ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تلفن های هوشمند پرفروش ترین محصول بازار دستگاه های الکترونیکی در سال ۲۰۱۵ خواهند بود

به گفته شرکت تحقیقاتی و آماری GfK کاهش قیمت اسمارت فون ها باعث افزایش تقاضا در بازار می شود که در نهایت این گجت ها را در میان ابزارهای الکترونیکی به صدر پر فروش ترین ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

به گفته شرکت تحقیقاتی و آماری GfK کاهش قیمت اسمارت فون ها باعث افزایش تقاضا در بازار می شود که در نهایت این گجت ها را در میان ابزارهای الکترونیکی به صدر پر فروش ترین های سال 2015 می فرستد.

یورگن بوینی، رئیس بخش تحلیل فروش الکترونیکی شرکت GfK Retail and Technology، روز شنبه درنمایشگاه بازرگانی IFA 2015 اعلام کرد که شرکتش انتظار دارد بازار فروش تلفن های هوشمند نسبت به 846.07 میلیارد دلار سال 2014 تا 1.5 درصد در سال 2015 افزایش داشته و به 859.12 میلیارد دلار برسد.

به عقیده او اسمارت فون ها همچنان یکی از ارکان اصلی بازار دستگاه های دیجیتالی هستند ولی قیمتهایشان رو به کاهش است.

در ادامه مطلب با ما در دیجیاتو همراه باشید.

او انتظار دارد طی سال جاری فروش این گجت ها نسبت به سال قبل در امریکا 3 درصد افزایش و در اروپا تا 2 درصد کاهش داشته باشد و بالاترین میزان رشد را در خاورمیانه و افریقا با 6 درصد افزایش شاهد باشیم.

این ارقام برای بازارهای قدیمی و پر رونق امریکای شمالی و اروپا و بازارهایی مثل افریقا که کاملا نوپا هستند اصلا عجیب نیست.

البته ناگفته نماند اخیرا گزارشی دیگر از سوی CCS Insight منتشر شده که آماری متفاوت را ارائه می کند و پیش بینی می نماید فروش اسمارت فون ها در امریکا و غرب اروپا کاهش یابد. زیرا نوآوری در ساخت گجت های جدید کمتر شده و در عین حال بازه دوام تلفن های فعلی هم طولانی تر است.

ولی این شرکت می افزاید که تعداد کل این گجت ها در سال 2019 به 2.35 میلیارد خواهد رسید که رشد سالیانه 3.7 درصدی را از 2014 تا سال یاد شده نشان خواهد داد.

به عقیده بوینی دستگاه هایی مثل گام شمارهای ورزشی و اسمارت واچ ها همچنان در سال 2015 جای رشد خواهند داشت و تا انتهای سال حدود 114 میلیون نمونه از آن ها به فروش خواهد رفت.

به علاوه برندهای گران قیمتی مثل رولکس هم اسمارت واچ های خودشان را عرضه می کنند تا با شرکتهایی مثل اپل به رقابت بپردازند.

دربازار تلوزیون ها هم 64 درصد از مصرف کنندگان گفته اند که در هنگام تماشای تلویزیون معمولا یک دستگاه دیگر از جمله اسمارت فون یا تبلت را هم همراه دارند که نشان میدهد فرصت های فراوانی برای شرکت های تولید کننده محتوای تبلیغاتی وجود خواهد داشت.

از میان کسانی که در آمار گیری GfK شرکت کرده اند، 64 درصد گفته اند که ترجیح میدهند بتوانند از طریق گجتهایشان به وبسایت افرادی که آگهی تبلیغاتی عرضه میکنند دسترسی داشته باشند. به علاوه 20 درصد از افراد گفته اند که تمایل دارند بتوانند محتوای تلفنشان را روی دستگاه تلویریون مشاهده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آرش امیری
    آرش امیری | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دو کیلو از اینا برام بکشید.... :-D

  • دونباله رو
    دونباله رو | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عجب صحنه ای !

مطالب پیشنهادی