ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات جدید گوگل در ساختار تایید اپلیکشین های اندروید

از این پس توسعه دهندگان نمی توانند به سرعت، اپلیکیشن خود را برای گوگل فرستاده و ساعاتی بعد نیز شاهد حضورش در فروشگاه آنلاین این کمپانی، یعنی گوگل پلی باشند. گوگل اعلام نموده که از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

از این پس توسعه دهندگان نمی توانند به سرعت، اپلیکیشن خود را برای گوگل فرستاده و ساعاتی بعد نیز شاهد حضورش در فروشگاه آنلاین این کمپانی، یعنی گوگل پلی باشند.

گوگل اعلام نموده که از این پس، تمام اپلیکیشن ها پس از انجام نظارت های کافی جهت نقض نکردن قوانین گوگل پلی و البته شامل نبودن کدهای مخرب، در این فروشگاه و در دسترس عموم قرار می گیرند. غول جستجو در وبلاگش می نویسد: «افرادی که به عنوان تیم نظارت کننده خدمت می کنند از متخصصین این حوزه هستند که به بررسی اپلیکیشن های ورودی پرداخته و از هر گونه نقض قوانین این فروشگاه آنلاین، جلوگیری به عمل خواهند آورند.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وبسایت TechCrunch اعتقاد دارد که سیستم مورد بحث، چند ماهیست در گوگل استفاده می شود و به طور کلی نیز، توسعه دهندگان به هیچ عنوان از شرایط موجود و تاخیر های مکرر در خصوص نظارت و سپس مورد قبول واقع شدن اپلیکیشن هایشان، راضی نیستند.

اپل این پروسه را با استفاده از نیروی انسانی انجام داده و به هیچ عنوان از نرم افزارهای شناسایی کد های مخرب استفاده نمی کند. اما دلیل اینکه بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان متوجه تغییرات اخیر و چند ماهه گوگل نشده بودند این است که این شرکت، جدا از نیروی انسانی، از نرم افزارهایی نیز در این زمینه کمک می گیرد تا اپلیکیشن های مخرب و یا نقض کننده قوانین را شناسایی کنند.

Purnima Kochikar، یکی از مسئولان گوگل پلی به TechCrunch گفت: «هر اپلیکیشنی که با استفاده از نرم افزار بتوان آن را بررسی کرد، صرفا با نرم افزار بررسی خواهد شد و اگر در این زمینه نیاز به دقت نیروهای انسانی باشد، نظارت به آنها واگذار خواهد گردید.»

گوگل همچنان مدعیست که اپلیکیشن ها، صرفا پس از گذشت چند ساعت در گوگل پلی در دسترس خواهند بود و این در حالیست که برای داشتن یک اپلیکیشن در اپ استور اپل، حتما چند روزی منتظر خواهید ماند.

play-store-age-ratings-710x551

اما این تمام ماجرای غول جستجو در روزهای اخیر نبوده و این شرکت تصمیم گرفته در فروشگاه آنلاین اپلیکیشن هایش، تغییرات دیگری نیز بدهد. یکی دیگر از این تغییرات، دسته بندی امتیازات کاربران به اپلیکیشن ها بر اساس سن کاربران است.

مانند فیلم یا بازی های ویدئویی، از این پس اپ های موجود در گوگل پلی نیز شامل این قابلیت خواهند بود تا کاربران به شکلی راحت تر بتوانند تشخیص دهند که آیا اپلیکیشن مورد نظرشان، برای گروه سنی آنها مفید خواهد بود یا خیر.

از توسعه دهندگان نیز خواسته شده تا در آپدیت های بعدی اپلیکیشن های خود، این قابلیت را اضافه کنند تا مشخص شود هر اپلیکیشن، به چه دسته ی سنی متعلق است. لازم به ذکر است که اپل، مدتی قبل این قابلیت را به اپ استور خود افزوده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    من که دیگه از وقتی گوشی جدیدیم nexus5 را خریدم یکبار هم نشه از جایی به غیر از google paly اپلیکشن دانلود،البته به جز بازی هایی که دیتای اضافی دارن.در مورد جمله آخر نویسنده هم بگم که کسی خیال نکنه که این نظارت ها تازه ایجاد شده بلکه این شکل از نظارت چند ماهیه که راه افتاده که البته از شیوه اپل هم سریع تره.

  • TROOL
    TROOL | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • سجاد
    سجاد | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    عه عه عه. یعنی تا الان این کار نمی کردن. کافه بازار هم حتی اینکارو میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی