ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دراکمن و استرالی: رسیدن به 60 فریم در آنچارتد 4 فوق العاده سخت است

کارگردانان Uncharted 4: A Thief's End، بروس استرالی و نیل دراکمن می گویند که قفل کردن فریم بازی در همه حالات روی 60 یک امر فوق العاده سخت خواهد بود و بعید است که بتوان ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

کارگردانان Uncharted 4: A Thief's End، بروس استرالی و نیل دراکمن می گویند که قفل کردن فریم بازی در همه حالات روی 60 یک امر فوق العاده سخت خواهد بود و بعید است که بتوان به این موفقیت دست یافت.

آخرین ساخته استودیو ناتی داگ را شاید بتوان مهم ترین بازی انحصاری سال 2015 در کنار Halo 5: Guardians خطاب کرد. آنچارتد 4 قرار است نمایشگر قدرت بالای پلی استیشن 4 باشد و با توجه به سابقه فوق العاده درخشان ناتی داگ، نباید به قدرت بالای این استودیو شک کرد

یکی از سخنگویان ناتی داگ مدت ها پیش اعلام کرده بود که آنچارتد 4 رزولوشن 1080p خواهد داشت و نرخ فریم آن 60 خواهد بود، اما زمانی که گیم اینفورمر با کارگردانان شهیر این بازی گفتگو کرد، نکات جدیدی به دست آوردیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

BruceNeil610

در این مصاحبه، استرالی و دراکمن اشاره کردند که رسیدن به 60 فریم در هر بازی ای سخت است و مسئله فقط آنچارتد 4 نیست: "رسیدن به این نرخ فریم در The Last of Us: Remastered واقعا سخت بود، و آن عنوانی بود که کار ساخت اش تمام شده بود و می دانستیم که دقیقا نتیجه نهایی چه خواهد بود."

The Last of Us که سال 2013 برای پلی استیشن 3 به بازار آمد، یک سال بعد برای پلی استیشن 4 با پسوند Remastered به بازار آمد، اما مسئله برای یک بازی کاملا جدید متفاوت است: "و حالا ما با این گیم سعی داریم مرزها را فراتر بریم و ببینیم این بازی چگونه به نظر می رسد، آن را واقع گرایانه نگه داریم، میان پرده ها را Real-Time بسازیم. نگه داشتن بازی روی 60 فریم واقعا سخت است."

actual-gameplay-vs-color-corrected-screenshot-4

از آن ها پرسیده شد که آیا هنوز هم هدف تیم 60 فریم بر ثانیه است یا خیر اما آن ها جوابی کامل برای این مسئله نداشتند: "هدف ما ساختن بهترین تجربه است و ما در حال حاضر سعی می کنیم ظاهر آن را بهتر کنیم. سپس می بینیم که کجا هستیم و دوباره ارزیابی می کنیم. در طول تولید، ما مرتبا تصمیم هایی می گیریم که چه تغییراتی سبب می شود بازی حس و شمایل بهتری داشته باشد."

به هر حال، اگر به تاریخ هم مراجعه کنیم، ناتی داگ طی سال های اخیر هیچ وقت کاربران اش را ناامید نکرده. اولین آنچارتد روی پلی استیشن 3 از لحاظ گرافیکی فوق العاده بود، دومین آنچارتد شاهکاری تکرار نشدنی بود و چیزهای جدیدی به بازی سازان آموخت. آنچارتد 3 به جرات یکی از خوش رنگ و لعاب ترین بازی های نسل گذشته بود و دست آخر هم The Last of Us.

uncharted-cover-big

بنابراین نباید انتظار یک محصول ناقص و نا امید کننده از ناتی داگ داشت. در حقیقت تا خلاف این امر ثابت نشده می توان این جمله را به عنوان یک حقیقت انکار نشدنی پذیرفت: ناتی داگ توانایی غیر از شاهکار چیز دیگری نمی سازد.

در مجموع، مشکلات مربوط به معماری پلی استیشن 3 حالا وجود ندارد و ناتی داگ هم از این مسئله بسیار خوشحال است: "بسیار روان است، فوق العاده نرم."

نیتن دریک خسته تر از همیشه در آنچارتد 4 احتمالا آخرین ماجراجویی بزرگ زندگی اش را پشت سر خواهد گذاشت.

این دو در ادامه افزودند: "اگر بخواهیم راستش را بگوییم، فوق العاده هیجان انگیز است. چیزهایی وجود دارد که حالا دیگر مسئله خاصی نیستند برخلاف گذشته. فوق العاده است که چه سریع فراموش می شوند. همیشه محدودیت هایی بر سر منابع وجود دارد اما تمامی مشکلاتی که به وجودشان عادت کرده بودیم رفته اند. حالا با یک سری مشکلات جدید دست و پنجه نرم می کنیم."

Uncharted 4: A Thief's End قرار است در پایان سال 2015 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شود و احتمالا یکی از اصلی ترین نامزدهای دریافت بهترین بازی سال خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

    اگر Rise of tomb rider بتونه 60 فریم باشه تا مدت ها یه سوژه ی داغ تو گیم خواهیم داشت. :-)
    فریم مهم تر از رزولوشنه چون باعث میشه که چشم دیر تر خسته بشه و تمرکز رو میبره بالا ولی رزولوشن حتی اگر 720 باشه ولی 60 فریم شرف داره به 1080 30 فریم.

    • A.R.T
      A.R.T | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

      اره دقيقا فريم براى طولانى بازى كردن مهمتره
      مولتى پلير كال آف رو حرفه اى دارم ميشم! منتظرم باشيد رو xbox live !!!

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

    سخت نیست یک چیز آنورتر یعنی دهن آسپالت کن هست با این کنسول ها!! حالا روی pc یکچیزی!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی