ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

دوربین های Light-field، تکنولوژی واقعیت مجازی را یک گام جلوتر می برند

دوربین های پلنوپتیک یا لایت فیلد، وسایلی هستند که از میکرولنزهای سازمان یافته ای جهت گرفتن تصاویر مخصوص استفاده می کنند. پیش از این، لایترو چنین تکنولوژی جالبی را برای تولید دوربین هایش استفاده کرد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دوربین های پلنوپتیک یا لایت فیلد، وسایلی هستند که از میکرولنزهای سازمان یافته ای جهت گرفتن تصاویر مخصوص استفاده می کنند. پیش از این، لایترو چنین تکنولوژی جالبی را برای تولید دوربین هایش استفاده کرد و دارنده دوربین می توانست پس از گرفتن عکس، فوکوس را تغییر دهد. حالا نوبت به پروژه NextVR رسیده است تا پا را فراتر بگذارد.

این شرکت اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که تولید مدل 3 بعدی یک صحنه را ممکن کرده است. همانطور که در تصویر بالا می بینید، تمامی یک محیط می تواند قابل مشاهده باشد (تصویر بالا توسط کمپانی ارائه شده است).

برای مثال، وقتی گفته می شود شما می توانید از طریق هدست خود یک کنسرت یا بازی فوتبال را تماشا کنید، یعنی از یک نقطه ثابت. اما این تکنولوژی جدید می گوید که حرکت در تمام نقاط امکان پذیر خواهد بود.

اگر این طرح ثمره ای داشته باشد، نفع آن برای تمامی فعالیت حوزه VR خواهد بود و محدود به یک شرکت خاص نخواهد شد. تا کمتر از 24 ساعت دیگر، استیم و Valve از تکنولوژی خود و همچنین کنترلر مخصوص شان پرده برخواهند داشت و هیچ بعید نیست که این رقیب جدید، بتواند قدرتمندترین بازیگر حوزه VR باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    چقدر سایت خلوته کسییییی نیستتتت

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    اون حالت 3 بعدیش خیلی بحاله ها امیدوارم موفق بشه

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    بر اساس نتايج بنچمارك گلكسي اس ٦ هنوز بايد ٧٠ درصد فريم بهتر شود در بازيها تا به فريم آيفون ٦ برسد
    منبع هم بنچمارك بازيها تو حالت آن اسكرين هستش
    http://digiato.com/article/2015/03/02/با-قدرت-گلکسی-s6-و-s6-اج-بیشتر-آشنا-شوید؛-بنچ/
    آيفون ٦ طرحي مانند آيفون نسل اول دارد منتها با آنتهاي مشابه آيفون ٤ و هر كي بهش بگويد كپي از دو حالت خارج نيست:
    يا خودش را زده به ندونستن پس بحث باهاش بي فايده است
    يا اطلاعاتش كمه كه من هم براي اون عده ميگويم و جواب ميدهم وگرنه براي متعصبها حاضر نيستم وقت پر ارزشم را بگذارم...
    آيفون 3G هم پشتش خميده بود و HTC ONE از روش كپي شد محض اطلاع

    • sajad
      sajad | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

      دوست عزیز به تفاوت تعداد پیکسل ها اشاره نمیکنی؟

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    این استیم رو خدا بهش خیر بده که باعث 50درصد از پیشرفت کنسول ها توی این چند سال بوده

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    دوستان عزیز
    نظرسنجی "مهمل ترین ادعای قرن"!
    با جاییزه یک عدد عینک تخته ای برای جناب کاپیتان جرالد
    .
    لطفا نظر بدید چون انگار چشم ایشون استیگمات زیاد داره!
    آیا در کل آیفون6 شباهتی از 925 میبینید؟!
    http://upload7.ir/uploads//e55c23422671b7467272265c02fff4f2643194d6.jpg

    • salar_Sard
      salar_Sard | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

      شباهتش اینه که دوتاشون صفحه جلوشون مشکیه:)))

      • امیر پارسا
        امیر پارسا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

        بعضی وقتا بعضی مهمل ها میگند دوستان اینجا که حیو ان دراز گوش بعد از شنیدندش تانگو میر قصه!
        :)

  • salar_Sard
    salar_Sard | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    منم یه ایده داشتم که بجای بازی که محیطش غیرواقعیه تو یه محیط طبیعی با شخصیتهای واقعی بازی کنی.کلاًهمه چیزطبیعیی باشه..
    اینم خیلی باحاله. یه چندوقت دیگه اسمشوزیادمیشنوم.

مطالب پیشنهادی