ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیری، دقیق ترین دستیار صوتی دنیا در زبان های مختلف

براساس تستی که توسط شرکت Venturebeat (این شرکت در حوزه فناوری های زبان آموزی فعالیت دارد) روی سیری، کورتانا و Google Now انجام گرفت مشخص شد که دستیار صوتی اپل عملکرد به مراتب دقیق تری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

براساس تستی که توسط شرکت Venturebeat (این شرکت در حوزه فناوری های زبان آموزی فعالیت دارد) روی سیری، کورتانا و Google Now انجام گرفت مشخص شد که دستیار صوتی اپل عملکرد به مراتب دقیق تری را نسبت به دو مورد دیگر در تست چند زبانه از خود نشان می دهد.

در این بررسی، 18 سوال به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و چینی از هر سه دستیار صوتی ذکر شده پرسیده شد و بابت هر پاسخ صحیحی که در کوتاه ترین زمان ممکن از آنها دریافت می شد یک امتیاز مثبت برایشان منظور می گشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مورد پاسخ های صحیحی که یافتن شان چندان ساده نبود (برای نمونه ممکن بود که پاسخ سوال در میان نتایج جستجو مستتر بوده و به سادگی قابل یافتن نباشد) امتیازی برابر با 0.5 به این سه دستیار صوتی داده می شد و پاسخ های غیر مرتبط نیز امتیازی نداشتند.

در زبان انگلیسی عملکرد هر سه زبان ذکر شده خوب بود و تنها چند امتیاز با یکدیگر اختلاف داشتند. براساس نتایج، سیری با کسب 14.5 از 18 امتیاز در صدر گروه قرار گرفت، کورتانا با ثبت امتیاز 12.5 جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و دستیار صوتی گوگل هم با کسب 11.5 امتیاز به پایین جدول سقوط کرد.

باید بگوییم که دستیار صوتی اپل در زبان ایتالیایی نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داد و در این بخش 14.5 امتیاز را کسب کرد. این در حالی است که Google Now و کورتانا با اختلاف امتیازی فاحش نسبت به آن، به ترتیب با دریافت 8.5 و 6 نمره در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در سایر زبان ها، این سه دستیار صوتی عملکرد مشابهی را از خود به نمایش گذاشتند اما در زبان چینی که می توان گفت سخت ترینشان بود، سیری امتیاز بسیار خوب 13.5 را کسب کرد و کورتانا و Google Now نیز به ترتیب با کسب نمره 5 و 1.5 بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند.

سیری همچنین بالاترین دقت را در میان رقبایش داشت و موفق شد که تا 76 درصد دقیق عمل کند. پس از آن Google Now با دقتی 46 درصدی و کورتانا با ثبت رقم 42 درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (62 مورد)
  • xx
    xx | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    چگونه هیستوری صوتی سیری را پاک کنیم؟

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    جوری بحث میکنید انگار سهام دار گوگل، اپل یا مایکروسافتین! به خدا ارزش نداره به خاطر همچین چیزی انقده ببحثین!

  • Kasra_shi
    Kasra_shi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    والا من كه با سيري كار ميكنم از گوگل خيلي بهتره ولي در مقايسه با كورتانا....ميدونم سيري دقيق تره ولي از طرفي كورتانا هيجان انگيز تره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی