ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاه های وای فای به زودی پیش از اتصال به یکدیگر، با هم حرف می زنند

گجت های مجهز به تکنولوژی وای فای پیش از آنکه به یکدیگر متصل شوند، اطلاعاتی را با یکدیگر مبادله نمی کنند و همین مساله توانمندی هایشان را تا حدود زیادی محدود می کند، در واقع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

گجت های مجهز به تکنولوژی وای فای پیش از آنکه به یکدیگر متصل شوند، اطلاعاتی را با یکدیگر مبادله نمی کنند و همین مساله توانمندی هایشان را تا حدود زیادی محدود می کند، در واقع نمی توان این دستگاه ها را همانند ابزارهای بلوتوثی هوشمند مورد استفاده قرار داد یا اینکه به سرعت مشخص کرد چه کسی در حال اشتراک گذاری عکس است.

اما همه اینها به لطف تکنولوژی جدیدی موسوم به WiFi Aware به زودی تغییر خواهند کرد. در این فناوری، دستگاه ها پس از تشخیص یکدیگر، پیام های کوتاهی را در مورد سرویس های خود با یکدیگر رد و بدل می کنند و علاوه بر اینکه ارسال هشدار را برای کاربران راحت تر می کنند، تنها به دستگاه هایی متصل می شوند که مورد توجه فرد قرار دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این قابلیت مزایای متعددی دارد، برای نمونه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن نزدیک ترین رقیب خود برای یک بازی چند نفره را پیدا کنید و یا اینکه یادآورهای مربوط به فروش فوق العاده را در زمانی که مقابل به یک فروشگاه مشغول راه رفتن هستید، دریافت نمایید.

خوشبختانه استفاده از این تکنولوژی تغییری در عمر باتری دستگاه به وجود نمی آورد؛ WiFi Aware در پس زمینه دستگاه شما اجرا می شود، با این همه پروسه سینک شدن آن تنها از طریق «ضربان قلب» انجام می گیرد و به همین دلیل میزان مصرف انرژی آن به مراتب پایین تر از وای فای است.

نکته دیگر اینکه تا ارائه دستگاه ها و اپلیکیشن های پشتیبانی کننده از این فناوری زمان زیادی باقی مانده است. هرچند برای این منظور کافی است که تعدادی چیپست وایرلس در داخل دستگاه ها کار گذاشته شود، با این همه، علاقمندان به استفاده از تکنولوژی یاد شده باید همچنان منتظر اعمال پاره ای تغییرات نرم افزاری برای آن بمانند.

در هر صورت ارائه این تکنولوژی می تواند تغییری شگرف را به وجود بیاورد، شبکه های اجتماعی پر دمخاطبی نظیر فیسبوک و لینکدین احتمالا تا پایان امسال استفاده از این فناوری را آغاز خواهند کرد و از همین رو، به زودی امکانی برای شما فراهم می گردد تا به شیوه آسان تری با دوستان خود که در نزدکی شما حضور دارند ارتباط برقرار نمایید.

علاوه بر این، Aware می تواند در اینترنت اشیاء نیز بسیار مفید واقع شود، چراکه در این حوزه به دستگاه هایی نیاز است که بتوانند با کمترین زحمت به یکدیگر متصل شوند. به لطف این فناوری، لامپ های خانگی شما بلافاصله به محض ورودتان به منزل روشن می شوند و چون برد این تکنولوژی به مراتب از بلوتوث بیشتر است، از این لحاظ نیز مشکلی برایتان به وجود نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    <>

    اینو دقیق متوجه نشدم! یعنی چی؟ یعنی دستگاه به محض تشخیص ضربان قلب آدم شروع به ارسال و سینک شدن با دستگاه همراهش میکنه؟/

  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ دیگه هکر های وای فای باید با صاحب هاشو حرف بزنن

  • Ali
    Ali | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    فناوری جالبیه :)

  • ali
    ali | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    من اخرشم نفهمیدم پرچمدار این سال LG G4 یا SAMSUNG GALAXY S6 است

    • Ali
      Ali | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

      داداش این چه ربطی به این پست داشت
      در صمن G4 پرچمدار LG هست و S6 پرچمدار Samsung اگه منظورت اینه کدوم بهتره
      باید بگم هر کدوم از این دو مدل برتری هایی نسبت به هم دارن که نمیشه به دلیل چنتا برتری اون یکی رو بهتر دونست ولی به نظر من ( شخصی ) S6 بهتره

      • reza_mohammadi
        reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

        فک کنم جریان این پرچم دار ها واسه یه عده مثه همون سبد کالا باشه که در به در دنبال سبدش بودن و میگفتن پ اینا که دادین سبدش کو! :) پ اینا پرچمشون کجاشونه :)

        فقط شوخیم گل کرد ها! و الا قصد توهین نداشتم فقط مزاح و خنده!

مطالب پیشنهادی