ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرانجام رویای شارژ بیسیم با کمک مایکروسافت محقق شد

خلاقیت زنده است و بازوی تحقیقاتی مایکروسافت نیز به نظر پروژه جدیدی را برای شارژ دستگاه های موبایل به نام AutoCharge در دستور کار خود دارد. یکی از اهداف کمپانی ذکر شده ایجاد تجربه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

خلاقیت زنده است و بازوی تحقیقاتی مایکروسافت نیز به نظر پروژه جدیدی را برای شارژ دستگاه های موبایل به نام AutoCharge در دستور کار خود دارد.

یکی از اهداف کمپانی ذکر شده ایجاد تجربه ای بی نقص از شارژ برای اسمارت فون هاست که در آن دیگر خبری از کابل یا پدهای شارژ نیست و در عوض ترکیبی از یک سیستم تشخیص تصویر و شارژ خورشیدی در آن به کار گرفته شده که به صورت خودکار تلفن هوشمند شما را روی میز شناسایی کرده و فوتون های حاوی انرژی را به سمتش می فرستند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که مایکروسافت اعلام کرده این نمونه تجربی از شارژرهای نوری، اسمارت فون را در 0.3 ثانیه تشخیص داده و به سرعت انواع کابلی، برق دستگاه را تأمین می کند.

شارژ خورشیدی راهکاری غیر منتظره برای این حوزه به شمار می رود و به خاطر شرایطی نظیر ضعیف بودن یا پراکندگی نور داخل فضاهای در بسته یا حمل موبایل در جیب، عملیاتی بودن آن در محیط های مختلف همچنان مورد پرسش قرار دارد.

از این رو مایکروسافت باید روشی را برای شارژ خورشیدی درون منزل ابداع نماید که به صورت 24 ساعته امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. بهترین روش آن است که پرتوی مستقیم از نور متمرکز با کمترین پراکندگی روی دستگاه تابانده شود تا شارژ مورد نیاز آن را فراهم کند.

در مورد بخش تشخیص تصویر این سیستم هم باید بگوییم که این کار از طریق دوربینی انجام می شود که یک سطح را تحت نظر می گیرد. زمانی که اسمارت فون شما (که در تیررس دوربین قرار دارد) نیاز به شارژ داشته باشد، آن را تشخیص داده و سپس نوعی موتور چرخنده جهت پرتو شارژ را تنظیم نموده و نقطه صحیح را نشانه می گیرد.

باید در نظر داشت که تلفن هوشمند مورد نظر شما برای دریافت ذرات دارای انرژی به یک پنل یکپارچه خورشیدی نیاز دارد. شارژ نوری یک دستاورد تکنولوژیکی بسیار مهم است که می توان آن را به رویای محقق شده نیکلا تسلا تعبیر نمود، با این همه، تا زمانی که تولید کنندگان اسمارت فون متقاعد شوند که پنل های خورشیدی را داخل محصولاتشان کارگذاری کنند زمان زیادی باقی است.

Microsoft-AutoCharge (6) Microsoft-AutoCharge (7) Microsoft-AutoCharge (8) Microsoft-AutoCharge

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (72 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • جلیل
    جلیل | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    ایول ماکرو واقعا کارش درسته

  • mehran
    mehran | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    فکرکن تو خونه داری راه میری یهو امواج برق بگیرتت :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی