ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حدود ۹۳۹ میلیون دستگاه مبتنی بر اندروید تحت تاثیر باگی خطرناک قرار دارند

به گفته Tod Beardsly، یک محقق فعال در حوزه امنیت، تمام نسخه های اندروید زیر ۴.۴ کیت کت، دارای مشکل امنیتی بزرگی هستند که امکان نفوذ و حمله های مخرب توسط هکر ها را فراهم می ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۰

به گفته Tod Beardsly، یک محقق فعال در حوزه امنیت، تمام نسخه های اندروید زیر ۴.۴ کیت کت، دارای مشکل امنیتی بزرگی هستند که امکان نفوذ و حمله های مخرب توسط هکر ها را فراهم می آورند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو باشید.

به نظر می رسد علت اصلی این حفره امنیتی،‌ یک مشکل نرم افزاری در Android WebView بوده که عضو جدایی ناپذیر نسخه های ۴.۳ و پایین تر این سیستم عامل به شما می رود و به توسعه دهندگان اجازه می دهد محتوای آنلاین را در اپلیکیشن ها نمایش دهند. اعمال انجام شده توسط این مورد و برخی سرویس های دیگر پلتفرم موبایل گوگل، رخنه امنیتی بزرگی را در این سیستم عامل بر جای می گذارد.

مشکل امنیتی مورد اشاره، ۹۳۹ میلیون تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید را در خطر حمله های مخرب قرار می دهد که تهدیدی بزرگ به شمار می رود. احتمالا شما نیز فکر می کنید گوگل در حال کار بر روی راه حلی برای این مسئله است اما با توجه به متوقف شدن به روزرسانی های امنیتی برای نسخه های قدیمی اندروید، باید بگوییم که چنین امری صحت ندارد و قرار نیست اتفاق بیافتد.

اینطور که به نظر می رسد، کمپانی اهل مانتین ویو هیچگونه نگرانی ای درباره رخنه امنیتی مرتبط به سرویس وب ویو نداشته، از حل آن سر باز زده و تصمیم گرفته حل این مشکل را به کمپانی های تولید کننده تلفن های هوشمند واگذار کند و در اصل آنها باید نسبت به کاربرانشان پاسخگو باشند. با توجه به گستردگی این پلتفرم، این احتمال وجود دارد که بسیاری از این رخنه های امنیتی به خوبی و یا شاید هرگز حل نشوند.

گوگل در این باره می گوید: اگر نسخه های دارای رخنه امنیتی مورد بحث قدیمی تر از ۴.۴ باشند، ما در مورد آن کاری انجام نخواهیم داد اما از پچ های عرضه شده توسط دیگران استقبال خواهیم کرد. به غیر از مطلع کردن کمپانی های عرضه کننده، هیچ کاری از دست ما بر نمی آید.

این غول دنیای تکنولوژی از روشی و راهکارهایی متفاوت در نسخه های کیت کت و آبنبات چوبی سیستم عامل اندروید بهره می برد، به طوریکه این نسخه ها تحت تاثیر باگ WebView قرار نخواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی