ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن در ایران

ترس از سرنگ به خاطر درد سوزن آن در هنگام تزریق، میان برخی از بیماران به ویژه کودکان و نوجوانان رایج است. در سال های گذشته نیز نگرانی های پزشکان و سازمان های بهداشتی درباره ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۵

ترس از سرنگ به خاطر درد سوزن آن در هنگام تزریق، میان برخی از بیماران به ویژه کودکان و نوجوانان رایج است. در سال های گذشته نیز نگرانی های پزشکان و سازمان های بهداشتی درباره استفاده از سرنگ آلوده و انتقال عفونت افزایش یافته است.

پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن شدند که بیماران را از درد و همچنین خطر بیماری های واگیردار و عفونی خلاص می کند.

در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

علیرضا عباسیان رئیس هیئت مدیره «ره آوران سلامت آرمان» گفت: ما با ساخت دستگاه ترزیق بدون سوزن توانستیم آن را برای مبتلایان بیماری های مختلف از جمله دیابت، سرطان و ام اس (که باید در روز چندین بار تزریق زیرجلدی داشته باشند) قابل استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: این دستگاه به گونه‌ ای طراحی شده است که به راحتی شارژ می شود و در کمترین زمان ممکن، بدون ایجاد درد و خون‌ ریزی، دارو را از طریق منافذ پوست به زیر آن انتقال می‌ دهد.

عباسیان بیان کرد: ایران با طراحی دستگاه یاد شده، پس از آمریکا و آلمان، خود را به عنوان سومین دارنده فناوری ساخت تزریق بدون سوزن در دنیا معرفی می کند.

او با اشاره به مرغوبیت تولید محصول مذکور تاکید کرد: می توانم بگویم دستگاه های تولید شده نه تنها از لحاظ کیفی چیزی از نمونه های خارجی کم ندارند بلکه می توانند با آنها رقابت کنند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت درباره تفاوت نرخ این کالا نسبت به نمونه های خارجی موجود در بازار اظهار کرد: این محصول با قیمت 150 هزار تومان در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت در حالی که مشابه های خارجی آن با قیمت 1 میلیون و 200 هزار تومان در بازار به فروش می رسند.

به گفته وی هزینه راه اندازی خط تولید و ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن حدود 1 میلیارد تومان است.

وی در مورد نحوه و جزئیات ساخت این محصول، توضیح داد: دستگاه تولید شده، دو قسمت دارد. یک بخش مصرفی بوده و به صورت استریل برای قرارگیری دارو و همچنین تزریق آن طراحی شده است.

عباسیان ادامه داد: قسمت دیگر، خود بدنه اصلی است که طبق پیش بینی های انجام شده ما، با در نظر گرفتن امکانات موجود، می توان روزانه حدود 250 تا 300 عدد از آن را تولید کرد.

او بیان کرد: با توجه به کمبود بودجه و همچنین فقدان مجوز جهت راه اندازی خط تولید، روند ساخت در داخل به تاخیر افتاده است که با برطرف شدن مشکلات خواهیم توانست در آینده ای نزدیک خط تولید خود را راه اندازی کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Hadiamiri
    Hadiamiri | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    لطفن راهنمايي بفرماييد يكي از اين دستگاه هارو چطوري بايد تهيه كرد

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عمو جان
    عمو جان | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    دوستان یه حقیقت/ایران حد اکثر تا سه چهار ماهه دیگه جزو سه کشوری هست که این تکنولوژی رو داره.اگه ازشون حمای نشه و مجوز بهشون ندهند اون شرکت دانش بنیاد جمع میکنه و محاجرت میکنه به کانادایی جایی.ولی خوشبختانه از بد بیاری ما اونوقت که همشون جمع کردن و از این خاک رفتن هیچ خبر ازشون پخش نمیشه.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    ضد و هفتاد میلیارد تومان پول بی زبون دادن بابت اون جستجوگرهای ایرانی... حالا این یه میلیارد رو حاضر نیستن بدن به پروژه ای که اینقدر میتونه خوب باشه؟؟

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    کشور یه روز خوبه یه روز وحشتناک کی میخواد متعادل بشه ، امیدوارم مردم از فشار بیان بیرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی