ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ چرا گوشی‌های اندروید دیر آپدیت می‌شوند؟

مهمترین دغدغه کاربران گوشی‌های اندرویدی این است که چه زمانی اندروید جدید را دریافت می‌کنند؛ البته اگر قرار باشد نسخه جدید برای گوشی آن‌ها منتشر شود. در پشت پرده بروزرسانی گوشی‌های اندرویدی، علاوه بر گوگل، چندین غول دیگر وجود دارد که باید شکست بخورند تا اندروید جدید به دست شما کاربر نهایی برسد.

مشاهده ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

مشاهده ویدیو در آپارات دیجیاتو:

آپدیت اندروید به صورت کلی دو فاز اصلی دارد. فاز اول شامل دریافت پلتفرم توسعه از کوگل و همگام‌سازی آن با پلتفرم اختصاصی توسعه هر کمپانی سازنده گوشی هوشمند، تعبیه کارکردهای اصلی گوشی مانند وای‌فای، بلوتوث، آنتی‌دهی و دوربین، همگام‌سازی نرم‌افزار با سخت‌افزار و هماهنگی آن با شرکت‌های سازنده چیپست مانند کوالام و مدیاتک، تهیه یک نسخه آلفا از نرم‌افزار برای گوشی مورد نظر و در نهایت تست آن در فاز بتا می‌شود.

اندروید

در فاز دوم تمامی کارکردهای گوشی و رابط کاربری تا جای ممکن اصلاح می‌شود و به به محصول نهایی نزدیک خواهد شد. سپس این نرم‌افزار با اپراتورهای همراه هم همگام‌سازی می‌شود تا اگر اپراتوری بخواهد برنامه پیش‌فرضی روی گوشی نصب کند، آن را به کمپانی اعلام کند. در نهایت پس از یک تست دیگر، آپدیت اندروید به دست کاربر نهایی می‌رسد.

اندروید

نکته‌ای که معمولا از چشم کاربران دور می‌ماند، این است که تمامی مراحل فوق برای تمامی دیوایس‌های یک کمپانی طی می‌شود. یعنی بر فرض اگر سامسونگ بخواهد ۲۰ گوشی خود را به اندروید ۱۲ آپدیت کند، هر ۲۰ گوشی باید این دو فاز را پشت سر بگذارند تا اندروید شخصی‌سازی شده مخصوص خود را دریافت کنند.

البته گوگل در این میان سعی کرده راه‌حلی تحت عنوان پروژه تربل راه‌اندازی کند تا بسیاری از این مسیر سخت را برای کمپانی‌ها از پیش رو بردارد. این پروژه تربل اختیاری است و بسیاری از کمپانی‌ها اصلا علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دهند چرا که اصرار دارند اندروید نهایی ارسال شده برای کاربر باید دقیقا چیزی باشید که خودشان می‌خواهند.

در رابطه با پروژه تربل و دیگر مسیرهای پر پیچ و خم دریافت آپدیت جدید اندروید در ویدیوی این مطلب بیشتر صحبت کرده‌ام. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم ویدیو را تا انتها تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.