ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5 عادت صرفه جویانه افراد ثروتمند جهان

واژه صرفه جویی با ثروتمند بودن منافاتی ندارد. اغلب افراد ثروتمند در جهان، به کمک سیاست های صرفه جویانه خود در طول زندگی، توانسته اند به این ثروت دست پیدا کنند. آنها ولخرجی نمی کنند ...

سهیل امید دزیانی
نوشته شده توسط سهیل امید دزیانی | ۲۸ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

واژه صرفه جویی با ثروتمند بودن منافاتی ندارد. اغلب افراد ثروتمند در جهان، به کمک سیاست های صرفه جویانه خود در طول زندگی، توانسته اند به این ثروت دست پیدا کنند. آنها ولخرجی نمی کنند بلکه پول خود را هدفمند و برای چیزهای ضروری خرج می کنند. در ادامه قصد داریم شما را با پنج عادت صرفه جویانه و شاید تعجب آور این افراد آشنا کنیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.


شاید امروزه دیدگاه ماتریالیستی جایگاهی در بین افکار عمومی نداشته باشد اما بسیاری از افراد، به ثروت اندوزی و استفاده از لوکس ترین امکانات علاقه فراوانی دارند. به یاد داشته باشید داشتن پول زیاد به معنای رفع تمام مشکلات نیست اما در شرایط تقریباً یکسان، در حالی که تنها اختلاف پول باشد، تقریباً همه افراد داشتن پول زیاد به همراه مشکلات را انتخاب می کنند.

شکی وجود ندارد که داشتن پول زیاد به شما آزادی عمل بیشتری در انجام بسیاری از کارها می دهد. اگر شما پولدار باشید، می توانید هر روز در رستوران های مجلل غذا میل کنید، بهترین نوشیدنی ها را بنوشید و همواره بهترین وسایل و امکانات موجود را خریداری کنید.

اما شاید برایتان عجیب باشد که بدانید بسیاری از افراد ثروتمند جهان، همواره از داشتن این نوع زندگی اسراف گرایانه دوری می کنند. آنها سعی می کنند از ثروتشان برای رسیدن به تمایلات قلبی خود استفاده کرده و هموراه یک زندگی منطقی و حتی پایین تر از ثروت واقعی خود داشته باشند. اما دلیل این کار چیست؟

هر یک از این افراد انگیزه های شخصی برای این کار دارند اما بطور کلی، این برای آنها به یک عادت تبدیل شده است که همواره صرفه جویی کرده، با دقت پس انداز کنند و پایین تر از سطح مالی شان به نظر برسند. آنها حتی پس از ثروتمند شدن نیز دست از عادت صرفه‌جویی خود نمی کشند. چه شما بخواهید که به ثروت هنگفتی برسید، چه بخواهید در حد توانایی تان پول داشته باشید، بهتر است این پنج عادت افراد ثروتمند جهان را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

1- خرید یک خانه متوسط

هزینه ای که صرف اجاره یا خرید مسکن در ایالات متحده می شود یکی از بالاترین بودجه هایی است که یک خانواده باید درآمدش را به آن اختصاص دهد. فرقی نمی کند اجاره نشین باشید و یا قسط وام مسکن را پرداخت می کنید، در هر صورت بخش قابل توجهی از درآمد ماهیانه شما صرف محل زندگی تان می شود.

از آنجایی که خرید یک خانه نیازمند سرمایه گذاری بالاست، بسیاری از افراد نوپا یک خانه عالی را انتخاب می کنند که البته استراتژی خوبی است اما جنبه منفی قضیه این است که خرید یا اجاره خانه های بزرگ و مجللی که فراتر از نیاز واقعی شماست، حرکت شما را برای آینده، متوقف و یا حتی با پسرفت مواجه می کند زیرا بخش زیادی از درآمد شما صرف هزینه مسکن خواهد شد.

برای مثال وارن بافت مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی و میلیاردر معروف آمریکایی در حال حاضر در همان خانه ای که در سال 1958 به قیمت 31500 دلار خرید بود زندگی می کند. وی با وجود داشتن ثروت میلیاردی، هرگز تمایلی به زندگی در خانه های بزرگ و مجلل نداشته است.

2- همواره به اندازه نیازتان پول نقد حمل کنید

اگر شما ثروت میلیاردی هم داشتید، نهایت گشت و گذار شما در فروشگاه های مواد غذایی، شامل پر کردن سبدهای خرید از مواد غذایی خوشمزه خواهد بود. اما توماس پیکن رئیس هیئت مدیره شرکت نفتی بریتیش پترولیوم(BP)، به هنگام خرید از فروشگاها، همواره لیستی دقیق از مواد غذایی مورد نیازش را به همراه دارد و به همان میزان نیز با خود پول نقد می آورد. او همواره برای خریدهایش لیست دارد و طبق برنامه خرید می کند.

یکی دیگر از عادت های این تاجر آمریکایی این است که به خودش اجازه خرید های برنامه‌ریزی نشده را نمی‌دهد. اگر پول کافی برای خرید وسیله ای هرچند جالب و شگفت انگیز نداشته باشد، امکان ندارد آن را بخرد. شما هم می توانید این عادت را در زندگی شخصی خود داشته باشید. همواره برای خرید هر وسیله مورد نیاز خود، بودجه بندی داشته و پول نقد اضافی با خود حمل نکنید.

3- به دنبال تخفیف ها باشید

حتی افراد ثروتمند هم بهای چیزی را بطور کامل پرداخت نمی کنند و حتی بدتر از آن حاضر نیستند پول اضافی بابت خرید چیزی بدهند. بلکه آنها تلاش می کنند تخفیف بگیرند یا از کوپن های تخفیف استفاده کنند. آنها هموراه به دنبال این هستند که از پول خود بهترین استفاده را بکنند. این افراد حتی اگر درآمد بالایی داشته باشند، همواره تلاش می کنند حتی 1 دلار از پول هایشان را بی هدف خرج نکنند. برای مثال خواننده ها و هنرپیشه های مشهوری مانند هیلاری سوانک، لیدی گاگا، کریستین بل و کری آندروود هم که درآمد بسیار بالایی دارند نیز از بن های تخفیف بسیاری استفاده می کنند.

4- نخست برای خودتان خرج کنید.

افراد ثروتمند قبل از اینکه پول خود را صرف خرید اجناس یا کسب تجربیات کنند، اول برای خودشان خرج می کنند. آنها هموراه خود را در الویت قرار می دهند و در سرمایه گذاری های خود مخصوصاً در حوزه مالی، الویت بندی دارند. آنها هیچگاه برای خرید چیزهای غیرضروری پول نمی دهند مگر اینکه به اهداف مالی شان رسیده باشند.

همواره پول و سرمایه خود را صرف خرید سهام شرکت های پرسود کرده و یا اوراق بهادار بانک ها یا شرکت های حاضر در بازار بورس را بخرید. درواقع شما با این کار برای آینده خود سرمایه گذاری کرده اید و در دراز مدت شاهد بازگشت چند برابری سرمایه خود خواهید بود. این‌کار به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به ‌جای 100 دلار حاضر، در 10 سال آینده 1000 دلار خرج کنید.

5- استفاده درست از آنچه دارید

به جای اینکه لباس های جدید و مد روز بخرید، تلاش کنید تا از همان لباس های قبلی تان استفاده بهینه داشته باشید. از خرید لباس خوب و شیک پوشی دریغ نکنید اما از پر کردن کمد خود از لباس هایی که شاید هر دو ماه یکبار آنها را بپوشید، بپرهیزید. بسیاری از مدیران ثروتمند جهان نیز فقط چند دست لباس می خرند. مارک زاکربرگ مدیر عامل میلیاردر فیسبوک معمولاً با همان تی شرت خاکستری رنگش هر روز به دفتر محل کار خود می رود. پس شما هم مانند این افراد از استفاده لباس‌ ها و لوازم قدیمی خود تا وقتی که مفید اند، ترسی نداشته باشید.

ثروتمند شدن هیچ راز و رمز یا میانبری ندارد مگر اینکه در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمده یا در یک بخت آزمایی برنده شوید. بسیاری از افراد میلیونر یا میلیاردر به کمک یک برنامه ریزی دقیق، صرفه جویی و تلاش خوشان توانسته اند به اینجا برسند و حتی بعد از ثروتمند شدن نیز عادت های خود را ترک نخواهند کرد. همواره سعی کنید این پنچ عادت صرفه جویی را در زندگی خود داشته باشید تا در آینده شاهد رشد و پیشرفت های مالی خود باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Amin_Naderi
    Amin_Naderi | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    موفقیت به نظر من فقط به فقط به خود ادمها بستگی داره که چه طرز تفکری دارن و ایا از شکستهاشون درس میگیرن و تجربه کسب میکنن یا نه...
    ایا مطالعه میکنن یا نه...
    و هزاران نکته دیگه که یه ادم موفق رو متمایز کرده...
    به عنوان مثال چند درصد از مردم ایران شبا دیر میخوابن و با موبایلشون چت میکنن؟؟
    این ادما موفق میشن؟؟
    بماند نکته های دیگه که خیالیهامون میدونم...

  • امیر
    امیر | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    عالی بود

  • poria
    poria | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    مرسی بابت مقاله خوبتون. به دلم نشست مخصوصا استفاده از وسایل قدیمی تا جایی که قابل استفاده ند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی