ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت هوشمند Emvio مراقب سطوح استرس شماست

هر روز که می گذرد بر توانمندی های ساعت های هوشمند افزوده می گردد و معمولا هم رسم بر آن است که شرکت های دیگر در طراحی محصولات خود دنباله رو بزرگان صنعت می شوند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

هر روز که می گذرد بر توانمندی های ساعت های هوشمند افزوده می گردد و معمولا هم رسم بر آن است که شرکت های دیگر در طراحی محصولات خود دنباله رو بزرگان صنعت می شوند اما Enter Emvio گجتی است که یک هدف اصلی و کلیدی دارد: کمک به شما برای مدیریت استرستان.

کاربران این ساعت هوشمند هیچگونه پیام یا نوتیفیکیشنی را دریافت نمی کنند و در عوض تنها به این دلیل آن را روی مچ خود می بندند که تغییرات به وجود آمده در ضربان قلبشان را اندازه گیری می کند و تنها زمانی که سطوح استرسشان شروع به بالا رفتن می کند ممکن است که تمرکزشان را بر هم بزند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اطلاعات روزانه جمع آوری شده از کاربران در اختیار اپلیکیشنی قرار می گیرد که می تواند آنها را در تشخیص تغییرات درونی یا عوامل استرس زا یاری نماید تا از این طریق بهتر احوالات روزانه خود را مدیریت نمایند.

حال این سوال مطرح می گردد که آیا ساعتی که تنها روی یک مقوله تمرکز دارد می تواند در بازار روبرو رشد این محصولات دوام بیاورد؟ سازندگان آن که اینگونه فکر می کنند و امید دارند که نظر مخاطبانشان هم همین باشد.

ممکن است تصورتان این باشد که در مواقع ایجاد استرس سریعا متوجه آن خواهید شد که البته زمانی که این وضعیت شدت بالایی داشته باشد قطعا اینگونه است.

اما هدف Enter Emvio این است که کاربرانش را در تشخیص موارد متداول روزمره ای که ممکن است به راحتی برای فرد قابل فهم نباشند یاری دهد: واکنش های شدید به امور کم اهمیت، کنار آمدن با خبرهای بد یا حتی واکنش های شما به ترافیک مسیرتان همه و همه عواملی هستند که می توانند در بروز این وضعیت نقش داشته باشند.

کاربران این ساعت هوشمند برحسب میزان استرسشان امتیازی بین یک تا 10 را دریافت می کنند و به این ترتیب بیشتر به وضعیت درونی خود اهمیت داده و برای رفع مشکل چاره ای می اندیشند.

جالب است بدانید به گفته خبرنگار انگجت که از نزدیک با نمونه اولیه این گجت کار کرده، در زمان هایی که احساس می کرده حالت درونی نرمالی دارد، ساعت میزانی از استرس را برای او نمایش می داده و پس از اندکی تمدد اعصاب، وضعیتش را عادی نشان می داده.

عرضه محصولاتی از این دست می تواند آگاهی افراد برای مدیریت نمودن بهتر عادات چالش برانگیز را افزایش داده و آنها را ترغیب نماید که گهگاه استراحتی کوتاه داشته یا اینکه در نوع واکنش خود به شرایط تجدید نظر نمایند. تردیدی نیست که این کار در دراز مدت می تواند باعث کاهش دفعات مراجعه شما به پزشک شده و حتی زندگی تان را متحول نماید.

emveegif

لازم است یادآور شویم که سیستم عامل این گجت در مرحله نخست iOS خواهد بود و سپس یک نسخه اندرویدی از آن نیز ارایه می گردد (البته اگر فروش 440 هزار دلار کانادایی این محصول محقق شود).

اینکه بتوانیم در طول روز میزان استرس خود را مشاهده کنیم امر بسیار خوبی است (چیزی که دستگاه های دیگر هم ادعایش را دارند) اما ارزش واقعی این محصول در استفاده از اطلاعاتی است که به مرور زمان از بدن شما به دست می آورد.

این موضوع پرسش های متعددی را مطرح می کند؛ زمانی که عوامل مختلف استرس زای خود را با استفاده از این ساعت تعیین نمودید و مکانیزم های لازم برای مقابله با آنها را به کار گرفتید، دیگر چه نیازی به آن دارید؟

Anthony Moskalenko از کمپانی سازنده معتقد است که این یک پروسه زمان بر است و در این رابطه می گوید: «این ساعت به کاربرانش کمک می کند که عاداتی را برای کنترل استرسشان در خود نهادینه کنند و بیشتر به وجودشان اهمیت بدهند... امور استرس زا هیچگاه تمام نمی شوند اما روش های ما برای مقابله با آنها می توانند روز به روز بهتر شوند.»

با وجود آنکه تمرکز اصلی Emvio روی استرس قرار دارد، امکانات دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده از جمله این که می تواند برای تشخیص مواقع غیر استرس زا هم ضربان قلب شما را بخواند. این ساعت هوشمند همچنین حکم نوعی دستگاه دنبال کننده سلامت را دارد و کلیه امکاناتش در راستای «خوب بودن شما» در آن گنجانده شده.

در صورتی که فروش اولیه این محصول با موفقیت روبرو باشد، Emvio در قالب دو سایز با نام های Romeo و Juliet عرضه می گردد. گجت مورد بحث همچنین به صورت بیسیم شارژ می شود و قیمتی در حدود 206 دلار کانادا دارد که البته در صورتی که در زمره خریداران نخستین آن باشید برای شما 130 دلار تمام می شود.

در صورتی که در مرحله نخست، فروش این ساعت هوشمند به رقم 375 دلار کانادا برسد، نسخه دیگری از آن با نام ادیشن هم ارایه می گردد که دارای یک صفحه کرومی از جنس فلز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    بیشتر شکل ساعت کامپیوتریای زمان شاهه:/

    فک کنم یکم صبر کنیم همین قابلیت تو ساعت های هوشمند جدید تر با قابلیت های ساعت های قبلی هم بیاد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی