ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 همچنان می تازد؛ بتلفیلد هاردلاین در صدر جدول نرم افزاری

ماه مارس را دو هفته پیش پشت سر گذاشتیم اما سازمان NPD شب گذشته آمار مربوط به فروش کنسول های بازی، سخت افزارهای مرتبط و بازی ها را اعلام کرد و بدون تردید انتظار می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ماه مارس را دو هفته پیش پشت سر گذاشتیم اما سازمان NPD شب گذشته آمار مربوط به فروش کنسول های بازی، سخت افزارهای مرتبط و بازی ها را اعلام کرد و بدون تردید انتظار می رفت که پلی استیشن 4 به لطف عرضه Bloodborne باز هم در صدر جدول سخت افزار باشد. اما بتلفیلد هاردلاین این ماه پا روی شانه های Bloodborne گذاشت و در صدر ایستاد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سخت افزار

5_1

مارس ماه خوبی برای پلی استیشن 4 بود. از آنجایی که Bloodborne یکی از مهم ترین و قوی ترین انحصاری های این کنسول بود، انتظار می رفت که با عرضه آن، فروش PS4 هم تحت تاثیر قرار بگیرد. همین چند روز پیش اعلام شد که Bloodborne تاکنون بیش از یک میلیون واحد فروش داشته است.

اما ابدا عجیب نیست که هاردلاین نسبت به Bloodborne فروش بیشتری داشته باشد، چرا که روی چندین پلتفرم مختلف عرضه شده است. بلادبورن در نهایت به جایگاه دوم رضایت می دهد اما نقش آن در صدرنشینی پلی استیشن 4 غیر قابل انکار است.

سونی در بیانیه ای گفت: "ما واقعا مفتخریم که بر اساس آمار NPD از مارس 2015، دوباره پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول است و در زمینه فروش نرم افزار اول است.

مایکروسافت نیز در بیانیه خود به «رشد قوی» اکس باکس وان طی ماه اخیر اشاره کرد و گفت زمانی که کاربران در اکس باکس لایو می گذرانند، نسبت به مارس سال گذشته، 45 درصد پیشرفت داشته است.

فروش کنسول های نینتندو به طور کل با 60 درصد رشد نسبت به مارس سال گذشته همراه بوده. 3DS با 80 درصد پیشرفت، بازار کنسول های دستی را به اشغال خود در آورده و Wii U هم با 20 درصد رشد، سلانه سلانه خودش را نگه می دارد.

در مجموع، مارس، ماه خوبی برای سخت افزار نبود. سقوط 21 درصدی فروش سخت افزار نسبت به سال گذشته و رسیدن رقم درآمد به 311.1 میلیون دلار، اتفاق جالبی برای تولید کنندگان کنسول های بازی نبود. البته به لطف عرضه The Legend of Zelda: Majora's Mask HD، فروش کنسول های دستی 71 درصد رشد داشته اما فروش کنسول های خانگی با 29 درصد سقوط همراه بوده است.

نرم افزار

screenshot6

تحلیلگر NPD، لیام کالاهان به فروش بلادبورن اشاره می کند: "بلادبورن در رتبه دوم پرفروش ترین بازی این ماه قرار گرفت اما در جدول پرفروش ترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 در ماه اول عرضه هم پس از inFamous: Second Son در رتبه دوم قرار می گیرد."

براساس گزارش نینتندو، Mario Party 10 هم در دو هفته ابتدایی خود بیش از 290 هزار واحد فروش داشته. در مجموع، فروش ماهانه نرم افزار روی کنسول های نسل جدید، 58 درصد رشد داشته.

لیست کامل را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  1. Battlefield: Hardline - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Bloodborne - PS4
  3. Grand Theft Auto V - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3
  4. Mario Party 10 - Wii U
  5. Call of Duty: Advanced Warfare - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  6. MLB 15: The Show - PS4, PS3
  7. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
  8. NBA 2K15 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  9. Borderlands: The Handsome Collection - PS4, Xbox One
  10. Final Fantasy: Type-0 HD - PS4, Xbox One

آمار عمومی

درآمد کل صنعت بازی در ماه مارس 2014 نسبت به مارس 2015 با 6 درصد کاهش همراه بود و به 963.7 میلیون دلار رسید. سهم سخت افزار از این سقوط 2 درصد بوده و نرم افزار هم با 3 درصد کاهش، سهمی معادل 395.4 میلیون دلار داشته است.

اما وسایل جانبی 15 درصد رشد داشته اند که این رقم، مجموع درآمد سازندگان شان را به 257.2 میلیون دلار رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ziya
    ziya | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    جاتون خالی منم دارم the evil within بازی میکنم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی