تصاویر بسیار طبیعی و جذاب حس می شده اند.

با توجه به عدم وجود محتوای متناسب با این تکنولوژی احتمالا با ورود آن به بازار فاصله داریم. اما در صورت ورود شرکت ها برای تولید محتوای سازگار، احتمالا این تکنولوژی با سرعت زیادی می تواند جایگزین تلویزیون های سه بعدی شود.

البته در حال حاضر شرکت هایی مانند سامسونگ نیز در حال کار بر روی ویدئوهای ۳۶۰ درجه هستند.

کریس دیکسون که از سرمایه گذاران اصلی Oculus Rift است می گوید: «واقعیت مجازی رسانه بزرگ و جدیدی خواهد بود که می تواند مرزهای عکاسی و ویدئو را جابجا کند و تجربه بهترین محتوا در قالب این تکنولوژی عرضه خواهد شد.» او اضافه می کند که «به زودی افراد حوزه فیلم باید مفاهیم جدیدی برای تعریف چیزهایی مثل کلوز آپ در فیلم سازی ایجاد کنند. ما همچنین به ابزارهایی جدید برای ساخت محتوای مخصوص واقعیت مجازی نیاز خواهیم داشت. همچنین ابزارها و تکنولوژی هایی تازه برای ساخت گیم ها نیز مورد نیاز است تا بتوانیم بازی های کامپیوتری را نیز با واقعیت مجازی همخوان کنیم.»

شما چه فکر می کنید؟ به نظر شما فیلم ها یا بازی ها تا چند ماه یا چند سال دیگر در قالب ابزاری مانند عینک واقعیت مجازی Oculus Rift قابل تماشا یا بازی کردن هستند.

Digiato-03---1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • محسن (T)
    محسن (T) | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    لامصب زنفون دو فقط دویست دلار!!!!! با دلار پنج تومنی هم میشه یه تومن!

    • samb
      samb | ۱۵ دی ۱۳۹۳

      اره 4 گیگ رم داره
      لپ تاپه منم 4 گیگ رم داره !
      نمی دونم این گوشی ها کجا دارن میرن !

  • samb
    samb | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    عینک مجازی سونی چی شد خیلی وقته ازش حرفی زده نمی شه
    آخه خیلی خوشگل بود!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    خیلی دوس دارم یکی از عینک های واقعیت مجازی رو داشته باشم و باهاش کار کنم ، اما چیزی که معلومه از واقعیت مجازی در اینده خیلی بیشنر میشنویم

مطالب پیشنهادی