ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا: هولولنز نقش بزرگی در تصمیم گیری برای خرید ماینکرافت داشت

در سپتامبر گذشته، مایکروسافت ۲.۵ میلیارد دلار صرف خرید کمپانی Mojang و در اصل معروف ترین بازی آن، ماینکرافت کرد. در آن زمان این سوال پیش آمده بود که چرا مایکروسافت باید چنین پولی را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

در سپتامبر گذشته، مایکروسافت ۲.۵ میلیارد دلار صرف خرید کمپانی Mojang و در اصل معروف ترین بازی آن، ماینکرافت کرد. در آن زمان این سوال پیش آمده بود که چرا مایکروسافت باید چنین پولی را برای یک شرکت بازی ساز و اصولا یک بازی ویدیویی، هزینه کند.

حال اما به تازگی مدیرعامل کمپانی مورد بحث، ساتیا نادلا در مصاحبه ای تازه با نیویورک تایمز، یکی از بزرگترین علل ابتیاع Mojang را، هولولنز می داند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نادلا می گوید: «می خواستیم یک بازی ویدیویی در اختیار داشته باشیم که به شکل پایه ای به ما کمک کند تا دسته بندی های جدیدی [در بازی ها] تعریف کنیم.»

در رویداد ماه ژانویه، مایکروسافت از هولولنز پرده برداشت و در همان روز نیز یک دمو از بازی ماینکرافت توسط آن را به تصویر کشید. اگرچه غول نرم افزاری به شکل روشنی توضیح داد که هولولنز همچنان در مراحل توسعه خود قرار دارد اما از همین حالا، می توان جذابیت های وجود ماینکرافت را برای بسیاری از کاربران، خارج از محیط کامپیوتر و یا موبایل و آن هم به شکل واقعیت افزوده، تصور کرد.

خبرنگار Cnet به نام Nick Statt در ماه ژانویه و پس از تست دموی ماینکرافت بر روی هولولنز می نویسد: «این دمو کل فضای اتاق شما را تبدیل به محیط بازی خواهد کرد. فضای روی میز و دیوارهای اتاقتان حال قلمرویی برای بازی هستند و با اشاره نوک انگشتانتان نیز می توانند تغییر حالت دهند.»

ماینکرافت در هولولنز و به شکل کامل، راهی طولانی برای رسیدن به دست کاربران عادی در پیش دارد و این در حالیست که بازی یاد شده، هم اکنون برای مایکروسافت از سودآوری فراوانی برخوردار بوده؛ آخرین گزارش مالی ارائه شده از سوی شرکت مورد بحث نیز گویای همین مطلب است.

مایکروسافت هنوز هیچ بازی ویدیویی را برای هولولنز، به شکل رسمی معرفی ننموده؛ حتی هنوز مشخص نگشته که این هدست واقعیت افزوده در چه تاریخی و با چه قیمتی به دست کاربران مشتاق خواهد رسید. هرچند در حالتی خوشبینانه، می توان متصور بود که این اطلاعات به زودی به دستمان خواهند رسید زیرا مایکروسافت عنوان نموده که هولولنز را به نمایشگاه E3 خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ali alka
    ali alka | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    eshqe micro :)

  • Amirhossein.kbaghery
    Amirhossein.kbaghery | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سرعت توسعه ی هولولنز باید خیلی بیشتر از گوگل گلس باشه تا با سرعت زیادی برای کاربرای عادی مناسب بشه وگرنه یک پروژه ی شکست خورده میشه مثل گلس
    امیدوارم بتونیم از این گجت باحال توی ایران هم استفاده کنیم

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یعنی رفتن یه آی پی رو با قیمت تخیلی خریدن برای یک دستگاه!اینا دیگه کین!

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      تنها دلیلش که hololens نبوده ، کلن خرید خوبی بود ، الان همه جا وسایل ماینکرافت هست ، کلاه هاش ، خود مایکروسافت اسباب بازی و کتاب هاش رو می فروشه / کتاب فروشی ها هم همین طور مثل barns & noble و target , game stop و ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی