ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۰ دو موبایل پرچمدار را نیز معرفی خواهد کرد

طبق آنچه وب سایت Nokia Power User در یکی از مطالب خود آورده، تقریباً یکسال و اندی پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت کمپانی ردموندی رفته رفته آماده می شود تا خانواده ی جدید تلفن های هوشمند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طبق آنچه وب سایت Nokia Power User در یکی از مطالب خود آورده، تقریباً یکسال و اندی پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت کمپانی ردموندی رفته رفته آماده می شود تا خانواده ی جدید تلفن های هوشمند لومیا که شامل دو پرچمدار تازه نفس می شوند را معرفی و عرضه نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ارائه موبایل های جدید مصادف خواهد بود با زمان انتشار عمومی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ که قرار است بر روی گستره وسیعی از ابزارهای مختلف از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کنسول بازی اکس باکس به اجرا در بیاید.

دو تلفن هوشمند لومیا ۹۴۰ و ۹۴۰ XL نقش پرچمداران پلتفرم ویندوز را عهده دار خواهند شد؛ ظاهراً لومیا ۹۴۰ اسمارت فونی با نمایشگر ۵ اینچی خواهد بود و این در حالیست که XL ۹۴۰ با سایزی مشابه فبلت ها و صفحه نمایش ۵.۷ اینچی همراه شده است.

ضمناً هر دو محصول مورد بحث از دوربین هایی ۲۴ الی ۲۵ مگاپیکسلی تحت برند PureView بهره خواهند برد و دوربین جلویی شان نیز قرار نیست رزلوشنی کمتر از ۵ مگاپیکسل داشته باشد.

شایعات می افزایند پرچمدارن آتی پلتفرم ویندوز برای تلفن های هوشمند، به اسکنر چشمی، تاچ سه بعدی و پشتیبانی پیش فرض از استایلوس تجهیز گشته اند. البته اینکه قابلیت های مذکور به درستی پیاده سازی شده باشند هم بسیار حائز اهمیت است و در بازخورد کاربران نسبت به محصولات مورد بحث تاثیری قابل توجه خواهد داشت.

هر چند که مایکروسافت با تلاش های پیشین خود در رابطه با هولوگرام ها و علاقه مندی اش در بکارگیری تکنولوژی های امنیتی جدید مانند اسکنرهای چشمی، نشان داده که می تواند امکانات مذکور را به بهترین شکل ممکن در پرچمدارن آتی اش پیاده سازی نماید.

علاوه بر آنچه که در بالا اشاره شد ردموندی ها در پی تولید میان رده هایی جدید برای جانشینی لومیا ۸۳۰ و ۷۳۰ نیز هستند. میان رده های تازه احتمالاً لومیا  ۸۴۰ و ۷۴۰ نامگذاری خواهند شد که مدل اول دوربین PureView سیزده یا چهارده مگاپیکسلی به همراه نمایشگر ۵ اینچی خواهد داشت و صفحه نمایش مدل ۷۴۰ نیز ۵.۵ یا شاید ۵.۷ اینچی باشد.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از این شایعات در زمان عرضه ی ویندوز ۱۰ به بازار حقیقت خواهند یافت و آیا پرچمدارن جدید مبتنی بر پلتفرم ردموندی ها تاب رقابت با سایر بزرگان پلتفرم های دیگر را خواهند داشت یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    با توجه به شایعاتی که دربارش خوندم خیلی جذاب به نظر میاد،پردازنده ی اینتل،لمس سه بعدی،اسکنر چشمی اینتل واو! :)

  • Amirhossein
    Amirhossein | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    دوستان عزیزی که به نسخه ی Preview ویندوز 10 از طریق اکانت دولوپر لومیاهاشونو آپ کردن میدونن ویندوز 10 توی این بیلد افتضاح بود...
    من سعی کردم گوشیمو دانگرید کنم به 8.1 گوشیم بریک شد
    خیلی دقت کنید .. اگه آپ کردین بدونین هیچ راهی برای برگشت نیست باید صبر کنین بیلد بعدی بیاد
    IN MEMORY OF MY DEAD NOKIA LUMIA 520
    REST IN PEACE

    • Amirhossein
      Amirhossein | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      درموردش توی اینترنت جستجو هم کردم اما هیچی جز عوض کردن بورد گوشی نبود،یعنی 50$ تقریبی
      ظاهرا اپدیتارو برای لومیا به این بیلد متوقف کردن...

      • Behnam_Fani
        Behnam_Fani | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

        داداش شما Windows Phone Recovery Tool جدید رو دانلود و نصب کن . مایکروسافت گفته با آپدیت جدیدش میتونید لومیا 520 بریک شدرو برگردونید (دانگرید کنید) .

    • Sajad_alipour
      Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      بله واسه 520 و 525 این مورد پیش میاد.ضمنا تسلیت واسه گوشیتون.معلوم نیست چرا روند بیلد های ویندوز 10 موبایل نسبت به ویندوز 10 این همه ضعیفه.فکر کنم یه گروه 5 نفره مشغول ساخت وین 10 موبایلن که بعد از این همه مدت که از بیلد قبلی گذشته این همه ضعیف کار کردن و به دور از انتظار.

      • mohsen winphone
        mohsen winphone | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        Lumia 920 رو به ویندوز۱۰ آپديت کردم حالا تو مود airplane مونده و هیچ رقمه سیم کارت رو نمی شناسه... حالا تبدیل به به تبلت کوچیک وای فای شده... منتظر بيلد بعدی می مونم... البته این گوشی دومه و اهمیتی واسم نداره

        • Sajad_alipour
          Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          با سافت reset اگه درست نشد با hard reset این مشکل رفع میشه!

        • عـــامـروفـسـکی
          عـــامـروفـسـکی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          منم همین مشکلو داشتم با هارد ریست درست شد اصلا با هارد ریست گوشیت جون میگیره دوست عزیز

        • Ebrahim
          Ebrahim | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

          hard reset

    • amir_nazeriyeh
      amir_nazeriyeh | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      برنامه ویندوزفون ریکاوری تولز آپدیت شده با اون مشکلت حل میشه

    • میم
      میم | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

      با ورژن جدید لومیا ریکاوری تول (lumia recovery tool) مشکل حل میشه و میتونی دانگرید کنی. دیروز منتشر شده.
      دانلود: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=525569

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    این عکسا رو دیدم دلم ویندوزفون 8 خواست!
    باور کنید فقط همون اپلیکیشن people و photos وینفون 8 می ارزید به کل این نوتیفیکیشن سنتر و فولدر زنده وینفون 8.1.
    لذت وصف ناپذیری داشت کار کردن همزمان با چند شبکه اجتماعی بواسطه اپلیکیشن people

    • splicer
      splicer | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      نمیدونم چرا شرکت ها این کارو میکنن نمونش همون تغییرات گالری اندروید 2.3.4 و اندروید 4..... یا همین تغییر photos توی وینفون 8 و 8.1....
      موافقم گالری 8 خیلی جذاب و زیبا هست.
      بعضی وقتا شرکتا یه کارایی میکنن آدم انگشت به دهن میمونه والا

  • محسن
    محسن | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    چه طراحی قشنگی داره .

    ولی ای کاش یه سیستم عامل بهتر و همه پسند تر براش

    میساختن.

    • splicer
      splicer | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      یکی از بهترین ویژگی هاش سیستم عاملشه حاجی

  • BuBo
    BuBo | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    خیلی خیلی خیلی دوست دارم وین فون رو یا با ۹۳۰ یا این پرچم دارهای جدید به شرط زیبایی مثل ۹۳۰ تجربه کنم، ولی ... ولی ...
    میخوام فحش و دری وری بدم به این توسعه دهنده ها که واسه وین فون مثل آدم App ـها رو توسعه نمیدن.
    مثلا همین اینستا که خودش نیست، مشابه ش هست انگار یا اپ های اسلامی خوب و زیبا، یا بازی های زیبایی که تو دو پلتفرم دیگه هست. ای خدااا

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
      آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      از نظر اپ ها واقعا جز وایبر که فرسنگ ها عقبه از ورژن اندروید و آی او اسش من مشکل دیگه ای احساس نکردم(اگه کلش آف کلنش رو اپ به حساب نیاریم)، مشابه اینستا (6tag) به نظر خیلی ها حتی از اینستا اصلی بهتر عمل میکنه.
      ولی خب مشکل تاخیر تو آپدیت عین حقیقته، مثلا فکر کن الان حدود 4 ماهه که لاین تازه قابلیت تماس تصویری داره، تایم لاین هم 2 ماه پیش اضافه شد.

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        وایبر دیگه به اندازه کافی خوب عمل می کنه ، کلن برنامه رو فقط برنامه های اجتماعی می شناسی ، عزیزم برنامه های اجتماعی یکی از بخش های برنامه ها هستن نه همش ، در ضمن فکر کنم داشتن برنامه هایی غیر رسمی یوتیوب و اینستاگرم که عملکرد های بیشتری دارن مثلن توی ضبط عکس ها و ویدیو ها از برنامه اصلی بدرد بخور تر باشن

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
          آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          نه وایبر اصلا به اندازه کافی خوب نیست، خیلی خیلی هم عقبه، یه نمونش فقط اینه که هنوز قابلیت ویدئو کال تو وایبر وینفون وجود نداره که خب خیلی بده.
          منم که گفتم جز وایبر کمبود دیگه ای به دهنم نرسید.
          جایگزین ها هم تو بعضی موارد از اپ اصلی حتی بهتر عمل میکنن (مثل 6tag یا youtube HD+)

      • BuBo
        BuBo | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        این ۶tag مثل filmstrip هست که از حساب اینستا استفاده میکنه یا نه، کلا جدا از اینستا هست؟ یعنی فالور هاتو از دست میدی؟
        من اهل بازیم، کلاش هم که ... ولی اپ هایی کاربردی مثل iQuran مفاتیح خوب بعضی اپل های و سرویس های خوب گوگل، بازی هایی مثل گروه ketchapp و اینجور چیزها ...
        لاین که چرت محضه، ولی app کاربردی زیادی هست مثل snapseed
        باید یه تحقیق اصولی بکنم

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
          آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          نه از حساب اینستا استفاده میکنه، در واقع یجور واسطه است که بتونی از اینستاگرام با امکانات ماشبهش تو پلتفرم های دیگه( با بعضی امکانات اضافه تر حتی) استفاده کنی.
          کلش وجود نداره به احتمال قوی هم واسه وینفون نخواهد اومد چون انگار داستان لج و لجازیه، فکر کن توسعه دهنده هاش بازی رو واسه وینفون 7 دادن ولی واسه 8 نه! البته وین موبایل 10 ممکنه مجبورشون کنه که بازی رو واسه ویندوز هم بدن.

          • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
            آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

            اپ های مذهبی موجودن ولی باز باید خودت یه سرچ بزنی، اون بازی رو که اسم بردی حقیقتش باهاش آشنا نیستم.
            در کل همیشه خودت بررسی کن با حرف دیگران سراغ یه محصول نرو که بعدا خودت حرص میخوری و اون معرّف بنده خدا فحش!

    • Sajad_alipour
      Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      اره واقعا این قضیه اپ ها واقعا رو اعصابه.اوضاع وقتی وخیم تر میشه که بیای اپ های مشابه رو با نسخه اندرویدی اونا مقایسه کنی.اپ هایی که وجود ندارن تو ویندوزفون هیچ.اپ های موجود هم کارایی و امکانات کمتری نسبت به پلتفرم های دیگه دارن.کلا مثل اینکه هیچ جذابیتی واسه توسعه دهنده ها نداره.

  • Mr. Android
    Mr. Android | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    من منتظرش هستم امیدوارم شاهد خلاقیت های ماکروسافت باشیم

  • JimLi
    JimLi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    پیشبینی:
    الان یه دوست عقده ای که حتی جرأت نداشته تو سایت ثبت نام کنه سر و کلش پیدا میشه و شروع میکنه به یاوه گویی

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
      آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      داداش میدونم قصد بدی نداری ولی خواهشا بیاید همه از این داستان بکشیم بیرون، بدتر همش نزنیم.
      بذارید تو حال خودشون باشن، کم کم مشخص میشه کی خل و چل واقعیه کی نیست.

      • JimLi
        JimLi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        خب اگه من میدیدم ول میکنه که حرفی نمیزدم
        ولی چشم

        • امیر پارسا
          امیر پارسا | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          کرم از درخت اینم هست!
          :)

          • sam
            sam | ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

            دیگه همه میدونن کرم از کیه

  • JimLi
    JimLi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    "اینکه قابلیت های مذکور به درستی پیاده سازی شده باشند هم بسیار حائز اهمیت است"
    این همون نوکیائه ها، معلومه با بهترین کیفیت و بالاترین دقت این قابلیت هارو داره

    • Sajad_alipour
      Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      بعید میدونم.واقعا دلیلشو نمیدونم چرا لومیا 535 که اولین گوشی با برند مایکروسافت بود این همه مشکل صفحه نمایش و تاچ داره.کم بودن حافظه داخلی هم عجیبه.

      • مرتضی توسلی
        مرتضی توسلی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        بهترین و مناسب ترین سیستم عامل براشه،فقط براش کم متیه میزارند که خودش باعث ورود گیک ها و برنامه نویسانی مثل رودی وین و ایرانی های وینفون دار به استور شده که اپ های عالی می نویسند.

        • Sajad_alipour
          Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          جان؟درست پاسخ زدید؟ من که متوجه منظورتون نشدم.

  • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)
    كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!) | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    دوست دارم ببينم مشخصات فنيش چيه و همراه با چه تغييراتى خواهد بود

    • مرتضی توسلی
      مرتضی توسلی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      خیلی دوست دارم با پردازنده اینتل بیاد ،چون واقعا سری x7 اینتل قدرتمند تر از اسنپ دراگون هست و x86 هم هست.
      ...
      همونطور که تو متن بود ،از قابلیت ها تکی از استفاده می کنه!
      ...
      حالا که وژرنوتو عوض کرده ،اون آواتارو عوض کن،یاد دوسال پیش می افتم!

      • Mr. Android
        Mr. Android | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        عزیز سری x7 اینتل مخصوص تبلت ها هستش . سری x3 مخصوص گوشی . در ضمن gpu هم نسبت به بازار دو نسل عقب تره تره
        بعد بعید میدونم ویندوز موبایل از x86 پشتیبانی کنه

        • مرتضی توسلی
          مرتضی توسلی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

          ببخشید میشه منبعشو بدید،البته سایز و زخامت لومیا های بالا رده و مخصوصا xl ها برای این نوع پردازنده ها مناسبه،و همچنین مدل x5 هم وجود داره.

          • Mr. Android
            Mr. Android | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

            http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Atom_microprocessors
            x7 و x5 جز soc های تبلت طبقه بندی شدن
            http://www.pcworld.idg.com.au/article/569314/intel-rethinking-tablets-new-atom-x5-x7-chips/

      • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)
        كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!) | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        واو سيستم جديد پاسخگويى ديجياتو!پاسخ به جايه اينكه بره ته اومده همونجايى كه ميخواى پاسخ بدى!پنجره گذاشتم!اره منم اينتل رو ترجيح ميدم به كوالكوم!كوالكوم جلوى اينتل يه شوخيه تو خلاقيت درحد اينتل نيس اصن!

    • sina
      sina | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      اینکه ماکروسافت تا حالا پرچم داری رو روانه بازار نکرده و تمرکزش روی میان رده ها و پایین رده هاست میتونه چندتا دلیل عمده داشته باشه :
      1. درامدزایی از جایی که نقطه قوت سیستم عاملش محسوب میشه یعنی میان رده ها و پایین رده ها بخصوص در کشورهای در حال توسعه مث برزیل و هند و ...
      2.افزایش سهم خود از بازار از طریق ارائه گوشی های ارزان قیمت میان رده و پایین رده.خیلی افراد به علت قیمت پایین این گوشی ها این ریسک رو میکنن که مثلا به عنوان گوشی دوم یا برای آشنایی با وینفون اونا رو بخرن.
      3. سعی و خطا و برطرف کردن نقایص احتمالی تا ارائه کامل ویندوز 10 . شما تصور کنید که اولین گوشی ماکروسافت بجای لومیا 535 یه پرچمدار بود و مشکل تاچ داشت. قطعا اعتبار مایکروسافت زیر سوال میرفت.

  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    پ ن پ با عرضه وین 10 بیاد دوتا پایین رده معرفی کنه :)
    خیلی ها هم بدجوری انتظار پرچمدار جدید رو میکشن.

    • مرتضی توسلی
      مرتضی توسلی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

      خیلی !
      ..
      یه سوال بعد اینکه از لومیا ۹۹۵ هم رد شدیم ،ماکروسافت میخواد اسم برندشو چی بزاره؟1070?1090?

      • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
        آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        با این وضعیت معرفی سری 9x احتمالا تاریخ عرضه لومیا 995 حداقل سال 2020 هستش.
        اما هر چی بشه صد در صد 1090 و 1070 نمیشه چون سری 10x کلا یه خط محصول دیگه دارن که در واقع همون کمرافون ها هستن

      • Sajad_alipour
        Sajad_alipour | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

        الان که داره در کنار عدد حرف هم اضافه میکنه پس به این زودی چوب خطش پر نمیشه ومیتونه اسم های متنوع بسازه

  • mohammad_bigdeli
    mohammad_bigdeli | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    درمورد اندروید باهات موافقم ولی تا وقتی با ویندوز فون کار نکردی در باره سیستم عامل، نرم افزارهاش و گوشی های پایین رده و میان رده صحبتی نکن که منفی بگیری، چون 3 مورد ذکر شده فوقالعاده هستند، هرچند که هنوز نرم افزار هاش جای کار داره که فکر کنم تو ویندوز 10 مشکلات کمی نرم افزار(هرچند که الان هم بسیار خوبه) به سرعت حل بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی