ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد به سبک ژاپنی؛ آیا مدیرعامل سونی راه نوآوری را گم کرده است؟

رویترز خبر می دهد که طی برگزاری جلسه ای در روز پنج شنبه در مقر اصلی سونی، برخی از مدیران تراز اول این شرکت که مدت ها قبل بازنشسته گشته اند، مدیرعامل فعلی کمپانی مورد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

رویترز خبر می دهد که طی برگزاری جلسه ای در روز پنج شنبه در مقر اصلی سونی، برخی از مدیران تراز اول این شرکت که مدت ها قبل بازنشسته گشته اند، مدیرعامل فعلی کمپانی مورد بحث به نام Kazuo Hirai را به باد انتقاد گرفته و وی را محکوم به عدم ایجاد نوآوری در سونی کرده اند؛ مدیران سابق این شرکت به هیرای گفته اند که او به طور کامل راهش را گم کرده و نمی داند به کدام سو در حال حرکت بوده و صرفا به فکر کاهش هزینه هاست.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این جلسه، پنج مدیر سابق بخش های مختلف سونی حضور داشته اند، از جمله Ken Kutaragi خالق پلی استیشن. به نقل از سه شخصی که در این جلسه بوده اند (و رویترز هم نامی از آنها به میان نیاورده) Kutaragi، هیرای را محکوم کرده که او نتوانسته به اندازه کافی در کارمندان خلاقیت ایجاد کند تا آنها نیز بتوانند محصولاتی انقلابی نظیر «واکمن» تولید کنند.

اما عبارت Old Boy در فرهنگ ژاپنی به چه معناست؟ این عبارت به اشخاصی نسبت داده می شود که پیش از این سمتی بزرگ در دست داشته اند، در ژاپن چنین است که بعد از بازنشستگی مدیران، آنها می توانند در جلسات شرکت کرده، نظرات و تجربیات خود را در اختیار نسل جدید قرار دهند. انتقاد «پسران پیر» زمانی به اوج خود رسیده که آقای هیرای به دلیل فشارهای وارده از سوی یکی از سرمایه گذاران بزرگ سونی به نام Daniel Loeb، به فروش کلی بخش سرگرمی های سونی فکر کرده و آن را در جلسات عنوان نموده است.

آقای Tamotsu Iba، که سابقه هایی نظیر مدیریت ارشد مالی و همچنین جانشینی مدیرکل را در پرونده ی کاری اش دارد، پیش از حضور در این جلسه نامه ای به اعضای هیئت مدیره فرستاده که در آن گفته: «سونی حال همانند یک کشتی است که در یک دریای طوفان زده، کنترل بادبان هایش را از دست داده و ناخدای این کشتی هم نقشه ای ناقص در دست دارد.»

وی در ادامه نامه ی خودش نوشته: «او حساسیت و همچنین خرد لازم را ندارد تا بداند در حال اشتباه است. آیا اعضای هیئت مدیره که حال باید نظارت کنند، چشمان خود را بسته اند؟ نمی بینند؟ متوجه نیستد؟ در حال تحمل او هستند؟»

نامه ی آقای Tamotsu Iba، مستقیما اشاره ای به برکناری آقای هیرای ندارد اما توانایی های وی را به عنوان شخصی که دارای سمت مدیر عامل است، به شکل کامل زیر سوال می برد.

Iba، Kutaragi و سایر اعضای حاضر در جلسه ی سونی که قابلیت های Hirai را زیر سوال برده بودند، هیچکدام حاضر به مصاحبه نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • jahanjkb
    jahanjkb | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سونی سالاره

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هیچکسی علاقه‌ای به ماندن تو ندارد، خب برو!!!
    کسی که درون شرکتی به قدرت مدیرعامل رسیده، میتونه تفکر هیئت مدیره رو هم بدست بگیره، حال اگر این قضیه old boy هم باشه، دلیلی نداره ازاونجا بری و قدرتت رو از دست بدی! سونی درموردهای زیادی اشتباه کرد، از جمله سیستم فروش وایو، قیمت بالای واکمن! و جالبه این آخری ادامه داره! گرچه درمورد موبایلها باید بگم خیلی بی‌نقص هستن ولی ی چیزی رو واقعا یادشون رفته، خب خوش‌پوش بودن به این خلاصه نمیشه که ی پالتو چرم داشته باشی و همیشه ی تیپ قشنگ رو تکرار کنی، باید رنگ متفاوت هم بپوشی، تو سبکهای دیگه هم دستی داشته باشی. شاید اونوقت فقط بگی من شیک هستم. دقیقا مشکل همینه، تو ی اکسپریا z3 دستت باشه و هرکی بیاد جلوت بگه اکسپریا z2 خریدی؟ واقعیتش آپدیتها و قابلیتهای زیادی اضافه شده ولی تا محصولی نباشه که نشون بده قبلی نیست، هرچقدر هم سعی کنی تبلیغ کنی که بی‌نقص هستش، بدردنمیخوره! پس بعد از سه چهار نسل حداکثر، باید طراحی کلی رو عوض کنی! من از طراحی کنونی اکسپریا خیلی خوشم میاد. ولی واقعیتش اینه که طرفدارهای سونی هم این رو میگن! یک دوره استیوجابز چیزهای جدیدی درست کرد که جالب بود ولی الان صرفا ی دنبال‌کننده شده، سونی سالهاست این مشکل براش پیش اومده!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی