ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مشکل ری استارت شدن ویندوز ۱۰ را با ارائه بروزرسانی رفع خواهد کرد

در این که مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی از ویندوز ۱۰ به عمل آورد هیچ شکی وجود ندارد، کما اینکه اولین آپدیت ها نیز به فاصله کمی از آغاز عرضه این محصول از راه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در این که مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی از ویندوز ۱۰ به عمل آورد هیچ شکی وجود ندارد، کما اینکه اولین آپدیت ها نیز به فاصله کمی از آغاز عرضه این محصول از راه رسیدند.

اما یکی از این آپدیت ها به نام KB3081424 که هفته پیش منتشر شده بود خود باعث ایجاد مشکل در سیستم عامل شده بود و کاربران متعددی در انجمن های مایکروسافت خبر داده بودند که پس از دانلود کردن این بروزرسانی کامپیوترشان در یک حلقه بی پایان ری استارت شدن گیر افتاده است.

مایکروسافت اعلام کرده قصد دارد آپدیت جدیدتری را برای رفع مشکل ایجاد شده توسط بروزرسانی پیشین ارائه کند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش کاربران مشکل ایجاد شده به این شکل است که کامپیوتر پس از دریافت بروزرسانی، برای نصب آن ری ستارت می شود و پس از نصب بخشی از آن دوباره ری ستارت می شود.

این روندی است که چندبار تکرار می شود و در نهایت کامپیوتر پس از اعلام اینکه قادر به نصب آپدیت نیست، صفحه login به ویندوز را به نمایش در می آورد.

البته لازم به ذکر است که مشکل یاد شده برای همه کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ پیش نخواهد آمد و بطور مثال سیستم های ما در دیجیاتو بدون مشکل آپدیت شده و اختلالی در روند بروزرسانی آنها مشاهده نشد.

همچنین روش هایی نیز برای رفع این مشکل به شکل دستی وجود دارد، اما برای انجام آن لازم است تغییراتی در registry ویندوز انجام شود، در نتیجه بسیاری از کاربران ترجیح خواهند داد تا ارائه بروزرسانی از سوی خود سازنده صبر کنند.

مایکروسافت تصمیم دارد با ویندوز ۱۰ بیشتر به شکل یک سرویس رفتار کند تا محصول، در همین راستا این سیستم عامل بروزرسانی های خود را در مواقعی که کاربر مشغول استفاده از آن نیست بطور خودکار نصب کرده و هرچند امکان غیر فعال کردن این قابلیت وجود دارد، اما روشش پیچیده تر از آن است که بیشتر کاربران عادی موفق به انجامش شوند.

بروز مشکلات اینچنینی در سیستم عامل جدید می تواند تاثیر منفی زیادی در موفقیت مایکروسافت بگذارد، چرا که این شرکت در نسخه قبلی این نرم افزار ویندوز ۸، با ایجاد تغییرات زیاد در نوع تعامل کاربران با سیستم عامل، انتقاد بسیاری از این افراد را برانگیخت و اکنون در ویندوز ۱۰ تلاش دارد با درس گرفتن از مشکلات پیشین، با قدم هایی محتاطانه کاربران آزرده خاطر را به آغوش خود بازگرداند.

برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و تغییرات آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت، می توانید بررسی اختصاصی ویندوز ۱۰ توسط دیجیاتو را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • امین
    امین | ۲ دی ۱۳۹۴

    سلام خسته نباشید
    از وقتی ویندوز 10 رو آپدیت کردم دکمه استارتم غیرفعال شده , نمیدونم چیکار کنم لطفا راهماییم کنین ممنون

  • محمد
    محمد | ۴ مهر ۱۳۹۴

    سلام
    مایکروسافت اج من نمیدونم چش شده وقتی بازش میکنم خود به خود دوباره بسته میشه
    وقتی هم سایتهای ذخیره شده رو باز میکنم میگه:
    the remote procedure call failed

  • binam...
    binam... | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    اقا منم ویندوز 10 نصب کردم ولی مشکل اسلیپ شدن داره رو لب تاپ وقتی لب تاپو میبندم خاموش میشه و بعد چند دیقه هم که صفحه خاموش شد باز لب تاپ خاموش میشه نمیدونم مشکلش چیه ولی در کل گزینه اسلیپ نداره

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    ادج فاجعه بوده واسه منم تا الان.
    چندین و چند بار شده موقع بازکردن فیسبوک حتی مرورگر کراش کرده!
    موقع باز کردن تب جدید لگ میزنه.
    سرعت غیرعادی اسکرول کردن هم عجیبه.
    من احتمالا دوباره برگردم اپرا

    • فرهاد
      فرهاد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

      این قضیه خیلی برام اتفاق افتاده ویندوز ۸ رو نصب کردم دست شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی