ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

ساخت نوعی دستگاه مقابله با گرافیتی که خرابکاران را «بو» می کشد

در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید. حال، وزارت حمل و نقل این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید.

حال، وزارت حمل و نقل این کشور برای مقابله با این پدیده، نوعی «بینی» الکترونیکی طراحی کرده که مقامات را به صورت آنی در جریان رنگ شدن دیواره ها و سطوح قطارها قرار می دهد.

این دستگاه که اصطلاحا «تله موش» خوانده می شود به محض تشخیص هرگونه ابزار رنگ و اسپری فعال شده و بلافاصله از طریق دوربین های مداربسته شرح جرم را ثبت و ضبط نموده و سپس ماموران پلیس را باخبر می کند تا در نزدیک ترین ایستگاه مجرم را دستگیر نمایند.

در حال حاضر این پروژه در دست بررسی است تا عملیاتی بودن آن مشخص گردد و براساس خبری که در CBC News منتشر گردیده، سیستم مذکور موفق شده تاکنون 30 فرد خرابکار را به دام بیاندازد.

قطارهای شهری سیدنی توسط یک شرکت دولتی اداره می شوند و هنوز مشخص نگردیده که در جریان این پروژه چه تعداد از آنها قرار است که به دستگاه های یاد شده مجهز شوند و تنها عنوان شده که این سیستم ها به صورت تصادفی در قطارهای مختلف به کار گرفته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • amin.digiato
    amin.digiato | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه ایران باشه اینقدر رو بینی بو های مختلف میدن تا مختل بشه !

  • H A M E D
    H A M E D | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من که گرافیتی (واقعی) رو از خیلی نقاشی های مدرن بیشتر میپسندم

  • reza
    reza | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    گرافیتی که خیلی خوب و قشنگه.تو ایران طرف با چاقو رو صندلی اتوبوس کنده کاری میکنه. اونم چه جملاتی :|

  • HO3EIN-1
    HO3EIN-1 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا هیچ جای دنیا ارزش این گرافیتی ها رو نمیفهمن.
    به قول داریوش سرباز:
    این احمقا ارزش هیچی رو نمیفهمن/تو ایران همه چی باید پولی باشه حتما

    • jahanjkb
      jahanjkb | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

      بطور عجیبی باهات موافقم
      واقعا شعور یسریا ب این چیزا نمیرسه

  • A Sky full of Stars
    A Sky full of Stars | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یادش بخیر سه سال پیش بین دوست صمیمیم و نامزدش اختلاف افتاد بعد دوستم برای آشتی کردن باهاش یه گرافیتی روی دیوار شهرکشون زد..
    تا همین چند ماه پیشم بود ولی مدیر شهرکشون داد پاکش کنن..
    یه اثر عاشقونه ی به یاد موندنی بود ! :))
    نمیدونم احساس میکنم گرافیتی یه جور داد زدن حرف آدمه, یه کار بزرگ !

  • دونباله رو
    دونباله رو | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پاستیل و آبرنگ و گواش
    قبل از نوشتن و بو دادن یه پارچه روی دوربین میندازن

مطالب پیشنهادی