ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مدیاتک برای سه ماهه دوم ۲۰۱۵ منتشر شد

در هفته پیش بود که شرکت بزرگ کوالکام، گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم در سال ۲۰۱۵ را منتشر نمود؛ گزارشی نه چندان درخشان که البته با تعدیل ۱۵ درصدی کارمندان همین کمپانی نیز همراه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

در هفته پیش بود که شرکت بزرگ کوالکام، گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم در سال ۲۰۱۵ را منتشر نمود؛ گزارشی نه چندان درخشان که البته با تعدیل ۱۵ درصدی کارمندان همین کمپانی نیز همراه شد.

امروز اما شرکت رقیب، مدیاتک نیز پرده از عملکرد سه ماهه قبلی خود برداشته و آمار مالی اش را منتشر نموده؛ آماری که البته چندان هم به بدی کوالکام نیستند اما آنچنان که انتظار می رفت، نتوانستند باعث شگفتی شوند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش مالی جدید مدیاتک، کمپانی تایوانی توانسته تا به درآمدی بالغ بر ۱.۴۹ میلیارد دلار دست پیدا کند. همین درآمد، یک درصد از دریافتی های شرکت مورد بحث در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ کمتر بوده اما زمانی که مبلغ یاد شده را با دوره مشابه از سال میلادی ۲۰۱۴ مقایسه می کنیم، می بینیم که درآمدها با کاهشی ۱۳ درصدی رو به رو بوده اند.

در نگاه اول می توان گفت که درآمدهای شرکت یاد شده کاهش بسزایی داشته اند اما باید توجه داشت که مدیاتک، در سال جاری تصمیم گرفته تا بر محصولاتی مرغوب تر تمرکز نماید؛ محصولاتی که در پرچمداران به کار گرفته می شوند. با این حال، از درآمد یاد شده، مدیاتک قادر گشته تا سود خالص ۲۰۲ میلیون دلار را از آن خود نماید که کمترین سود حاصل شده در ۹ دوره سه ماهه گذشته به شمار می رود.

مدیران شرکت مورد بحث گرایش برندهای چینی را به سوی کوالکام، یکی از دلایل چشمگیر نبودن گزارش مالی خود می دانند. عنوان گشته که در سال جاری بیشتر برند های چینی سازنده تلفن های هوشمند تصمیم گرفته اند تا از چیپست های اسنپدراگون ۴۱۰ و ۶۱۵ برای محصولات ارزان قیمت و میان رده خود بهره گیرند.

اکنون چشمان امید مدیران مدیاتک، به چیپست های جدید با کد Helio دوخته شده و در نهایت باید دید سرنوشت این شرکت چگونه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pars
    pars | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    وقتی سهم بازار اول و سوم دنیا یعنی سامسونگ و هواوی از چیپ های خودشون و همچنین بعلاوه ی اسنپدراگون استفاده میکنند , معلومه که درامد مدیاتک پایین میاد مخصوصا وقتی هواوی یکی از خریداران بزرگش را از دست داده

  • امیر
    امیر | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    مدیا تک cpu های جدیدش واقعا خوب هستند ولی بازم به بازده اسنپدراگون نمیرسن یکی از مشکل های بزرگشون که باعث کاهش جذب شرکت های بزرگ میشه پردازنده گرافیکیه ضعیفشونه

    • احمدM2
      احمدM2 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

      اره من نمیدونم چه علاقه ای به گرافیک ضعیف داره این مدیا
      هواوی هم تقریبا همینطوره
      ورداشته رو بالاردش powervr 62000 گذاشته
      مگه مجبوره آخه

  • الأحـــــوازي
    الأحـــــوازي | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    ب نظر من مدیاتک خیلی پیشرفت میکنه کوالکامم ب دست همین مدیاتک و خودش نابود میشه

مطالب پیشنهادی