ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بارش ماهی های عجیب از آسمان آلاسکا

شهر Fairbanks در ایالت آلاسکا شاهد اتفاقات عجیب و غریبی طی چند روز گذشته بوده. محلی ها گزارش داده اند که تا به حال 4 لامپری را در محله Value Village یافته اند و باقی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

شهر Fairbanks در ایالت آلاسکا شاهد اتفاقات عجیب و غریبی طی چند روز گذشته بوده. محلی ها گزارش داده اند که تا به حال 4 لامپری را در محله Value Village یافته اند و باقی آن ها در مناطق دیگر شهر باریده اند!

این در حالی است که شهر Fairbanks چندان به دریا یا حتی دریاچه ای نزدیک نیست و لامپری ها (یا ماهی های دهان گرد) در آب های آزاد زندگی می کنند و زندگی انگلی دارند، به این صورت که با دندان های خود بدن جانوران دیگر را سوراخ کرده و با دهان مکنده خود، خون قربانی را می مکند.

مسئولین آلاسکا هنوز نمی دانند چه اتفاقی رخ داده و چرا لامپری ها به پرواز در آمده اند. یک تئوری منطقی که در مورد این اتفاق وجود دارد مربوط به مرغان ماهی خوار است. دسته خاصی از مرغان ماهی خوار به لامپری ها علاقه خاصی دارند و در صورت یافتن آن ها، رحمی نخواهند کرد اما تعداد بسیاری از لامپری ها که نسبتا سالم باقی مانده اند بعید است که از منقار مرغ های ماهی خوار رها شده باشد.

لامپری ها هر ساله از اقیانوس ها به آب های تازه مهاجرت می کنند تا فصل تخم گذاری را آغاز کنند. پس از تخم گذاری، لامپری های تازه متولد شده به اقیانوس می روند و این چرخه مرتبا ادامه می یابد. جالب اینجاست که لامپری ها با بدن طویل خود می توانند 2 هزار مایل در خلاف جهت جریان آب شنا کنند و زمان مهاجرت آن ها دقیقا همزمان با زمستان است. زمانی که باید زیر لایه های یخی و جریان بالای آب حرکت کنند.

در هر صورت این اتفاق بسیار عجیب است. علت آن هر چه که باشد، توفان و گردباد یا مرغان ماهی خوار، ممکن است شرایط سختی برای محلی ها ایجاد کند. مشابه این حادثه چندی پیش در ایرلند رخ داده بود و اگر Fargo را مشاهده کرده باشید، نمونه این اتفاق در آن ذکر شده. به نظر می رسد بارش ماهی از آسمان این روزها کاملا طبیعی شده.

در ادامه مطلب چند عکس از این ماهی ها رو می توانید مشاهده نمایید.

lamprey-in-limerick-w600

ap-lamprey_crop-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • عمار
    عمار | ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

    مثل بخشی از فیلم فارگو

  • milad
    milad | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    پرونده این موضوع که خیلی وقته بسته شده با گرد باد هایی که روی دریا شکل میگیره این ماهی ها به هوا برده میشن و چندینکیلومتر انطرف تر به زمین میریزنن

  • Ali
    Ali | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    عجیبا غریبا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی