ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت امکان استریم بازی های مخصوص PC روی اکس باکس وان را فراهم خواهد کرد

همانطور که پیشتر در خبرها آمده بود، امکان دانلود سیستم عامل ویندوز 10 بالاخره برای کاربران ویندوز فراهم گردید و پخش بازی های اکس باکس وان روی کامپیوترهای شخصی میسر شد. این امکان از نظر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۵

همانطور که پیشتر در خبرها آمده بود، امکان دانلود سیستم عامل ویندوز 10 بالاخره برای کاربران ویندوز فراهم گردید و پخش بازی های اکس باکس وان روی کامپیوترهای شخصی میسر شد. این امکان از نظر کاربران کنسول بازی ذکر شده بسیار خوشایند است، با این همه، کار به اینجا ختم نمی شود و شرکت مورد بحث اعلام کرده که مشغول کار برای فراهم نمودن امکان پخش بازی های مخصوص پی سی روی اکس باکس وان است.

فل اسپنسر رئیس بخش اکس باکس در مصاحبه اش با سایت The Verge فاش ساخت که مایکروسافت هم اکنون مشغول کار برای فراهم نمودن چنین قابلتی است.

وی اظهار داشت: «ما می دانیم که برای اجرای بازی های مخصوص پی سی روی اکس باکس لازم است که کیبورد و ماوس عملکرد بدون نقصی با یکدیگر داشته باشند و تمام تلاش خود را خواهیم نمود تا این مساله را عملیاتی کنیم.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما چالش اصلی برای استریم بازی های مخصوص پی سی روی اکس باکس انکد کردن بازی ها و در اختیار داشتن پهنای باند کافی برای پخششان روی اکس باکس است.

به زعم کارشناسان پخش بازی از اکس باکس وان روی پی سی های بهره مند از ویندوز 10 قابل پیش بینی تر است زیرا آنطور که آقای اسپنسر می گوید: «مایکروسافت دقیقا می داند که شما چه امکاناتی را در اختیار دارید و انکد کردن فرایند از پی سی روی اکس باکس است که اصلی ترین چالش پیش روی ما را تشکیل می دهد.»

لازم به ذکر است که هنوز هیچ جدول زمانی در مورد اینکه چه زمانی این امکان برای کاربران اکس باکس وان فراهم می گردد اعلام نگردیده، اما روشن است که کنار زدن این چالش اندکی برای شرکت مورد بحث زمان بر خواهد بود.

هنوز از یکپارچه سازی ویندوز با اکس باکس زمان زیادی نگذشته است، اما اگر خبرهای منشتر شده در رابطه با این موضوع صحت داشته باشد انتظار می رود که گیمینگ روی ویندوز 10 آینده ای جذاب داشته باشد.

اسپنسر در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: گیمرها دوست دارند که امکان اجرای بازی ها روی هر دستگاهی که می خواهند فراهم باشد و ویندوز 10 از توان کافی برای محقق نمودن این امر برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Divan Greedy (Bleed Blue)
    Divan Greedy (Bleed Blue) | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    اگر این کار به نحو احسن انجام بشه / کار دیگه تمومه ، هزاران بازی انحصاری پی سی قابل بازی روی ایکس باکس وان ، جون چی بشه

  • آرمان
    آرمان | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    فوق العادست

  • علی
    علی | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    چه شود =-)

    • چیکسو
      چیکسو | ۷ مرداد ۱۳۹۴

      سونی تروخدا یه حرکتی بکن ایکس باکس ازت زد جلو دارم کم کم پشیمون میشم از خریدps4

مطالب پیشنهادی