ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [2 فروردین-9 فروردین]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

آپدیت جدید پلی استیشن 4 منتشر شد

PS4Splash-610

آپدیت فرمویر 2.5 پلی استیشن 4 با اسم رمز یوکیمورا چند روز پیش منتشر شد و تعدادی از ویژگی های قابل توجه و مورد انتظار در آن دیده می شود.

یکی از آن ها قابلیت Suspend/Resume است که به کاربر اجازه می دهد پس از قرار دادن دستگاه در حالت استراحت، درست در همان نقطه ای که فعالیت دستگاه را متوقف کرده، دوباره بتواند به ادامه کار بپردازد. این آپدیت همچنین به کاربران این امکان را می دهد که از طریق هارد خارجی، از کل هارد دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کنند.

دیگر ویژگی های اجتماعی هم در آپدیت 2.5 گنجانده شده است. شما می توانید دوستان تان را به وسیله پروفایل فیسبوک شان جستجو و پیدا کنید و یا از طریق بخش What's New، به دوستان خود ملحق شوید. لحظه دریافت تروفی ها هم عکسبرداری می شود.

یوکیمورا برای کسانی که محدودیت های بینایی یا عدم توانایی دارند نیز قابلیت هایی دارد. کاربران می توانند جایگاه دکمه های کنترلر را تغییر داده و سایز نوشته ها را بزرگتر از قبل کنند.

کسانی هم که از Share Play یا Remote Play استفاده می کنند حالا قادر به انجام بازی ها به صورت 60 فریم بر ثانیه هستند. کاربران شبکه Dailymotion هم حالا می توانند ویدیوهای شان را به سرویس آپلود کنند.

آپدیت اکس باکس وان قابلیت های جدیدی به دستگاه می افزاید

xboxone5.21610shot

بازی کردن در پارتی ها (گروه هایی که گیمرها در شبکه های آنلاین می سازند تا در کنار یکدیگر بازی کنند) برای بعضی از کاربران اکس باکس وان اندکی چالش برانگیز بوده. مشکلات NAT حالا به لطف آپدیت ماه آوریل سیستم اکس باکس وان برطرف خواهند شد.

در حال حاضر، نسخه پیش نمایش منتشر شده و کاربرانی که در برنامه پیش نمایش ثبت نام کرده اند می توانند شاهد بهبودی های سرورهای چت باشند. اما برای آن هایی که بخشی از برنامه پیش نمایش نیستند، بازی کردن با یکی از کسانی که در برنامه حاضر است می تواند ثمربخش باشد.

سرورهای اختصاصی که اخیرا راه افتاده اند مشکلات قطعی کاربران را به طور کلی برطرف کرده و به کاربران اجازه می دهد با یکدیگر پیام صوتی داشته باشند. و البته جالب است بدانید که این قابلیت سراسری بوده و کاربران دو کنسول اکس باکس 360 و اکس باکس وان می توانند با یکدیگر در یک تماس باشند.

آپدیت به زودی برای تمامی دارندگان کنسول اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

The Legend of Zelda Wii U با سال 2016 موکول شد؛ بازی در E3 نمایشی نخواهد داشت

aonuma-508-610

تهیه کننده بازی The Legend of Zelda Wii U، ایجی آنوما، ویدیویی در فیسبوک منتشر کرد و تاخیر در عرضه این عنوان را اعلام نمود. وی گفت: “انتشار بازی در سال ۲۰۱۵ دیگر در اولویت های ما نیست.”

این بازی برای اولین بار در دنیایی بسیار بزرگ تر از آنچه در نسخه های پیشین تجربه کرده ایم جریان دارد و عجیب نیست که تیم سازنده نیاز به زمان بیشتری برای توسعه داشته باشد. نینتندو به کیفیت بالای محصولات اش شهرت دارد و کمتر پیش آمده که بتوانیم از بازی های نینتندو باگ و یا ایرادها قابل توجهی پیدا کنیم.

آنوما در ادامه می گوید: “ما چندین فرصت جدید برای این بازی یافتیم.” آنوما معتقد است آن ها به جای اینکه بازی را سر هم کنند و هر طور که شده به بازار بفرستند، چیزهای جدید و جذاب به آن اضافه کرده اند که آن را بهتر از قبل می کند.

همچنین باید بدانید که The Legend of Zelda Wii U متاسفانه در E3 امسال غایب خواهد بود و نمایشی نخواهد داشت.

کیفیت بالای محصولات نینتندو و عظمت دنیای The Legend of Zelda را که در نظر بگیریم همه چیز منطقی خواهد شد. اما نینتندو برای سال ۲۰۱۵ چه برنامه ای دارد؟ انتهای سال برای کنسول Wii U چه عنوان قابل توجهی عرضه می شود که وضعیت آن را اندکی بهبود بخشد؟

Batman: Arkham Knight باز هم تاخیر خورد

ArkhamKnightDelay2-610

بتمن: شوالیه آرکام در ابتدا قرار بود در سال 2014 عرضه شود و دوشادوش The Witcher 3: Wild Hunt و Dragon Age: Inquisition در صدر بهترین ها باشد اما با تاخیر مواجه شد و به فصل دوم 2015 موکول گشت. پس از آن نوبت به The Witcher 3 رسید.

اما حالا و برای بار آخر (امیدواریم)، بتمن تاخیر خورد و به تابستان موکول شد. این بازی که در ابتدا قرار بود اوایل خرداد ماه برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه شود، حالا در تاریخ 3 تیر منتشر خواهد شد.

به نظر می رسد که تابستان امسال یکی از بهترین ها باشد، در ماه شهریور نیز Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Mad Max قرار است منتشر شوند. راک استیدی ضمن اعلام خبر تاخیر در عرضه Batman: Arkham Knight، تریلری از گیم پلی بازی روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرده است.

خبر دیگر اینکه، آی جی اِن استرالیا گزارش داده Batman: Arkham Asylum و Batman: Arkham City، دو عنوان ابتدایی سه گانه آرکام، قرار است آخر سال 2015 برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شوند.

قسمت دوم بازی Broken Age اواخر ماه آوریل منتشر می شود

brokenage-224-610

تیم شفر، بازی سازی اسطوره و دوست داشتنی است که پروژه های کوچک و بزرگ بسیاری را به ثمر رسانده و مدت ها بود که ماجرای Broken Age را نیمه تمام رها کرده بود. اما خبری که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که Broken Age بالاخره با عرضه قسمت دوم پایان خواهد یافت.

Double Fine استودیو سازنده بازی و استودیو تیم شفر چندی پیش اعلام کرد که قسمت دوم بازی در تاریخ 28 آوریل منتشر خواهد شد. درست در همین روز، هر دو قسمت بازی برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا هم منتشر می شوند.

برای کسانی که اطلاعاتی از این بازی ندارند باید گفت که Broken Age داستان یک دختر و پسری را می گوید که در دو دنیای کاملا متفاوت اما مرتبط با یکدیگر زندگی می کنند. Shay پسرکی است که در فضا به سر می برد و Vella در دنیایی دیگر. اگر تا به حال بازی های اشاره و کلیک و گرافیک ادونچر بازی نکرده اید، این عنوان به شما خواهد آموخت که این سبک ها دقیقا چه چیزی برای ارائه دارند و چگونه داستان در آن ها روایت می شود.

Broken Age در ابتدا پروژه ای بود که توسط مردم هزینه های آن تامین شده بود و تیم شفر و استودیو اش توانستند از کیک استارتر مبلغی 3.3 میلیون دلاری جمع آوری کنند. حین ساخت و توسعه بازی، تیم سازنده به این نتیجه رسیدند که Broken Age در دو قسمت جداگانه عرضه شود.

هیلو آنلاین معرفی شد

HaloOnline-610

Halo Online یک عنوان رایگان است که توسط Saber Interactive ساخته شده و به زودی، طی سه ماه آینده، در کشور روسیه در فاز بتا منتشر خواهد شد.

بر اساس ادعای IGN روسیه، این خبرگزاری از سوی مایکروسافت به مراسمی دعوت شده بود که در جریان این رویداد، Halo Online معرفی شده، عنوانی که با استفاده از موتور ارتقا یافته هیلو ۳ توسعه یافته تا بتواند روی پی سی های معمولی هم اجرا شود.

از آنجایی که هیلو آنلاین یک تجربه Free-to-Play محسوب می شود، فاقد بخش تک نفره و داستانی است و پایه آن یک بخش مالتی پلیر یا چند نفره خواهد بود که در آن، ۴ الی ۱۶ بازیکن به انجام مبارزه می پردازند.

به طور کلی، اتفاقات این بازی درون ایستگاه فضایی UNSC به نام آنویل رخ می دهد، جایی که اسپارتان ها با یکدیگر مبارزه کرده تا مهارت خود و تکنولوژی های جدید را بیازمایند.

ناشر بازی Innova System است و فعلا قرار نیست بازی در مناطق دیگری جز روسیه منتشر شود. همچنین ساخت نسخه اکس باکس وان هیلو آنلاین نیز رد شده است.

استودیو Evolution، سازنده بازی درایوکلاب نیمی از کارکنان خود را اخراج کرد

dc10.1610

سونی چند روز پیش رسما تائید کرد که استودیو Evolution پس از عرضه بازی درایوکلاب تعدادی از کارکنان خود را از دست داده و حالا منابع تائید کرده اند که تعدادی از کارکنان، به معنای نیمی از آن هاست.

یوروگیمر از دو منبع موثق و نزدیک به استودیو شنیده که تعداد اخراجی ها 55 نفر بوده، یعنی نیمی از اعضای استودیو. یکی از منابع می گوید بعضی از کارکنان استودیو ممکن است به صورت قراردادی دوباره بازگردند اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاز نشده است.

سونی در ارتباط با این خبر هنوز پاسخی به رسانه ها ارسال نکرده و سکوت را بر هر چیز دیگری ترجیح داده است.

مایکروسافت در ماه آوریل 6 بازی به کاربران طلایی اکس باکس لایو هدیه خواهد داد

gowj1.22610

اگر از کاربران پر و پا قرص اکس باکس لایو روی اکس باکس وان و اکس باکس 360 باشید، مایکروسافت خود را برای ماه بعد آماده کرده تا 6 عنوان به شما هدیه دهد. این تعداد معمولا دو برابر معمول است.

در طول ماه آوریل که از دو روز دیگر آغاز خواهد شد، کاربران اکس باکس وان می توانند بازی های Pool Nation FX و Child of Light را به رایگان دانلود کنند. اما کاربران اکس باکس 360 تعداد بیشتری بازی برای دانلود خواهند داشت.

از اول تا 15 آوریل، دارندگان اکس باکس 360 می توانند بازی های Gears of War: Judgment و Terraria را دانلود کرده و در نیمه دوم ماه نوبت به Assassin's Creed IV: Black Flag و Army of Two: The Devil's Cartel می رسد.

توییچ از مشکلات امنیتی رنج می برد؛ رمز عبور خود را تعویض کنید

twitch logo 610

هفته پیش توییچ در ایمیلی به کاربران خود اعلام کرد که نسبت به تعویض رمز عبور خود سریعا اقدام کنند و نفوذ امنیتی انجام شده سبب گشته که اطلاعاتی در معرض خطر قرار بگیرد. در نتیجه این نفوذ امنیتی و حفظ اطلاعات کاربران، توییچ تمام حساب های کاربری را از توییتر و یوتوب قطع کرد.

کاربران باید از ابتدا رمز عبوری مشخص کنند و اگر مایل به اشتراک گذاری در توییتر و یوتوب هستند، حساب های شان را بار دیگر متصل کنند. برخی نیز به طور کل دسترسی به حساب کاربری شان را از دست داده اند، در نتیجه باید به صورت شخصی با توییچ ارتباط برقرار کرده و منتظر پاسخ آن ها باشند.

اطلاعاتی که توسط هکرها به دست آمده محدود است. در واقع کسانی که به سیستم نفوذ کرده اند تنها تاریخ تولید، آخرین زمان لاگین و اطلاعات ابتدایی کارت شما (شامل تاریخ انقضا، مدل کارت و کد روی آن) را می دانند.

خوشبختانه اطلاعات مهم مثل شماره حساب، رمز کارت بانکی و رمز حساب کاربری توییچ دست نخورده باقی مانده اما محض احتیاط بیشتر، توییچ تمام رمزهای عبور را ریست کرده. اگر حساب های کاربری دیگر شما مثل استیم، اوریجین، جیمیل و ... رمزهای مشابهی دارند، توصیه می شود که به تعویض آن ها نیز اقدام کنید.

بازی H1Z1 بیش از یک میلیون نسخه در استیم فروخت

H1Z1610

جان اسمدلی، مدیرعامل کمپانی Daybreak Games (یا Sony Online Entertainment سابق) پس از عرضه H1Z1 فعالیت بالایی در توییتر داشته تا به کاربران بگوید که چه در این بازی و استودیو می گذرد و اگر مشکلاتی در زمینه سرور وجود دارد سریعا خبر می دهد.

چندی پیش، اسمدلی در توییتر خود اعلام کرد که بازی MMO زامبی محور شرکت با نام H1Z1، از زمان عرضه در 15 ژانویه تا به حال موفق به فروش بیش از 1 میلیون نسخه شده است.

وی همچنین در مورد لانچ و عرضه سروری برای اهالی استرالیا هم خبر داد. در نتیجه کاربران این کشور می توانند با کیفیت بهتری به انجام بازی بپردازند. Daybreak Games تا به حال بیش از 5 هزار متقلب را که از طرق مختلف به تجربه بازی صدمه وارد می کردند از انجام بازی منع کرده است.

H1Z1 در حال حاضر در لیست 20 بازی پر فروش استیم و در کنار Bioshock Triple Pack و Borderlands: The Pre-Sequel + Season Pass قرار گرفته.

سونی در ماه فوریه اقدام به فروش استودیو Sony Online Entertainment کرد و در نتیجه این اتفاق، استودیو به Daybreak Games تغییر نام داد. بازی H1Z1 هنوز برای پلی استیشن 4 منتشر نشده و قرار است در زمانی نامعلوم برای این پلتفرم عرضه گردد. با توجه به اینکه این استودیو دیگر تحت نظر سونی فعالیت نمی کند، این احتمال وجود دارد که بازی های شان برای اکس باکس وان هم منتشر شود.

ارزش سهام نینتندو و DeNA شدیدا افزایش یافت

NintendoDeNA-610

تقریبا دو هفته پیش بود که نینتندو و DeNA (تلفظ آن به صورت دی اِن اِی است) از همکاری جدید خود پرده برداشتند و این مسئله سبب شد که سهام نینتندو به شکل قابل توجهی رو به افزایش رود. به نظر می رسد که سهام داران نینتندو از این تصمیم بسیار راضی هستند.

این قرار داد در ساعت 4 صبح به وقت شرق بسته شد، زمانی که مسلما بازار بورس ژاپن تعطیل بوده. در تصویر زیر می توانید ببینید وقتی که ژاپنی ها از خواب بیدار شده اند و خبر را خوانده اند چه احساسی داشته اند و ارزش سهام به چه شکلی بالا رفته است.

NintendoValue
برای نمایش در ابعاد بزرگ تر روی تصویر کلیک کنید.

 

پیش از اعلام خبر همکاری با DeNA، نینتندو هر سهام را به قیمت 14080 ین، معادل 117 دلار و 45 سنت به فروش می رساند اما پس از برگزاری کنفرانس، این مبلغ به 20010 ین، معادل 166 دلار و 92 سنت رسید.

پس از اینکه اندکی از اعلام این خبر گذشت و گرد و خاک به پا شده خوابید، ارزش سهام به 17940 ین، برابر با 149 دلار و 65 سنت رسید.

DeNA هم از این رابطه سود فراوانی به دست آورده. پیش از اعلام خبر همکاری با نینتندو ارزش هر سهم DeNA برابر با 1407 ین، معادل 11 دلار و 74 سنت بود اما پس از آن، هر سهم با قیمت 2139 ین، برابر با 17 دلار و 84 سنت به فروش رسید.

حالا ارزش کل نینتندو برابر با 3.81 میلیارد دلار و ارزش کل DeNA برابر با 796 میلیون دلار است که اگر این ارقام را روی هم بگذاریم، 4.96 میلیارد دلار به دست می آید.

هفته آینده سال مالی نینتندو به پایان می رسد و احتمالا گزارشی کامل و جامع منتشر خواهد شد. بنابراین بعید نیست که اخبار بدی در ارتباط با فروش ضعیف Wii U و در نتیجه کاهش سهام نینتندو بشنویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • amir
    amir | ۱۰ فروردین ۱۳۹۴

    سلام راست گفتن خوب میشه یه بخش.درباره سخت افزار راه بندازید البته مثل همین بخش منظم و هفتگی یا حدا کثر ماهانه
    چند وقته خیلی مطالبتون درباره موبایل زیاد شده و بقیه مسایل کم شاید بشه به عنوان یه نقطه ضعف کوچیک دونست زندگی با تکنولوژی نه موبایل

  • steve
    steve | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    ممنون مطلب خوبي بود

  • TROOL
    TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    اقای وفانژاد میتونید یه بخشی درست کنید که توش در مورد قطعات داخلی کامپیوتر تجزیه و تحلیل بشه ؟ الان چند وقتیه دنبال یه کانفینگ خوب هستم تو قیمت پایین اگه میدونید منو راهنمایی کنید فقط کیس کامپیوتر تا 5 میلیون فقط برا بازی.

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۹ فروردین ۱۳۹۴

      لامصب‌۵‌ ملیون !؟!!:؛+؛؛؟؛؟!
      برو‌ نام‌ و شهرت و منچ بازی کن.. مفت..
      ....
      اره خوبه.. اگه همچین بخشی باشه‌‌..
      لطفا همکاری فرمایید‌‌..
      قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم..
      .
      با تشکر.
      سیامک.
      کاربر سایت.

      • TROOL
        TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

        مرد حسابی 5 میلیونم پوله ؟
        باور کن با 5 تومن یه کیس اشغال بهت میندازن
        .............
        من خودم یه خورده در مورد قطعات مورد نظر تحقیق کردم ولی یا ترافیک تونلی میشه یا هدر رفت داره منظورم مچ کامل نمیشه اگه کسی اطلاعی داره یه کانفینگ معرفی کنه

        • Siamak Gol
          Siamak Gol | ۹ فروردین ۱۳۹۴

          د خجالت بکش.. من کل سیستممو امسال ۸۰۰ هزار تومن بستم :|
          حالا درسته دست دوم‌بود اما عین گاو‌ کار میکنه... من اگه ۵ میلیون‌داشتم میدادمش ۴۰ تا هارد اکسترنال میخریدم.. والا. مگه میخام باش‌ چکار کنم..

          • TROOL
            TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

            40تا هارد میخوای چیکار کنی؟!

        • Siamak Gol
          Siamak Gol | ۹ فروردین ۱۳۹۴

          فیلم‌ حاجی فیلم!!!
          همین فیلماس که پدرمونو در اورده
          بازی میخام‌چیکار.....

      • سوتابایت
        سوتابایت | ۹ فروردین ۱۳۹۴

        مورد داشتیم به کیس زیر ۵ تومن می گفته قوطی حلبی!

    • محسن وفانژاد
      محسن وفانژاد | ۹ فروردین ۱۳۹۴

      چرا که نه، حتما در دستور کار قرار میدم.
      ممنون از پیشنهاد خوبتون.

      • TROOL
        TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

        مرسی از توجهتون
        الان چیزی مد نظر ندارید بهم لیست قطعات بدید ؟

    • A.R.T
      A.R.T | ۹ فروردین ۱۳۹۴

      دقیقا همون چیزیه که سایت کم داره!
      تو این قیمت هم کیس خوب پیدا میشه. من تو همین قیمت تازه کیس بستم رو فول اچ دی برای گیم عالیه. رو بالاتر هم خوب

      • TROOL
        TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

        لیست قطعاتت رو بده+قیمتشون

        • A.R.T
          A.R.T | ۹ فروردین ۱۳۹۴

          cpu:: intel core i5-4460 : 660/000t
          mb:: asus z97-k : 750/000t
          vga:: gigabyte G1.gaming 970 4GB : 1/670/000t
          hhd:: WD blue 1TB : 210/000t
          ram:: A.DATA XPG Gaming V3 2x4, 2400 : 675/000t
          ssd:: Adata 128GB : 255/000t
          power:: green 700a-hp : 320/000t
          case:: green x3 : 216/000t
          دقیقا قطعات من نیستن اما چیزه خوبیه! بهتره با یکی مشورت کنی اصلاحش کنه اما قطعات اصلی رو تغییر نده

          • A.R.T
            A.R.T | ۹ فروردین ۱۳۹۴

            کلا تاثیر مچ نشدن قطعات زیاد قابل ملاحضه نیست و اونقدر اهمیت نداره

          • TROOL
            TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

            اوکی دمت گرررم

    • steve
      steve | ۹ فروردین ۱۳۹۴

      دمت گرم داداش خيلي فكر خوبيه،راستي جريان14فروردين چيه؟دوباره ميخواي بري؟

      • TROOL
        TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

        آره داش یه مسافرت دیگه در پیشه

        • steve
          steve | ۹ فروردین ۱۳۹۴

          اها،ممنون كه جواب دادي داداش اميدوارم به سلامت بري و سلامت برگردي و هرجا هم كه ميري موفق باشي داداش و اميدوارم خيلي زود برگردي;)

مطالب پیشنهادی