ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه تلفن ثابت متوقف شد

مخابرات ایران که از سال قبل زمزمه های کاهش درآمد و سود خود (به خاطر سرمایه گذاری های کلان و عدم بازگشت هزینه از سوی کاربران) را سر داده، این روزها از مشکلات جدیدتری به ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

مخابرات ایران که از سال قبل زمزمه های کاهش درآمد و سود خود (به خاطر سرمایه گذاری های کلان و عدم بازگشت هزینه از سوی کاربران) را سر داده، این روزها از مشکلات جدیدتری به خاطر این کاهش درآمد خبر می دهد.

مدیران این شرکت ادعا دارند به خاطر سرمایه گذاری هایی که در بخش طرح همکدی شهرهای یک استان داشته اند، درآمدشان کاهش یافته و نیاز به افزایش تعرفه دارند.

در همین راستا، مخابراتی ها به منظور فشار آوردن بر وزارت ارتباطات و هیات دولت، برای تصویب افزایش تعرفه به بیش از 15 درصد، خبر توقف توسعه تلفن ثابت در کشور را مطرح کرده اند که در نوع خود جالب بوده و خلاف تعهدات و پروانه فعالیت این شرکت است. در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: عمده مشکل مخابرات ایران در بخش ارتباطات ثابت، پایین بودن درآمد است که در حال حاضر به همین دلیل، توسعه تلفن ثابت تقریبا متوقف شده و از این بابت از مردم و متقاضیان عذرخواهی می نماییم که در برخی مناطق قادر به ارائه این سرویس نیستیم.

کاظم ابراهیمی اضافه کرد: مخابرات به اجبار باید برنامه‌ هایی را برای توسعه‌ خدمات خود دنبال نماید که این کار باید از محل درآمدهایش صورت پذیرد. بنابراین در حالی که از نظر پروانه‌ ای مکلف به توسعه هستیم اما مشکل اصلی، تامین نقدینگی است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای این شرکت با افزایش هزینه‌ ها هم‌خوانی ندارد، توضیح داد: اگر هزینه‌ ها کاهش یابند تعرفه موجود خوب است، اما شاهد افزایش شدید هزینه‌ ها در بخش‌ های آب، برق، گاز، مالیات، حفاری و دیگر حوزه های مرتبط هستیم. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: برای تامین نقدینگی مسیرهای مختلفی وجود دارد که یکی از راه ها تغییر تعرفه است.

ابراهیمی بیان کرد: امیدواریم با تصویب تعرفه‌ های جدید تلفن ثابت، بتوانیم درآمد بهتری کسب کنیم و آن را در توسعه شبکه کابل، سیستم انتقال و تجهیزات سوئیچ صرف نماییم تا در هیچ نقطه ای از کشور متقاضیان را در صف انتظار دریافت تلفن ثابت نبینیم.

می توان این سخنان مدیرعامل مخابرات ایران را راه جدیدی برای دریافت درآمد و سود بیشتر از کاربران تلفن ثابت دانست. البته به اعتقاد عده ای از کارشناسان در صورت افزایش نرخ تعرفه تماس با تلفن ثابت، میزان استفاده کاربران از این مسیر ارتباطی کم شده و کاربران بیشتر از تلفن همراه و اپلیکیشن های پیام رسان استفاده خواهند کرد که در نهایت به کاهش بیشتر در آمدهای مخابرات می انجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • شهروند
    شهروند | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    همون اینترنت زپرتی سه گیگ قبلی رو اسمشو عوض کرده گذاشته آلفا پلاس از ماهی ۱۰ تومن به ۱۷ تومن افزایش داده یعنی دوبرابر تقریباً به خاطر هیچی!
    وقتی انحصار باشه اونهم دست یه ارگان دولتی غیر از این نمیشه

  • KeyvaN
    KeyvaN | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینجا قانونی از بی قانونی هاس :-q
    زوری پول میکشن ازمون ....................

  • محمدعلی
    محمدعلی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بیاییدمثل قدیم همه چیزرو ازثابت تاسیارقطع کنید اینومردونه میگم ها

    مردم عادت میکنن والا باورنمی کنید امتحان کنید

    مگه مردم قدیم بدون تلفن زندگی کردن چی شد؟

  • یوسف
    یوسف | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نزدیک 3 هفتس خط خریدم و وصل شده ولی میخوام ADSL بگیرم واسم میگه شماره تلفن صحیح نیست رفتم مرکز میگه چند روز باید بگذره تا شماره تو سیستم ثبت بشه
    واقعا داره به مخابرات فشار میاد، لول...

  • Lumia Onbes Yirmi
    Lumia Onbes Yirmi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    جالب بود
    دلیل افزایش قبض تلفن: افزایش قیمت گاز و برق و آب
    دلیل افزایش قبض گاز: افزایش قیمت برق و آب و تلفن
    دلیل افزایش قبض آب: افزایش قیمت تلفن و برق و گاز
    دلیل افزایش قبض برق: افزایش قیمت تلفن و گاز و آب
    و این دور تسلسل ادامه دارد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی