ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
ایران کره جنوبی
تکنولوژی

همکاری ایران و کره جنوبی در توسعه فناوری 4G

دکتر یونگ، رئیس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات و وزیر سابق ICT کره جنوبی به دعوت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دکتر محمد خوانساری رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد. محور اصلی این ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دکتر یونگ، رئیس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات و وزیر سابق ICT کره جنوبی به دعوت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دکتر محمد خوانساری رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد. محور اصلی این بازدید خدمات نسل چهارم تلفن همراه (4G) بود.

یونگ در این دیدار با اشاره به توانمندی ها و ساختار مناسب این پژوهشگاه اظهار کرد: مرکز تحقیقات مخابرات ایران می تواند از تجارب کره جنوبی برای مشاوره و همکاری مختلف پژوهشی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خوبی بهره ببرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

وی پیشنهادی مبنی بر همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه های مختلف ICT مانند مرز فناوری، تخصیص فرکانس و نسل چهارم تلفن همراه ارائه کرد.

یونگ گفت: نهادهای تحقیقاتی در کره جنوبی ابتدای امر با حمایت دولت ایجاد شدند اما پس از مدتی توسعه یافته و به صورت خصوصی اداره می شوند. مراکز پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور در سال های اخیر اهمیت بسیاری یافته اند و امروزه به شرکت های بزرگ و سودده تبدیل شده اند.

او با اشاره به اهمیت تحقیق در حوزه ICT تاکید کرد: بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه به صورت مستقل و جداگانه، مراکز تحقیق و توسعه خود را راه اندازی کرده اند.

دکتر خوانساری نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های بین المللی در زمینه فناوری های نوین بیان کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش دارد به عنوان بازوی علمی تحقیقاتی وزارت خانه با گسترش همکاری با پژوهشگران، بتواند پیش از ورود تکنولوژی های جدید در مسایل مرتبط به آنها تحقیق و بررسی کند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این راستا، از مشاوره کشورهای توسعه یافته در زمینه ICT بهره خواهیم برد.

وی گفت: ایران و کره جنوبی می توانند با توجه به حسن روابط  و پیشرفت دو کشور در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری های خود را توسعه دهند.

پس از این دیدار دکتر یونگ در سالن آموزش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر شد و ضمن سخنرانی برای اعضای هیات علمی، مدیران پژوهشی و محققان به پرسش های آنان در خصوص نسل های جدید مخابراتی به ویژه فناوری LTE پاسخ داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • mohssen
    mohssen | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    4g با محدودیت سرعت 128؟ یا قیمت سه برابر؟! یا فقط بهونه ای برا گرون کردن!

  • کارگردان
    کارگردان | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    مسئولان ایران و کره عکس هم با هم گرفتند؟؟؟؟
    اگه گرفتند که دیگه حله یک سابقه ای شد واسه مسئول ما...
    به عمل کار برآید

  • kamyab98
    kamyab98 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    یعنی میشه؟ واقعا؟! چی میشه اگه بشه...
    ولی احتمالا بعد چند وقت با کره ها حال نمیکنن پروژرو میدن به چینی بعد دوباره با چینی ها حال نمی کنن میگن مگه خودمون چمونه بعد کله پروژه به اف میره...

  • erfanm
    erfanm | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    به زودی شبکه سامسونگ در ایران...خخخخخخ
    کره داره نسل پنجم میاره نمیشه همونو واسمون بپیچه؟
    بی زحمت همونو بیارین ایران دیگه....

    • rodrigez
      rodrigez | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      اونوقت از کجا پولشو میاری

  • جزقاله
    جزقاله | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    ما كجا اونا كجا !! اميدوارم ولي با اين محدوديت هايي كه اينجا ايجاد ميكنن بعيد ميدونم چيز خاصي رو ببينيم !!
    كاش به روز بياد محدوديتا نباشه !

  • steve
    steve | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    اميدوارم همكاريشون بتونه تو بهتر شدن سرعت موثر باشه--------چي ميشد سرعت اينترنت ما حالا در حد كره جنوبي هم نه ولي سرعت اينترنتمون normal بود :)

    • steve
      steve | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      بچه ها نام كاربري((روح بزرگ جد بره)) كيه ديگه همون دكتر بره ست؟

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    اگه همکاری ایران و کره شمالی در توسعه فناوری فیلترینگ نشه

    • Alireza2000
      Alireza2000 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      گل گفتی فرشاد

      • Alireza2000
        Alireza2000 | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        گل گفتی

    • seyed_ali_hosseini
      seyed_ali_hosseini | ۲۲ دی ۱۳۹۳

      4g ایرانی و 4g کره ای

      هر دو 4g اند اما این کجا و آن کجا

      • BuBo
        BuBo | ۲۲ دی ۱۳۹۳

        تو منی یا من تو ام؟

  • حسين
    حسين | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    اميدوارم سرعت اينترنت ايران بهتر بشه و به يك حد عالي برسه ، اما گيرم كه سرعتو بردن بالا .... قيمتاشو چه كنيم !؟ :cry:

  • iPooya
    iPooya | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    اگه عملی بشه و مثل هزاران پروژه شروع نشده نباشه ، عالیه !
    فک کن کره جنوبی که بهترین نت رو داره !

  • دانیال
    دانیال | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    من که چشم آب نمیخوره :-(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی