ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با «سان روف» آشنا شوید؛ سرویسی مبتنی بر گوگل مپس و یاری دهنده کاربران در استفاده از انرژی خورشیدی

آنطور که از شواهد بر می آید گوگل قصد دارد به خدمت گرفتن انرژی خورشیدی را بیش از پیش برای عموم ساده تر نماید. کمپانی مذکور در تازه ترین اقدامش در همین راستا، دست به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

آنطور که از شواهد بر می آید گوگل قصد دارد به خدمت گرفتن انرژی خورشیدی را بیش از پیش برای عموم ساده تر نماید. کمپانی مذکور در تازه ترین اقدامش در همین راستا، دست به راه اندازی سرویس جدیدی با عنوان "پروژه سان روف" (Sunroof) زده و می خواهد از طریق آن و با بهره گیری از خدمات مپس خود، نقشه ای دقیق از میزان عملی و کاربردی بودن حرکت به سمت استفاده از انرژی مورد بحث در هر منطقه فراهم آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته شده سان روف از برخی داده های گوگل مپس که تا به امروز چندان مورد استفاده قرار نمی گرفتند بهره برده و برای افراد معین می کند در یک محل یا منطقه مشخص ارزش دارد که به منظور استفاده از انرژی خورشیدی سرمایه گذاری نمایند یا خیر.

خدمات مذکور ابتدا با مدل سازی سه بعدی، تعداد پانل های خورشیدی که می توان بر روی سقف یک ساختمان و یا... را کار گذاشت محاسبه نموده و سپس به تجزیه و تحلیل نحوه قرار گیری خورشید بر روی همان سقف در طول سال پرداخته و عواملی همچون نوع ابرهای منطقه ی هدف و مقدار دمای آن را نیز در محاسباتش دخیل می کند.

از نکات جالب دیگر اینکه سان روف می تواند مقدار سایه ای که توسط ساختمان ها و اجسام موجود در اطراف ایجاد می شوند را بررسی نموده و میزان اثر گذاری این سایه ها را نیز به عنوان یک فاکتور موثر دیگر در نظر بگیرد.

گفتنیست به کار گیری انرژی خورشیدی برای بسیاری از خانه ها می تواند یک سناریو برد برد را رقم بزند؛ به صورت معمول در چنین شرایطی ساکنین منازل از پرداخت هزینه برای تامین الکتریسته و انرژی گرمایشی رها می شوند و از سوی دیگر میزان تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای از سمت آنها کاهش می یابد.

البته در آن سمت ماجرا پیش از اینکه برای استفاده از انرژی خورشیدی هزینه کنید لازم است بدانید که چنین هزینه ای چقدر برای تان بازدهی خواهد داشت و این دقیقاً همان کاریست که اکنون به وسیله سان روف و به سادگی امکان پذیر شده.

سرویس تازه راه اندازی شده گوگل اکنون با ضریب خطای اندکی به کاربر می گوید آیا صرفه جویی صورت پذیرفته معقول و منطقی خواهد بود یا خیر و چنانچه این امر از جانب سان روف کاربردی ارزیابی گردد در گام بعدی نصب کننده های محلی پانل های خورشیدی پیشنهاده داده خواهند شد.

پروژه ی جدید اهالی مانتین ویو فعلاً تنها در سه شهر ایالات متحده یعنی بوستون، سان فرانسیسکو و Fresno قابل استفاده محسوب می گردد و باید دید گوگل تا چه حد در آینده خودش را متعهد به توسعه ی آن خواهد دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    خدمت خلق

  • H A M E D
    H A M E D | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    دم گوگل گرم. زندگی رو آسون میکنه همیشه
    --------
    سایتش واسه من باز نمیشه :/

مطالب پیشنهادی