ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون در آینده به چالشی بزرگ تر برای دزدان تلفن های هوشمند تبدیل خواهد شد

امکانات پیشرفته امنیتی مربوط به دیوایس های هوشمند، مانند Find My iPhone یا Activation Lock برای iOS، طی سال های اخیر، تاثیرات قابل توجهی بر کاهش نرخ دزدی تلفن های همراه داشته اند؛ اما ممکن است ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

امکانات پیشرفته امنیتی مربوط به دیوایس های هوشمند، مانند Find My iPhone یا Activation Lock برای iOS، طی سال های اخیر، تاثیرات قابل توجهی بر کاهش نرخ دزدی تلفن های همراه داشته اند؛ اما ممکن است به زودی، اپل از ویژگی های امنیتی جدیدی در جهت امن تر ساختن آیفون نیز رونمایی کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو باشید.

به گزارش نشریه The Independent، اپل به تازگی پتنت روشی جدید برای ردیابی دیوایس های گمشده را به ثبت رسانده که ردگیری دستگاه را، حتی پس از خاموش شدن آن نیز امکان پذیر می سازد. همانطور که می دانید، ویژگی Find My iPhone، پس از خاموشی دستگاه تقریبا از کار می افتد و این پتنت، سعی در حل چنین مشکلاتی دارد.

به لطف این اختراع جدید، ردگیری دیوایس های گمشده، هنگامی که به نظر سارق خاموش می رسند، برای کاربران میسر خواهد بود. هنگام خاموش کردن دستگاه، کاربر باید کدی را وارد کند که معمولا سارقین به آن دسترسی ندارند. در صورت اشتباه وارد شدن کد یاد شده، آیفون به حالت خاموشی ساختگی خواهد رفت که به آن اجازه می دهد داده های مربوط به مکان و دیگر اطلاعات را به سادگی منتقل کند.

همچنین امکان فعالسازی دوربین و ثبت تصاویری از سارق برای صاحب دستگاه وجود خواهد داشت.

جهت صرفه جویی در مصرف باتری، تلفن هوشمند می تواند تنها در فواصل زمانی مشخص روشن شده و پیش از خاموش شدن خودکار، داده های مربوط به مکان را منتقل کند.

این پتنت در ماه آوریل ۲۰۱۴ ثبت شده و حق استفاده از آن در ۲۹ ژانویه به اپل منتقل شده است؛ اما این به معنا نیست که حتما وجود آن را در نسخه بعدی پلتفرم موبایل اپل، iOS 9، شاهد خواهیم بود.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    اندروید مشکلش اینه که امن نساختنش!!! این ربطی به متن‌باز بودنش نداره‌ها! چون سرورهای لینوکس تقریبا رخنه‌ای ندارن و اینو میشه ثابت کرد فقط دوسه‌تا امسال پیدا شد که اونم چون تو چندسال گذشته بیشتر از این نبود بهتره با سیستم‌عامل‌هایی مثل ویندوز طی چندسال مقایسه بشه تا ثابت بشه ادعام!! البته امنترین سیستم باز مک هستش چون قبل از هرچیزی به این مسئله فکر شده!!! البته استفاده از جاوا باعث این مشکل هم میشن چون تو لینوکسهای دسکتاپ جاوا خودش باعث بوجود اومدن باگ میشه و گوگل باید هرچی زودتر باید زبون go خودش که امنه رو جایگزینش کنه!!! ویندوزفون هم چون هیچی نداره پس امنه! چون فلسفه‌ای وجود داره که هرچی چیزی رو که داری کوچیکتر درستش کنی راحتتر میتونی مشکلاش رو حل کنی! پس امنترین سیستم‌عامل گوشی درحال‌حاضر ویندوزفون۸.۱ هستش! البته امن بودن گوشی شاید ربطی به مقاله نداشته باشه ولی بنظر من چون اندروید با ی برنامه ساده میشه کامل تنظیمات اولیه رو عوض کرد پس أیفون امنتر میشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی