ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

6 دستگاه خلاقانه که نیرویی ماورایی به انسان می دهند

تقریبا هر کودکی آرزو دارد که قدرت یک ابر قهرمان را پیدا کند و اگر بگوییم هنوز هم برخی از بزرگسالان یا همان کودکان دیروز چنین رویایی در سر دارند، اغراق نکرده ایم. خوشبختانه مهندسان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

تقریبا هر کودکی آرزو دارد که قدرت یک ابر قهرمان را پیدا کند و اگر بگوییم هنوز هم برخی از بزرگسالان یا همان کودکان دیروز چنین رویایی در سر دارند، اغراق نکرده ایم.

خوشبختانه مهندسان و مبتکران نیز برای محقق کردن این رویا دست به ساخت برخی گجت های جالب زده اند تا توانایی انسان را حداقل در برخی از جنبه ها تا سطح یک ابر قهرمان بالا ببرند.

اگر تا به حال رویای لباسی با خاصیت نامرئی کردن را داشته اید و عاشق این بوده اید که همچون فیلم های تخیلی قدرت فرازمینی ابر قهرمان را پیدا کنید، بهتر است در ادامه نگاهی به این گجت های بیاندازید.

با دیجیاتو همراه باشید.

بالا رفتن از ساختمان های بلند

1-spider-boy-scales-tall-buildings-1

این دستگاه نمی تواند شما را برای پریدن از روی ساختمان های بلند یاری دهد و در مقابل کمک می کند که از آنها بالا بروید. سازنده این دستگاه یک پسر بچه 13 ساله است که با هوش و نبوغ خود تصمیم گرفت با استفاده از جارو برقی های بازیافتی توانایی های یک عنکبوت را پیدا کند و همچون کاراکتر محبوبش یعنی مرد عنکبوتی از ساختمان ها بالا برود.

این پسربچه که Hibiki Kono نام دارد علیرغم تردید والدین، معلمان و هم کلاسی هایش تصمیم گرفت به دنبال رویاهایش برود و نوعی کوله پشتی برای بالا رفتن از ساختمان ها بسازد. البته بزرگتر های این کودک او را مجبور می کنند که در زمان استفاده از دستگاه اختراعی اش از نوعی پد ضربه گیر استفاده نماید تا در صورت سقوط احتمالی، آسیبی به وی وارد نشود. اما یکی از ایرادات وارده به این دستگاه آن است که Kono تا جایی می توانند بالا برود که سیم جاروبرقی اجازه بدهد.

ناپدید شدن

2-invisibility-cloak-1

این پوشش که در ابتدا برای استفاده در ارتش طراحی شد می تواند کاری کند که در محیط پیرامونتان ناپدید شوید. برای ساخت پوشش فوق از تکنولوژی ثابت شده «متا ماده» بهره گرفته شده که با بازتاب دادن نور، نوعی توهم بصری ایجاد می کند.

دستگاه نور را در اطراف یک شی خم می کند و به همین دلیل می توانید داخل آن را ببینید. متاسفانه لباس نامرئی کننده فعلا در حد یک مدل مفهومی است و شرکتی که روی ایده آن کار می کند از ارائه هر گونه نمونه اولیه از آن خودداری کرده و علت را نیز نگرانی های امنیتی عنوان کرده.

برقراری ارتباط با حیوانات

3-no-more-woof-dog-translator-1

اگر با حیوانات سر و کار دارید یا عاشق آنها هستید احتمالا زمانی آرزو داشته اید که بتوانید با زبانی قابل درک با این موجودات صحبت کنید. هدستی که در تصویر مشاهده می کنید به شما امکان می دهد از آنچه در ذهن حیوانات می گذرد سر در بیاورید. این دستگاه ابتدا امواج مغزی حیوانات را می خواند و سپس آنها را به زبان انسان تبدیل می کند. در سال 2013 میلادی، سازندگان این هدست از طریق یک فراخوان عمومی کمپینی را به منظور کسب سرمایه برای توسعه آن راه اندازی کردند که خوشبختانه با موفقیت نیز همراه بود اما اینکه پروژه مذکور هم اکنون کدامیک از مراحل توسعه را پشت سر می گذارد هنوز هم مشخص نشده.

کت و شلوار ضد گلوله

4-bulletproof-suit-1

این لباس به افراد کمک می کند که در برابر گلوله مصون بمانند و در عین حال ظاهر شیک و مرتب خود را هم از دست ندهند. کت و شلواری که در تصویر می بینید توسط خیاطی به نام گریسون بسپاک ساخته شده که در تورنتو سکونت دارد و دربرگیرنده نانوتیوب های کربنی منعطفی است که در جلیقه های ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده 50 درصد سبک تر از کولار است، با این همه باز هم می تواند در برابر گلوله مقاومت کند.

قدرت بدنی بالا

5-cyberdyne-hal-exoskeleton-suit-1

این پوشش رباتیک گونه ای دیگر از قدرت ماورایی را به انسان می بخشد. لباسی که در تصویر می بینید HAL نام دارد و توسط یک شرکت ژاپنی به نام Cyberdyne ساخته شده و قدرتی ماورایی به انسان می دهد. فردی که این لباس را بپوشد می تواند اجسام فوق العاده سنگین را حمل کرده و در عین حال از بدن خود در برابر امواج خطرناک رادیواکتیو نیز محافظت کند.

همین ویژگی ها کافی هستند که این لباس را در نظر بسیاری جذاب جلوه دهند اما بهترین بخش در مورد HAL نحوه عملکرد آن است. در داخل این پوشش رباتیک شبکه ای از حسگرها فعالیت می کنند که پالس های الکتریکی دریافت شده از مغز کاربر را پایش کرده و خاصیت سیار بودن را به لباس می بخشند.

این بدان معناست که کاربر با ذهن خود از لباس استفاده می کند. طراحان HAL به این خاطر آن را اینگونه طراحی کرده اند که پوشیدن لباس (با وزنی در حدود 130 پوند یا 59 کیلوگرم) باری را بر دوش کاربر تحمیل نکرده و باعث ناراحتی وی نشود. در مقابل لباس، همراه با شما راه می رود و کاملا تحت کنترل تان قرار دارد.

حرکت دادن اشیاء با استفاده از ذهن

6-brain-cap-1

شاید این دستگاه مدرن ترین و زیباترین ظاهر را در میان ابزارهای معرفی شده تا به اینجا نداشته باشد اما این کلاه مغزی پر از سیم یکی دیگر از توانایی های ماورایی مورد علاقه انسان را در اختیارش قرار می دهد و آن، توانایی حرکت دادن اشیاء با استفاده از ذهن است. برخلاف پوشش رباتیک قبلی، این کلاه عجیب و غریب به کاربر امکان می دهد که مجموعه ای از اشیاء را تحت کنترل خود در آورد و این مساله به نوع برنامه نویسی انجام شده برای آن بستگی دارد.

پژوهشگران دانشگاه مریلند این دستگاه را در اصل برای کمک به افرادی طراحی کرده اند که از ناتوانی جسمی رنج می برند تا از این طریق حرکت پذیری خود را باز یابند، با کامپیوتر کار کنند، از ویلچرهای موتوری استفاده نمایند و حتی اندام های مصنوعی خود را حرکت دهند. این کلاه از تکنولوژی EEG برای خواندن امواج مغزی فرد استفاده کرده و در این حین نیز هیچگونه ناراحتی را برای وی ایجاد نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علی سعیدی
    علی سعیدی | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    نامرئی شدنه عالیه

  • amir
    amir | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    یاد پست نارنجی افتادم
    هی کجایی نارنجی که یادت بخیر !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی