ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد پتنت یک ماشین خودران را به ثبت رسانده که به اتاق پذیرایی تبدیل می شود

اتومبیل های خودران سعی دارند آینده ای بهتر و روشن تر را برای کاربران خود ترسیم کنند، با این همه، فورد چشمان خود را به گذشته دوخته است. این کمپانی پتنت مربوط به یک ماشین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

اتومبیل های خودران سعی دارند آینده ای بهتر و روشن تر را برای کاربران خود ترسیم کنند، با این همه، فورد چشمان خود را به گذشته دوخته است.

این کمپانی پتنت مربوط به یک ماشین خودران را به ثبت رسانده که می تواند پیکره بندی صندلی های خود را تغییر داده و آنها را به گونه ای مقابل به یکدیگر قرار دهد که فضایی شبیه به اتاق پذیرایی را ایجاد نماید.

در طرح های مربوط به این پتنت طیف گسترده ای از سبک ها برای قرارگیری صندلی ماشین ارائه گردیده که به لطف آنها، سرنشینان می توانند به اشکال مختلفی روی صندلی های خود بنشینند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Screen-Shot-2015-08-20-at-5.38.59-PM

هدف نهایی از تولید ماشین های خودران این است که برای حرکت نیازی به مسافران نداشته باشند و به همین خاطر احتیاجی به وجود صندلی هایی که به سمت روبرو جهت گیری شده اند نخواهد بود. در این ماشین ها، سرنشینان صرفا مقصد را مشخص می کنند و خودرو وظیفه هدایت فرمان را بر عهده می گیرد.

ماشین های بدون راننده هنوز هم به شکلی فراگیر در خیابان های سراسر دنیا حضور ندارند با این همه، این ایده شاید به نیم قرن پیش باز می گردد. بسیاری از طرح های ارائه شده در دهه 1950 میلادی، خانواده هایی را به تصویر می کشند که در این ماشین ها روبروی یکدیگر نشسته اند و بازی های فکری را با همراهی هم انجام می دهند.

autonomes-fahren-in-gesellschaft

خودروی مفهومی و لوکس مرسدس بنز  F 015 که امسال در نمایشگاه CES معرفی گردید شباهت زیادی به اتومبیل مفهومی «اتاق پذیرایی» فورد دارد.

Dieter Zetsche مدیر عامل مرسدس در نطق CES خود اظهار داشت که «اوقات خوب در فضای خصوصی مهم ترین کالاهای لوکس آینده هستند».

از دیدگاه مهندسان و کارشناسان مرسدس بنز، اتومبیل های خودران همان حائل های لوکس و آرامش دهنده ای هستند که بین کار و منزل شما وجود دارند. اما فورد ظاهرا دیدگاهی متفاوت از این دارد؛ در هر صورت روشن است که این کمپانی چشمان خود را به دورانی دوخته که در آن راننده ها صرفا مسافران ماشین ها هستند.

البته باید یادآور شویم که به این زودی ها نمی توانیم نمونه اولیه این خودروی فورد را ببینیم و تحقق ایده ساخت ماشین های تماما خودکار قطعا به خاطر موانع متعدد تکنیکی و قانونی سال ها به طول می انجامد.

این را هم نباید فراموش کرد که حتی اگر ماشین آینده شما سطح بالایی از خود مختاری را داشته باشد، همچنان لازم است راننده پشت فرمان حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی