ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات بیشتری از گلکسی نوت ۵ و Project Zero 2 فاش شد

شایعات در مورد تلفن هوشمند گلکسی نوت ۵ از سامسونگ طی هفته ی جاری حسابی بالا گرفتند. در ابتدا شاهد خبری بودیم که در آن گفته می شد کمپانی کره ای قصد دارد موبایل مورد بحث ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۴

شایعات در مورد تلفن هوشمند گلکسی نوت ۵ از سامسونگ طی هفته ی جاری حسابی بالا گرفتند. در ابتدا شاهد خبری بودیم که در آن گفته می شد کمپانی کره ای قصد دارد موبایل مورد بحث را به منظور تصاحب بازار آیفون های اپل زودتر از موعد مقرر و مرسومش رونمایی کند.

البته دیروز این خبر رسماً توسط J.K. Shin، مدیر بخش موبایل سامسونگ، تکذیب شد و وی ذکر کرد که ابداً قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد. اما تکذیب شایعه ی پیشین نمی تواند سبب گردد شایعات تازه ای به فضای اینترنت راه پیدا نکنند و حالا در همین راستا اعضای وب سایت SamMobile ظاهراً به اطلاعات تازه ای در مورد فبلت بعدی غول تکنولوژی ساکن کره جنوبی دست پیدا کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر طبق گزارش منتشر شده توسط SamMobile، سامسونگ به صورت داخلی از گلکسی نوت ۵ (با شماره مدل SM-N920) با "اسم رمز پروژه Noble" یاد می کند و احتمال دارد این موبایل به نمایشگری 2K و یا 4K از نوع Super AMOLED و مسطح مجهز گردد.

ظاهراً هنوز کمپانی تولید کننده در مورد رزولوشن فبلت بعدی خود دچار تردید است و از آنجایی که اسمارت فون مذکور باید به نبرد جانشین آیفون ۶ پلاس برود آنها در حال بررسی تمامی جوانب هستند تا درست ترین تصمیم ممکنه اتخاذ گردد.

در کنار همه ی این موارد گلکسی نوت ۵ به همراه S Pen و چیپست اگزینوس هشت هسته ای ۷۴۲۲ آماده ی عرضه به بازار خواهد شد، اما نکته در اینجاست مشخصه های مدلی که دارای نمایشگر خمیده خواهد بود تفاوت هایی دارند که حائز اهمیت هستند و شاید بیشتر اخبار جدید مرتبط به همین مدل گردد.

سال گذشته شاهد ارائه شدن گلکسی نوت ۴ به همراه نسخه ای مشابه از آن تحت عنوان گلکسی نوت ۴ اج بودیم و در همان زمان گفته می شد که برای ۲۰۱۵ باید منتظر نمونه ای از نوت ۵ باشیم که صفحه نمایش آن دارای دو لبه ی خمیده خواهد بود. کمی بعد در خبرها آمد که نسخه ی یاد شده از نوت ۵ تحت عنوان "پروژه Zen" در دست توسعه قرار دارد ولی حالا SamMobile معتقد است اسم رمز پیشین به "پروژه صفر ۲" (Project Zero 2) تغییر یافته.

موبایلی که در این پروژه آماده سازی می گردد شماره مدل SM-G928 را یدک می کشد و بناست که به یک نمایشگر Super AMOLED با سایز ۵.۵ یا ۵.۴ اینچی تجهیز گردد که هر دو لبه ی آن دارای خمیدگی خواهند بود.

گزارش منتشر شده می افزاید تلفن هوشمند حاصل از Project Zero 2 احتمالاً از چیپست شش هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی بهره می برد و برای آن دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی (مجهز به لرزشگیری اپتیکال) در قسمت پشتی و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در بخش جلویی در نظر گرفته شده است.

نکته در اینجاست طبق اطلاعات به دست آمده فبلت Project Zero 2 دارای S Pen نخواهد بود، که در صورت صحت این موضوع باید دید بازار و کاربران نسبت به آن چه واکنشی نشان خواهند داد.

از گذشته تا به اکنون سامسونگ همواره در کنار فبلت های سری نوت خودش یک قلم را نیز عرضه می نماید تا افراد در حین کار با نمایشگرهای نسبتاً عظیم الجثه این محصولات احساس راحتی بیشتری کنند، اما از آنجایی که برای دیگر نمونه نوت ۵ اصلی اسم رمزی مشابه اسم رمز پیش تر انتخاب شده برای گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج برگزیده گشته، شاید کمپانی کره ای نقشه ی دیگری برای این دستاورد تازه ی خود در سر دارد و می خواهد راهکارهای تازه ای را از طریق آن به کاربرانش ارائه نماید.

در پایان ذکر می گردد برای هر دو نمونه ی گلکسی نوت بعدی قاب محافظ Clear View و انواع متنوعی دیگری از لوازم جانبی در نظر گرفته شده و احتمالاً شاهد رونمایی آنها در ماه سپتامبر و طی برگزاری نمایشگاه IFA برلین خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • mosi
    mosi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    من خودم اس6 دارم واقعا ازش راضیم..20

  • emad
    emad | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نوت بدون قلم مثه تفنگ بی تیره...

  • Mr reza
    Mr reza | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حتما اینم عین s6 که قیافش با s3 قابل تشخیص نیست و فقط پشتش شیشه شده،پشتش شیشه میشه منتها قیافه همون نوت2.چه واسه خودش پروژه درست کرده. کپی کاری که دیکه پروژه نمیخاد بده یه شرکت چینی برات کپی کنه.

    • ★Saeed ★saye
      ★Saeed ★saye | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اس6 جفت اس3 o_0

      حتما Z3هم کلا یه چیز متفاوت از Z!!!

      یا چشمای من کوره یا چشای تو

      حالا کدومش؟؟

    • احمدM2
      احمدM2 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      والا شنیده بودیم اس6 رو به گوشیای دیگه شبیه میدونستن اما ندیده بودیم کسی بگه دقیقا شبیه اس3 باشه
      خدایا توبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی