ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنت جدیدی را برای افزایش استقلال ساعتش از آیفون به ثبت رساند

اپل روز پنجشنبه پتنت جدیدی را ثبت کرد که در آن به یک گجت «هات اسپات» برای اتصال «ابزار های الکترونیکی قابل حمل» به اینترنت اشاره شده است. انتظار می رود امکان انجام کلیه فعالیت های مبتنی بر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اپل روز پنجشنبه پتنت جدیدی را ثبت کرد که در آن به یک گجت «هات اسپات» برای اتصال «ابزار های الکترونیکی قابل حمل» به اینترنت اشاره شده است.

انتظار می رود امکان انجام کلیه فعالیت های مبتنی بر اینترنت اپل واچ بدون در اختیار داشتن آیفون، برای کاربران این دستگاه فراهم گردد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس نمودارهای ارائه شده در این پتنت، اپل، هات اسپات خود را فوق العاده کوچک و قابل حمل طراحی کرده، و استفاده از آن نیز به ساده ترین شکل ممکن خواهد بود و برای روشن کردنش تنها کافیست آن را همانند برخی چراغ قوه ها بپیچانید.

در حال حاضر اپل واچ برای انجام بسیاری از فعالیت های خود از جمله دریافت اعلان ها، پاسخ دادن به پیغام ها و برقراری تماس به اتصال اینترنت آیفون محتاج است و در نبود آن تبدیل به دستگاه آفلاینی می شود که تنها کارکرد آن نمایش ساعت، ثبت فعالیت های ورزشی و پخش موسیقی ذخیره شده در حافظه داخلی اش خواهد بود.

اینکه مجبور باشید برای استفاده از ساعت اپل آیفون هم داشته باشید می تواند برای بسیاری ناخوشایند باشد و پنت فوق نشان می دهد اهالی کوپرتینو به ایراد یاد شده اذعان داشته و در حال تلاش برای رفع وابستگی بیش از حد ساعتشان به تلفن یاد شده هستند.

apple-hotspot-patent

از سوی دیگر تهیه هات اسپاتی جداگانه برای متصل کردن ساعت هوشمند به اینترنت هم ممکن است از نظر برخی کاربران خوشایند نباشد و شاید اپل جامعه مخاطب ابزار فوق را، تنها خریدارانی در نظر گرفته باشد که دوست دارند آیفون خود را به دلیل دست و پاگیر بودن در هنگام انجام برخی فعالیت های ورزشی همچون دویدن یا دوچرخه سواری همراه نبرند.

علاوه بر این از نظر اقتصادی هم تهیه محصول فوق برای بسیاری به صرفه نیست، چرا که برای داشتن هات اسپات اضافه، لازم است اشتراک مورد نیاز برای متصل کردن آن به اینترنت را هم از یک ارائه دهنده خدمات مخابراتی تهیه کنید که این در نهایت به افزایش هزینه های شما در هر ماه منجر می گردد و می توان حدس زد هزینه فوق، برای بسیاری، آن هم تنها برای دریافت اعلان ها و تماس ها در هنگام ورزش توجیه پذیر به شمار نخواهد رفت.

البته نباید از یاد برد که هرگز ثبت یک پتنت بطور قطع نشان دهنده تولید محصول ثبت شده در آن نیست و پیش از این هم برای مثال شاهد ثبت پتنتی برای افزودن قابلیت های جدید به دکمه home دستگاه های مبتنی بر iOS بودیم، اما هرگز مشخص نیست که تمام این قابلیت ها به مرحله تولید می رسند یا خیر، یا نمی توان در مورد زمان ارائه آن ها پیش بینی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Farzad
    Farzad | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    چرا فقط يك طرف ماجرا رو ميبينيد اين به نظر من بيشتر براي كاربرها مك بوك جديد عطست تا ساعت.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی