ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

کدام چیپست ها پس از گرم شدن با کاهش بهره وری رو به رو می شوند؟

اسنپدراگون ۸۱۰ از زمان حضورش در موبایل ها چنان توجه همه را به تولید گرمای بیش از حد خود جلب نمود که شاید بتوان گفت هنوز یک مقایسه جامع در میان این چیپست و ساخته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اسنپدراگون ۸۱۰ از زمان حضورش در موبایل ها چنان توجه همه را به تولید گرمای بیش از حد خود جلب نمود که شاید بتوان گفت هنوز یک مقایسه جامع در میان این چیپست و ساخته ی سامسونگ به نام اگزینوس و البته چیپست به کار رفته در آیفون ۶ یعنی A8 و سری اتم از اینتل و البته نمونه های قدیمی تر خود اسنپدراگون صورت نگرفته است.

وب سایت فون آرنا در اقدامی تصمیم گرفته تا این چیپست های کاملا متفاوت از هم را با یکدیگر مقایسه کرده و نتایج را به ما نشان دهد. البته این مقایسه، قصد ندارد نمایانگر این موضوع باشد که کدام چیپست، از قدرت بالاتری برخوردار است؛ بلکه قصد دارد نشان دهد که در هر موبایل، پس از اینکه چندین بار یک تست را انجام می دهید و حرارت بالا می رود، چه اتفاقی برای چیپست موجود در آن روی داده و چگونه از خود عکس العمل نشان می دهد. وب سایت فون آرنا از دیتابیس کلی و فرا-پلتفرمی Geekbench برای ارائه این آمار استفاده کرده. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در این مقایسه، موبایل اچ تی سی One M9 برای اسنپدراگون ۸۱۰،  آیفون ۶ برای پردازنده A8، گلکسی اس ۶ برای اگزینوس ۷۴۲۰، نوت ۴ برای اگزینوس ۵۴۳۳ و اسنپدراگون ۸۰۵، ال جی جی ۴ برای اسنپدراگون ۸۰۸ و در نهایت نیز Zenfone 2 از ایسوس برای تست چیپست اتم Z3580 از اینتل مورد استفاده قرار گرفته.

Snapdragon-vs-Exynos-vs-Apple-vs-Atom-chipset-throttling-tests

آمار ارائه شده در دیتابیس Geekbench برای اسنپدراگون ۸۱۰ بسیار متفاوت هستند. به این معنی که اگر شما بنچمارک Geekbench را بر One M9 اجرا کنید، برای بار اول به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد اما اگر این اقدام را ۵ الی ۱۰ بار تکرار کنید، تلفن همراه یاد شده داغ گشته و نمی تواند آماری به خوبی پیش ارائه کرده و قابلیت هایش تا ۶۵ درصد کاهش می یابند.

به نظر می رسد پس از داغ شدن موبایل، کلاک پردازشی نیز کاهش یافته و از ۲ به ۱.۵ گیگاهرتز و یا حتی کمتر، کاهش پیدا می کند. قبلا دیده ایم که همین اتفاق برای جی فلکس ۲ نیز روی داده که البته از اولین نسل اسنپدراگون ۸۱۰ بهره گرفته.

Snapdragon-vs-Exynos-vs-Apple-vs-Atom-chipset-throttling-tests (1)

چیپست A8 از اپل اما در این زمینه بسیار ثابت قدم بوده و با اجرای چندین باره ی تست، نهایتا ۱۰ درصد کاهش بهره وری را در آن شاهد خواهید بود. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که این چیپست از کلاک پردازشی ۱.۴ گیگاهرتز بهره مند است.

Snapdragon-vs-Exynos-vs-Apple-vs-Atom-chipset-throttling-tests (2)

سپس باید گفت مشکلی که در موبایل ساخته ی اچ تی سی دیده می شد، در گلکسی اس ۶ نیز مشهود بوده و ساخته ی سامسونگ پس از چندین بار تست، با ۴۲ درصد کاهش قدرت رو به رو می شود. این در حالیست که از سوی دیگر، پردازنده اتم که در موبایل ساخته ی ایسوس به کار گرفته شده، با کلاک ۲.۳ گیگاهرتزی خود، صرفا دچار کاهش ۲۰ درصدی بهره وری می شود.

از نتیجه ی این آزمایش می توان دریافت که سری های اول ساخته شده از اسنپدراگون ۸۱۰، پس از تولید گرمای بیش از حد، کلاک پردازشی خود را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند. در نسخه های بعدی البته این مشکل تا حدی رفع گشته اما هنوز هم می توان آن را دید. هرچند باید در نظر گرفت که اسنپدراگون ۸۱۰، به حدی قدرتمند است که می تواند حتی با کلاک پردازشی پایین خود نیز هرآنچه که دستور دهید را انجام دهد. در نهایت باید گفت که مشکل تولید گرمای این چیپست به حدی فراگیر بوده که حتی اپراتورها نیز در خصوص این موضوع به کاربران هشدار داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • محمد امین
    محمد امین | ۹ تیر ۱۳۹۴

    همشون بهره وریشون کم میشه ./

  • ehsanofwar
    ehsanofwar | ۹ تیر ۱۳۹۴

    اقا فونت جديد مبارك :D

  • سهیل
    سهیل | ۹ تیر ۱۳۹۴

    A8 اپل و اتم اینتل عالی بودن. اگزینوس هم با این همه ادعا اصلا نتایج خوبی نداشت. آفرین به اپل و اینتل دو کمپانی ریشه دار که ثابت می کنن ریشه چقدر مهمه ;

    • Sajjad
      Sajjad | ۹ تیر ۱۳۹۴

      کدوم ریشه شما گفتین آفرین به اپل ولی پردازندشو کمپانیای دیگه که میشناسین میسازه الان چه ربطی داره به اپل فقط میخواین ربط بدین درسته من شاید بی طرف باشم ولی این همه تعصب اخه (اینتل هم خودش میسازه واقعاهم خوبه).

      • Erfan_Moti
        Erfan_Moti | ۹ تیر ۱۳۹۴

        @سهیل
        میخوای مقایسه کنی درست مقایسه کن
        اولا رزولوشن تصویر و فشار بار گرافیکی دو پردازنده کواکام و اکسینوز با اپل اصلا برابر نیست
        دوما قدرت پردازشی اونها هم با هم برابر نیست
        سوما تعداد هسته اونها با هم برابر نیست
        چهارما فرکانس کاری اونها خیلی با هم فرق داره
        من خودم الان اپل دارم اصلا برام اهمیتی نداره کدوم بهتره اما چون این پردازنده ها توی یک نمودار اومدن دلیل بر قایل مقایسه بودن اونها نیست...پردازنده اکسینوز اگه روی آیفون قرار بگیره آیفون پرواز میکنه((هرچند گرافیک آیفون واقعا قویتره))

      • MftFM
        MftFM | ۹ تیر ۱۳۹۴

        اصل قضیه درمورد طراحی و معماری تراشه هست که خود اپل این کارو انجام میده و شرکتای دیگه فقط تولیدش میکنند.

    • Sajjad
      Sajjad | ۹ تیر ۱۳۹۴

      الان من آیفون 6دارم واقعا هم خوبه گرم نکرده ولی اپل خودش بسازه ببینیم چی در میاد بهتر یا بدتر

    • sadeqccx
      sadeqccx | ۹ تیر ۱۳۹۴

      ازک ترین گلکسی سامسونگ لو رفت!

      http://news.30mark.com/news/1272/%D9%86%D8%A7%D8%B2%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%84%D9%88-%D8%B1%D9%81%D8%AA!.html

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۹ تیر ۱۳۹۴

      چرا شرکتای بزرگ‌، کمتر از اتمِ اینتل استفاده میکنن؟
      از نظر پردازشی هم چیزی کم‌نداره...
      .
      A8 خیلی جالبه... اختلاف زیادی داره ... ولی قول از متن. فرکانسش‌۱.۴‌ گیگه...

      • mostafa
        mostafa | ۹ تیر ۱۳۹۴

        چون پردازندش x86 هستش و arm نیست
        اگه پردازندهای اینتل arm بود بازار رو زیر و رو میکرد

    • JEFRiUM
      JEFRiUM | ۹ تیر ۱۳۹۴

      یعنی وقتی توی مبحث تکنولوژی حرف از کلمات سنتی مثل ریشه و اصل و نصب میشه خندم میگیره.

  • مهران م.
    مهران م. | ۹ تیر ۱۳۹۴

    توی زمینه پردازنده موبایل هیج پردازنده‌ای به گرد پای سری ‌‌Ax اپل نرسیده و احتمالا نخواهد...!
    ببینید توی تست چقدر Stable بوده با گرم شدنش لامصب!... اصلا قابل مقایسه با هیچ‌کدوم نیست خدایی.

    • BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه
      BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه | ۹ تیر ۱۳۹۴

      دوست عزیز با فرکانس 1.4 اگه داغ میکرد باید از خجالت اب میشد

    • احمدM2
      احمدM2 | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

      یه پردازنده دو هسته ای با کلاک 1.4 داغ کردنم داره؟؟؟؟؟
      کاش میشد روی این ایفون و پردازنده هاش یه بار اندروید رو اجرا کرد اونوقت معلوم میشد چند مرده حلاجه

  • aromin
    aromin | ۹ تیر ۱۳۹۴

    کاربر AP
    .
    شما که اصلا امیرپارسا نیستی
    .
    فقط نمیدونم چرا نظر امیر پارسا در مورد جنگنده در این صفحه
    http://goo.gl/Wf1Lhp
    .
    به طور خیلی عجیبی _ فوق نزدیک _ هست به نظر
    کاربر AP در این صفحه
    http://goo.gl/c5yeX5

    • AP
      AP | ۹ تیر ۱۳۹۴

      مارپل جان از اوقات فراغت تعطیلات مدرسه ات بهتر استفاده کن
      کلاس آشپزیی خیاطی ایی گلدوزی ایی چیزی برو!
      چقدر بیکارن بخدا این ملت!
      .
      کی گفته نیستم؟!
      کی گفته هستم؟!
      اونایی که باید بفهمند من کی هستم میفهمند
      شما زیاد فکر نکن و بخودت فشار نیار!

  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۹ تیر ۱۳۹۴

    اینطور که معلومه همشون با گرم شدن بهره وریشون هم کم میشه /

  • BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه
    BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه | ۹ تیر ۱۳۹۴

    این بررسی نشون داد که سامسونگ بعد از کوالکام در مقام دوم قرار داره .

    • Erfan_Moti
      Erfan_Moti | ۹ تیر ۱۳۹۴

      باز یه چیزی گفت...
      جان من خبرو میخونی؟؟
      نمودار هارو حداقل نگاه کردی؟؟؟؟
      الان بر چه اساس کوالکام بالاتر از سامسونگ بوده؟؟؟
      اون نمودار ها بیشتر بودن یعنی بدتر
      افتضاح کرده کوالکام
      جان من خوندی خبرو؟؟؟

      • BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه
        BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه | ۹ تیر ۱۳۹۴

        به جان خودت خبر رو خوندم
        تو اشتباه متوجه شدی اقای عصبانی :)
        منظورم این بود که بلحاظ گرم شدن کوالکام از همه جلوتره
        پشت سرش سامسونگ در رتبه دوم داغ میکنه
        این ینی سامسونگ بهتر از کوالکام عمل کرده اما رتبه دوم هم مال خودشه

        • BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه
          BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه | ۹ تیر ۱۳۹۴

          دفه بعد درست بخون کامنتو قبل از اینکه به یکی دیگه ایراد بگیری ;)

          • Erfan_Moti
            Erfan_Moti | ۹ تیر ۱۳۹۴

            :)
            چشم

  • بهروز
    بهروز | ۹ تیر ۱۳۹۴

    کدوم گوشی با کدوم چیپست کمتر گرم میکنه البته ضعیف نباشه ؟

  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۹ تیر ۱۳۹۴

    بهترین عملکرد رو اتم اینتل داشته / من در اسنپدراگون 600 هم این مشکل داغ شدن زیاد رو دارم که باعث لگ میشه . /

    • BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه
      BOZORG# اصن تو خوبی من بد ، من اونم که دنیارو نمیفهمه | ۹ تیر ۱۳۹۴

      اسنپ دراگون 800 عالی بود . 801 داغ میکنه در حد 810
      من خودم تست کردم تا 170 درجه فارنهایت داغ میکنه

  • hamid reza
    hamid reza | ۹ تیر ۱۳۹۴

    عملکرد snapdragon 808 تو این زمینه جالب توجه بوده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی