ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آمازون رویای فایر فون را به فراموشی می سپارد

سال پیش آمازون با آمال و آروزهای بسیاری فایرفون را رونمایی کرد، اما تنها با گذشت زمان کوتاهی مشخص شد این محصول چندان مورد علاقه ی کاربران نیست و آنها تمایلی به خریدش ندارند و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

سال پیش آمازون با آمال و آروزهای بسیاری فایرفون را رونمایی کرد، اما تنها با گذشت زمان کوتاهی مشخص شد این محصول چندان مورد علاقه ی کاربران نیست و آنها تمایلی به خریدش ندارند و لذا این شرکت مرتباً اقدام به کاهش قیمت اسمارت فون خود نمود تا جایی که اخیراً قیمت دیوایس مورد بحث به زیر ۱۳۰ دلار نیز رسیده است.

اما ماجرای موبایل مذکور حالا وارد مرحله تازه ای شده و ظاهراً شکست اولین تلاش بزرگترین خرده فروشی جهان برای ورود به صنعت تلفن های هوشمند، سبب گشته تا این نام بلند آوازه بخواهد برای همیشه از عرصه یاد شده کناره گیری کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا وال استریت ژورنال نیز به تازگی گزارشی منتشر نموده و در آن آورده که بعید به نظر می رسد آمازون برنامه ای برای تولید موبایل در آینده داشته باشد. هر چند این گزارش هنوز به شکل قطعی تائید نشده ولی ژورنال در ادامه می نویسد منابعش اطلاع داده اند که شرکت مذکور تعدادی از مهندسین واحد موسوم به آزمایشگاه ۱۲۶ را اخراج نموده.

ناگفته نماند که این واحد بخشی است که محصولات سخت افزاری آمازون از جمله تبلت ها و تلفن های هوشمندش را توسعه می دهد. ضمناً گفته می شود در کنار تعدیل نیرو برخی از پروژه هایی که در آزمایشگاه ۱۲۶ به سرانجام رسیده بودند از جمله یک تبلت دارای نمایشگر نسبتاً بزرگ هم معلق شده و عمرشان خاتمه یافته.

لازم است یادآوری کنیم چنانچه گزارش وال استریت ژورنال صحت داشته باشد شاهد آن هستیم که جف بزوس، مدیر عامل آمازون، از اظهارات قبلی اش که در آنها گفته بود منتظر فایر فون های جدید باشید بازگشته و به این نتیجه رسیده که چنین ایده ای نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد ارائه ی یک محصول منشعب از اندروید به معنای ورود به دنیای رقابت با نام هایی همچون سامسونگ و ال جی خواهد بود و حتی در آن سمت میدان رقیب قدری به نام اپل هم حضور دارد و لذا موفقیت در چنین بازار فشرده ای ابداً کار آسانی نیست.

حال باید منتظر ماند و دید آمازون چه هنگام صحت گزارش آمده در بالا را تائید و یا رد می کند و آیا فایر فون برای همیشه پرونده اش بسته خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Kaveh
    Kaveh | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    من فایر فون رو از آمازون حدود ۶ ماه پیش خریدم . از لحاظ کیفیت ساخت ، سخت افزار و البته سیستم عامل فایر همه چی واقعا عالیه ! نمیدونم چرا استقبال نشد البته خوب تو ایران که تهیه کردنش اگه راحت تر بود واقعا طرفدار پیدا میکرد ..

  • فقط دیجیاتو
    فقط دیجیاتو | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    چه ها ببقشید تو یکی از پست های قبلی نوشتم که بین گوشی t2ultraوc3 موندم کدومو بگیرم یک به اسم تایسون جان جواب داد دمت گرم ولی من نظر شما رو میخواستم ببقشید مطلب مرتبط با سایت نیست

  • authority
    authority | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    کلا جاه طلبی ینی یا صفر یا صد شدن! یه ریسک بزرگه! کمتر شرکتی میتونه تو همه چیز خودشو وارد کنه و همه جا مقام اول باشه مثلا همین امروز سامسونگ samsung games رو تاسیس کرد پدرکشتگی با سامسونگ ندارم اما به نظرم این کار خیلی ناممکنه چون وقتی وارد یه دنیای جدید میشی هم تجربه خودت کمه هم بقیه بهت اعتماد ندارن! ریسک بزرگیه این کار

  • - Looper -
    - Looper - | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    نمیدونم ولی از همون اول به نظرم محکوم به شکست بود این پروژه آمازون با وجود این همه رقیب ها و طرفدارای سنتی برندهای دیگه!

  • ali
    ali | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    محسن وفانژاد هم اکنون شبکه چهار
    موضوع:بازی های رایانه ای
    سایت خوبی دارین فقط یکم زیادی اپلیه

مطالب پیشنهادی