ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی ویژگی اسکن عنبیه چشم را به پرچمدار بعدی خود می آورد

بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، مشخص گشته است که ال جی همکاری تنگاتنگی را با شرکتی به نام Irience آغاز کرده است. این مجموعه در حوزه بایومتریک فعال است و قصد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۷

بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، مشخص گشته است که ال جی همکاری تنگاتنگی را با شرکتی به نام Irience آغاز کرده است. این مجموعه در حوزه بایومتریک فعال است و قصد دارد قابلیت اسکن عنبیه چشم را به پرچمدار بعدی ال جی بیاورد.

طبق شنیده ها، کار بر روی ماژول سخت افزاری پایان یافته و Irience مشغول نهایی کردن الگوریتم سیستم است. گویا تکنولوژی کنونی این امکان را دارد تا از فاصله ای ۳۰ سانتی متری، عنبیه را اسکن کند، اما Irience و LG قصد دارند این فاصله را به ۵۰ سانتی متر افزایش دهند.

اپل با آوردن تکنولوژی Touch ID به آیفون، توانست سیستم اسکن اثر انگشت را فراگیر کند و استانداردی تازه را در زمینه امنیت موبایل، خلق نماید. اما اکنون به نظر می رسد که نوبت به ال جی است تا تکنولوژی جدیدی را معرفی نماید.

اسکن عنبیه چشم، بی شک از لحاظ امنیتی بسیار قابل اطمینان تر از اثر انگشت است و می تواند موبایل ها را به محصولاتی غیر قابل نفوذ تبدیل نماید. البته در سر راه این تکنولوژی، موانع بسیاری نیز وجود دارد. برای مثال هنوز مشخص نگشته است که در محیط های تاریک، سیستم اسکن عنبیه چه عملکردی را از خود بر جای می گذارد.

بد نیست اشاره کنیم که اسکن عنبیه چشم چندان تکنولوژی جدیدی نیز به شمار نمی رود؛ تا به حال ZTE و Fujitsu این سیستم را در موبایل های خود عرضه نموده اند، اما هیچ یک از آن ها نتوانسته اند این موضوع را تبدیل به جریانی فراگیر در میان تولید کنندگان موبایل کنند.

سامسونگ و اپل چند سالی می شود که مشغول تحقیق بر روی چنین مبحثی هستند، اما هنوز موفق نشده اند تا اسکن عنبیه را با آن کیفیتی که مد نظر دارند، در اختیار کاربران قرار دهند.

آیا LG آماده است تا با G5، نگاه ها را به سوی خود معطوف نماید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • جواد
    جواد | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    سامسونگ رفیق داره رغیب نداره ...........

  • peyman
    peyman | ۸ خرداد ۱۳۹۴

    تجربه نشون داده الجی بر خلاف سامسونگ یا یه کاریو انجام نمیده یا اگه انجام بده به نحو احسنت انجام میده
    نه مثه اس ۵ سامسونگ ک هم سنسور ضربان قلبش و هم اثر انگشتش فاجعه

  • ABBAS0RZI
    ABBAS0RZI | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    من ک چشم اب نمیخوره ازین تکنولوژی در جی 5 استفاده کنه ولی باید دید .در صورت استفاده شاهد انقلابی در امنیت اسمارت فون ها هستیم .

  • Alireza2000
    Alireza2000 | ۷ خرداد ۱۳۹۴

    کاش تکنولوژی باتری که چند ماه بدون شارژ دوام بیاورد رو پیاده سازی میکرد

    • ABBAS0RZI
      ABBAS0RZI | ۷ خرداد ۱۳۹۴

      اصلا کمپانیا ب عمر باتریا توجه نمیکنن .بجای این همه افزایش قدرت پردازنده و افزایش رزولوشن و ... اگه روی باتری کار کرده بودند بهتر بود اپل با اینکه تیم نرم افزاری قوی داره هنوز نتونسته این عیبو برطرف کنه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی