ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تکنولوژی و علم نقشه نگاری خود را به اوبر انتقال می دهد

شرکت مایکروسافت امروز به سایت خبری Recode اعلام کرد که خودش دیگر داده های مورد نیازش برای نقشه نگاری را جمع آوری نخواهد کرد و بخشی از دارایی خود در این حوزه شامل دیتا سنتر، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

شرکت مایکروسافت امروز به سایت خبری Recode اعلام کرد که خودش دیگر داده های مورد نیازش برای نقشه نگاری را جمع آوری نخواهد کرد و بخشی از دارایی خود در این حوزه شامل دیتا سنتر، دوربین ها، مالکیت معنوی و حدودا 100 مهندس را به شرکت اوبر انتقال می دهد.

اخبار مربوط به این معامله نخستین بار در سایت TechCrunch منتشر گردید و نشان داد که اوبر تلاش هایش برای ایجاد یک سرویس نقشه نگاری مستقل را افزایش داده است.

گفتنی است که اوبر اخیرا Brian McClendon یکی از مدیران باسابقه گوگل و شخصیتی کلیدی در گوگل مپس را جذب نمود و براساس گزارشات، برای خرید سرویس نقشه Here نوکیا مشغول رایزنی با آن است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با در نظر داشتن همه این نکات، اطلاعات منتشر شده حکایت از آن دارند که اوبر قصد دارد کنترل بیشتری روی کسب و کار خود داشته باشد و وابستگی اش را به شریک و سرمایه گذار خود یعنی گوگل کمتر نماید.

البته مایکروسافت پیشتر بخشی از فرایند جمع آوری تصویر در سطح خیابانی را برای ایجاد یک سرویس نقشه قدرتمند به انجام رسانده، هرچند که تلاش های این شرکت به هیچ وجه از لحاظ مقیاس با گوگل برابری نمی کند.

اما با در نظر داشتن این نکته که اوبر به خاطر نوع کسب و کارش صدها هزار ماشین را در اقصی نقاط دنیا در اختیار دارد، می توان امیدوار بود که این سرویس بهبود قابل توجهی پیدا کند.

این شرکت پیشتر به توانمندی دنبال کردن و تشخیص موقعیت راننده ها و مسافران دسترسی پیدا کرده بود و برای پیش بینی چرخه عرضه و تقاضای سفرهای شهری و همچنین مدت زمان لازم برای رسیدن از نقطه الف به ب از الگوریتم های مشخصی استفاده می کند. لذا با در نظر داشتن معامله تازه اش با مایکروسافت انتظار می رود دوربین های خریداری شده از این غول نرم افزاری به زودی روی سقف خودروهای آن نصب گردند.

گفتنی است که گوگل از طریق بازوی سرمایه گذاری خود به نام Google Ventures در اوبر سرمایه گذاری نموده و حتی این شرکت را در داخل سرویس مپس خود گنجانده است. اما این دو کمپانی از سویی نیز با یکدیگر در حال رقابت هستند؛ برای نمونه هر دویشان سرویس تحویل یک روزه مرسوله را به مشتریان خود ارائه می دهند و در حال ساخت و توسعه ماشین های خودران هستند؛ خودروهایی که پیش بینی می شود روزی حکمرانی خیابان ها را در دست گرفته و مسافران و بسته های پستی را با حداکثر بهره وری به مقصد برسانند.

اما اوبر، جدای از این مساله که قصد دارد وابستگی اش به گوگل را کم کند، در صدد است تا سرویس نقشه مختص به خود را تولید کرده و سپس این سرویس و داده های ترافیکی اش را به شرکت های علاقمند بفروشد. شایان ذکر است که هنوز در مورد باقی ماندن یا حذف ابزار God View از اوبر مپس حرفی به میان نیامده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۹ تیر ۱۳۹۴

    از منابع گوگل و‌مایکروسافت داره با هم استفاده میکنه
    این میتونه در آینده برای نقشه هر شرکتی خطرناک باشه

مطالب پیشنهادی