مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۰ دو موبایل پرچمدار را نیز معرفی خواهد کرد
طبق آنچه وب سایت Nokia Power User در یکی از مطالب خود آورده، تقریباً یکسال و اندی پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت کمپانی ردموندی رفته رفته آماده می شود تا خانواده ی جدید تلفن های هوشمند ...
طبق آنچه وب سایت Nokia Power User در یکی از مطالب خود آورده، تقریباً یکسال و اندی پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت کمپانی ردموندی رفته رفته آماده می شود تا خانواده ی جدید تلفن های هوشمند لومیا که شامل دو پرچمدار تازه نفس می شوند را معرفی و عرضه نماید.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
ارائه موبایل های جدید مصادف خواهد بود با زمان انتشار عمومی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ که قرار است بر روی گستره وسیعی از ابزارهای مختلف از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کنسول بازی اکس باکس به اجرا در بیاید.
دو تلفن هوشمند لومیا ۹۴۰ و ۹۴۰ XL نقش پرچمداران پلتفرم ویندوز را عهده دار خواهند شد؛ ظاهراً لومیا ۹۴۰ اسمارت فونی با نمایشگر ۵ اینچی خواهد بود و این در حالیست که XL ۹۴۰ با سایزی مشابه فبلت ها و صفحه نمایش ۵.۷ اینچی همراه شده است.
ضمناً هر دو محصول مورد بحث از دوربین هایی ۲۴ الی ۲۵ مگاپیکسلی تحت برند PureView بهره خواهند برد و دوربین جلویی شان نیز قرار نیست رزلوشنی کمتر از ۵ مگاپیکسل داشته باشد.
شایعات می افزایند پرچمدارن آتی پلتفرم ویندوز برای تلفن های هوشمند، به اسکنر چشمی، تاچ سه بعدی و پشتیبانی پیش فرض از استایلوس تجهیز گشته اند. البته اینکه قابلیت های مذکور به درستی پیاده سازی شده باشند هم بسیار حائز اهمیت است و در بازخورد کاربران نسبت به محصولات مورد بحث تاثیری قابل توجه خواهد داشت.
هر چند که مایکروسافت با تلاش های پیشین خود در رابطه با هولوگرام ها و علاقه مندی اش در بکارگیری تکنولوژی های امنیتی جدید مانند اسکنرهای چشمی، نشان داده که می تواند امکانات مذکور را به بهترین شکل ممکن در پرچمدارن آتی اش پیاده سازی نماید.
علاوه بر آنچه که در بالا اشاره شد ردموندی ها در پی تولید میان رده هایی جدید برای جانشینی لومیا ۸۳۰ و ۷۳۰ نیز هستند. میان رده های تازه احتمالاً لومیا ۸۴۰ و ۷۴۰ نامگذاری خواهند شد که مدل اول دوربین PureView سیزده یا چهارده مگاپیکسلی به همراه نمایشگر ۵ اینچی خواهد داشت و صفحه نمایش مدل ۷۴۰ نیز ۵.۵ یا شاید ۵.۷ اینچی باشد.
باید منتظر ماند و دید کدامیک از این شایعات در زمان عرضه ی ویندوز ۱۰ به بازار حقیقت خواهند یافت و آیا پرچمدارن جدید مبتنی بر پلتفرم ردموندی ها تاب رقابت با سایر بزرگان پلتفرم های دیگر را خواهند داشت یا خیر؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با توجه به شایعاتی که دربارش خوندم خیلی جذاب به نظر میاد،پردازنده ی اینتل،لمس سه بعدی،اسکنر چشمی اینتل واو! :)
دوستان عزیزی که به نسخه ی Preview ویندوز 10 از طریق اکانت دولوپر لومیاهاشونو آپ کردن میدونن ویندوز 10 توی این بیلد افتضاح بود...
من سعی کردم گوشیمو دانگرید کنم به 8.1 گوشیم بریک شد
خیلی دقت کنید .. اگه آپ کردین بدونین هیچ راهی برای برگشت نیست باید صبر کنین بیلد بعدی بیاد
IN MEMORY OF MY DEAD NOKIA LUMIA 520
REST IN PEACE
درموردش توی اینترنت جستجو هم کردم اما هیچی جز عوض کردن بورد گوشی نبود،یعنی 50$ تقریبی
ظاهرا اپدیتارو برای لومیا به این بیلد متوقف کردن...
داداش شما Windows Phone Recovery Tool جدید رو دانلود و نصب کن . مایکروسافت گفته با آپدیت جدیدش میتونید لومیا 520 بریک شدرو برگردونید (دانگرید کنید) .
بله واسه 520 و 525 این مورد پیش میاد.ضمنا تسلیت واسه گوشیتون.معلوم نیست چرا روند بیلد های ویندوز 10 موبایل نسبت به ویندوز 10 این همه ضعیفه.فکر کنم یه گروه 5 نفره مشغول ساخت وین 10 موبایلن که بعد از این همه مدت که از بیلد قبلی گذشته این همه ضعیف کار کردن و به دور از انتظار.
Lumia 920 رو به ویندوز۱۰ آپديت کردم حالا تو مود airplane مونده و هیچ رقمه سیم کارت رو نمی شناسه... حالا تبدیل به به تبلت کوچیک وای فای شده... منتظر بيلد بعدی می مونم... البته این گوشی دومه و اهمیتی واسم نداره
با سافت reset اگه درست نشد با hard reset این مشکل رفع میشه!
منم همین مشکلو داشتم با هارد ریست درست شد اصلا با هارد ریست گوشیت جون میگیره دوست عزیز
hard reset
برنامه ویندوزفون ریکاوری تولز آپدیت شده با اون مشکلت حل میشه
با ورژن جدید لومیا ریکاوری تول (lumia recovery tool) مشکل حل میشه و میتونی دانگرید کنی. دیروز منتشر شده.
دانلود: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=525569
این عکسا رو دیدم دلم ویندوزفون 8 خواست!
باور کنید فقط همون اپلیکیشن people و photos وینفون 8 می ارزید به کل این نوتیفیکیشن سنتر و فولدر زنده وینفون 8.1.
لذت وصف ناپذیری داشت کار کردن همزمان با چند شبکه اجتماعی بواسطه اپلیکیشن people
نمیدونم چرا شرکت ها این کارو میکنن نمونش همون تغییرات گالری اندروید 2.3.4 و اندروید 4..... یا همین تغییر photos توی وینفون 8 و 8.1....
موافقم گالری 8 خیلی جذاب و زیبا هست.
بعضی وقتا شرکتا یه کارایی میکنن آدم انگشت به دهن میمونه والا
چه طراحی قشنگی داره .
ولی ای کاش یه سیستم عامل بهتر و همه پسند تر براش
میساختن.
یکی از بهترین ویژگی هاش سیستم عاملشه حاجی
خیلی خیلی خیلی دوست دارم وین فون رو یا با ۹۳۰ یا این پرچم دارهای جدید به شرط زیبایی مثل ۹۳۰ تجربه کنم، ولی ... ولی ...
میخوام فحش و دری وری بدم به این توسعه دهنده ها که واسه وین فون مثل آدم App ـها رو توسعه نمیدن.
مثلا همین اینستا که خودش نیست، مشابه ش هست انگار یا اپ های اسلامی خوب و زیبا، یا بازی های زیبایی که تو دو پلتفرم دیگه هست. ای خدااا
از نظر اپ ها واقعا جز وایبر که فرسنگ ها عقبه از ورژن اندروید و آی او اسش من مشکل دیگه ای احساس نکردم(اگه کلش آف کلنش رو اپ به حساب نیاریم)، مشابه اینستا (6tag) به نظر خیلی ها حتی از اینستا اصلی بهتر عمل میکنه.
ولی خب مشکل تاخیر تو آپدیت عین حقیقته، مثلا فکر کن الان حدود 4 ماهه که لاین تازه قابلیت تماس تصویری داره، تایم لاین هم 2 ماه پیش اضافه شد.
وایبر دیگه به اندازه کافی خوب عمل می کنه ، کلن برنامه رو فقط برنامه های اجتماعی می شناسی ، عزیزم برنامه های اجتماعی یکی از بخش های برنامه ها هستن نه همش ، در ضمن فکر کنم داشتن برنامه هایی غیر رسمی یوتیوب و اینستاگرم که عملکرد های بیشتری دارن مثلن توی ضبط عکس ها و ویدیو ها از برنامه اصلی بدرد بخور تر باشن
نه وایبر اصلا به اندازه کافی خوب نیست، خیلی خیلی هم عقبه، یه نمونش فقط اینه که هنوز قابلیت ویدئو کال تو وایبر وینفون وجود نداره که خب خیلی بده.
منم که گفتم جز وایبر کمبود دیگه ای به دهنم نرسید.
جایگزین ها هم تو بعضی موارد از اپ اصلی حتی بهتر عمل میکنن (مثل 6tag یا youtube HD+)
این ۶tag مثل filmstrip هست که از حساب اینستا استفاده میکنه یا نه، کلا جدا از اینستا هست؟ یعنی فالور هاتو از دست میدی؟
من اهل بازیم، کلاش هم که ... ولی اپ هایی کاربردی مثل iQuran مفاتیح خوب بعضی اپل های و سرویس های خوب گوگل، بازی هایی مثل گروه ketchapp و اینجور چیزها ...
لاین که چرت محضه، ولی app کاربردی زیادی هست مثل snapseed
باید یه تحقیق اصولی بکنم
نه از حساب اینستا استفاده میکنه، در واقع یجور واسطه است که بتونی از اینستاگرام با امکانات ماشبهش تو پلتفرم های دیگه( با بعضی امکانات اضافه تر حتی) استفاده کنی.
کلش وجود نداره به احتمال قوی هم واسه وینفون نخواهد اومد چون انگار داستان لج و لجازیه، فکر کن توسعه دهنده هاش بازی رو واسه وینفون 7 دادن ولی واسه 8 نه! البته وین موبایل 10 ممکنه مجبورشون کنه که بازی رو واسه ویندوز هم بدن.
اپ های مذهبی موجودن ولی باز باید خودت یه سرچ بزنی، اون بازی رو که اسم بردی حقیقتش باهاش آشنا نیستم.
در کل همیشه خودت بررسی کن با حرف دیگران سراغ یه محصول نرو که بعدا خودت حرص میخوری و اون معرّف بنده خدا فحش!
اره واقعا این قضیه اپ ها واقعا رو اعصابه.اوضاع وقتی وخیم تر میشه که بیای اپ های مشابه رو با نسخه اندرویدی اونا مقایسه کنی.اپ هایی که وجود ندارن تو ویندوزفون هیچ.اپ های موجود هم کارایی و امکانات کمتری نسبت به پلتفرم های دیگه دارن.کلا مثل اینکه هیچ جذابیتی واسه توسعه دهنده ها نداره.
من منتظرش هستم امیدوارم شاهد خلاقیت های ماکروسافت باشیم
پیشبینی:
الان یه دوست عقده ای که حتی جرأت نداشته تو سایت ثبت نام کنه سر و کلش پیدا میشه و شروع میکنه به یاوه گویی
داداش میدونم قصد بدی نداری ولی خواهشا بیاید همه از این داستان بکشیم بیرون، بدتر همش نزنیم.
بذارید تو حال خودشون باشن، کم کم مشخص میشه کی خل و چل واقعیه کی نیست.
خب اگه من میدیدم ول میکنه که حرفی نمیزدم
ولی چشم
کرم از درخت اینم هست!
:)
دیگه همه میدونن کرم از کیه
"اینکه قابلیت های مذکور به درستی پیاده سازی شده باشند هم بسیار حائز اهمیت است"
این همون نوکیائه ها، معلومه با بهترین کیفیت و بالاترین دقت این قابلیت هارو داره
بعید میدونم.واقعا دلیلشو نمیدونم چرا لومیا 535 که اولین گوشی با برند مایکروسافت بود این همه مشکل صفحه نمایش و تاچ داره.کم بودن حافظه داخلی هم عجیبه.
بهترین و مناسب ترین سیستم عامل براشه،فقط براش کم متیه میزارند که خودش باعث ورود گیک ها و برنامه نویسانی مثل رودی وین و ایرانی های وینفون دار به استور شده که اپ های عالی می نویسند.
جان؟درست پاسخ زدید؟ من که متوجه منظورتون نشدم.
دوست دارم ببينم مشخصات فنيش چيه و همراه با چه تغييراتى خواهد بود
خیلی دوست دارم با پردازنده اینتل بیاد ،چون واقعا سری x7 اینتل قدرتمند تر از اسنپ دراگون هست و x86 هم هست.
...
همونطور که تو متن بود ،از قابلیت ها تکی از استفاده می کنه!
...
حالا که وژرنوتو عوض کرده ،اون آواتارو عوض کن،یاد دوسال پیش می افتم!
عزیز سری x7 اینتل مخصوص تبلت ها هستش . سری x3 مخصوص گوشی . در ضمن gpu هم نسبت به بازار دو نسل عقب تره تره
بعد بعید میدونم ویندوز موبایل از x86 پشتیبانی کنه
ببخشید میشه منبعشو بدید،البته سایز و زخامت لومیا های بالا رده و مخصوصا xl ها برای این نوع پردازنده ها مناسبه،و همچنین مدل x5 هم وجود داره.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Atom_microprocessors
x7 و x5 جز soc های تبلت طبقه بندی شدن
http://www.pcworld.idg.com.au/article/569314/intel-rethinking-tablets-new-atom-x5-x7-chips/
واو سيستم جديد پاسخگويى ديجياتو!پاسخ به جايه اينكه بره ته اومده همونجايى كه ميخواى پاسخ بدى!پنجره گذاشتم!اره منم اينتل رو ترجيح ميدم به كوالكوم!كوالكوم جلوى اينتل يه شوخيه تو خلاقيت درحد اينتل نيس اصن!
اینکه ماکروسافت تا حالا پرچم داری رو روانه بازار نکرده و تمرکزش روی میان رده ها و پایین رده هاست میتونه چندتا دلیل عمده داشته باشه :
1. درامدزایی از جایی که نقطه قوت سیستم عاملش محسوب میشه یعنی میان رده ها و پایین رده ها بخصوص در کشورهای در حال توسعه مث برزیل و هند و ...
2.افزایش سهم خود از بازار از طریق ارائه گوشی های ارزان قیمت میان رده و پایین رده.خیلی افراد به علت قیمت پایین این گوشی ها این ریسک رو میکنن که مثلا به عنوان گوشی دوم یا برای آشنایی با وینفون اونا رو بخرن.
3. سعی و خطا و برطرف کردن نقایص احتمالی تا ارائه کامل ویندوز 10 . شما تصور کنید که اولین گوشی ماکروسافت بجای لومیا 535 یه پرچمدار بود و مشکل تاچ داشت. قطعا اعتبار مایکروسافت زیر سوال میرفت.
پ ن پ با عرضه وین 10 بیاد دوتا پایین رده معرفی کنه :)
خیلی ها هم بدجوری انتظار پرچمدار جدید رو میکشن.
خیلی !
..
یه سوال بعد اینکه از لومیا ۹۹۵ هم رد شدیم ،ماکروسافت میخواد اسم برندشو چی بزاره؟1070?1090?
با این وضعیت معرفی سری 9x احتمالا تاریخ عرضه لومیا 995 حداقل سال 2020 هستش.
اما هر چی بشه صد در صد 1090 و 1070 نمیشه چون سری 10x کلا یه خط محصول دیگه دارن که در واقع همون کمرافون ها هستن
الان که داره در کنار عدد حرف هم اضافه میکنه پس به این زودی چوب خطش پر نمیشه ومیتونه اسم های متنوع بسازه
درمورد اندروید باهات موافقم ولی تا وقتی با ویندوز فون کار نکردی در باره سیستم عامل، نرم افزارهاش و گوشی های پایین رده و میان رده صحبتی نکن که منفی بگیری، چون 3 مورد ذکر شده فوقالعاده هستند، هرچند که هنوز نرم افزار هاش جای کار داره که فکر کنم تو ویندوز 10 مشکلات کمی نرم افزار(هرچند که الان هم بسیار خوبه) به سرعت حل بشه