سونی با زد ۵ علاوه بر نمایشگر 4K، لوله های حرارتی را نیز به دنیای موبایل آورده است
همانطور که می دانید سونی اندکی پیش از آخرین پرچمداران خود رونمایی به عمل آورد، تلفن های هوشمندی که جذاب ترین آنها یعنی Z5 Premium به مواردی مثل ماژول دوربین بازطراحی شده با فوکوس خودکار ...
همانطور که می دانید سونی اندکی پیش از آخرین پرچمداران خود رونمایی به عمل آورد، تلفن های هوشمندی که جذاب ترین آنها یعنی Z5 Premium به مواردی مثل ماژول دوربین بازطراحی شده با فوکوس خودکار ۰.۰۳ ثانیه ای و حسگر اثر انگشت مجهز است.
مهم ترین خصوصیت این محصول اما نمایشگر 4K آن است که سونی را به اولین سازنده تبدیل کرده که موفق شده این رزولوشن را به تلفن های هوشمند بیارود.
اکنون اما مشخص شده نمایشگر 4K تنها بخشی نیست که سازنده ژاپنی برای اولین بار به دنیای موبایل آورده، چرا که با درز کردن تصاویری از قطعات داخلی این محصول، مشخص شده زد ۵ پریمیوم به یک سیستم خنک کننده با دو لوله گرمایی مجهز است.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
این سیستم خنک کننده ایست که معمولا شاهد استفاده از آن برای پردازنده کامپیوترها هستیم، اما به نظر می رسد سونی پس از مشکلاتی که داغ شدن بیش از حد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ برای پرچمدار پیشینش به بار آورد، تصمیم گرفته حالا که دوباره قصد دارد از همین چیپست استفاده کند، لوله های گرمایی را در محصول تازه خود تعبیه کند.
بر اساس تصاویر همچنین مشخص است که سونی روی اسنپدراگون ۸۱۰ از خمیر حرارتی نیز استفاده کرده که یک ژل سیلیکونی با قابلیت انتقال گرماست که بخش جدایی ناپذیری از پردازنده کامپیوترها به شمار رفته و بدون وجود آن احتمال سوختن این قطعه در اثر گرما بسیار بالا خواهد بود.
تا پیش از این سازنده برای کنترل کردن مشکل گرما، قدرت چیپست را پایین آورده بود و حالا با استفاده از لوله های گرمایی و قرار دادن خمیر حرارتی روی چیپست، تلاش دارد بهره گیری از نهایت توان پردازشی دستگاه را بدون ایجاد مشکل برای بخش های دیگر امکان پذیر نماید، راه حلی کاملا تازه که باید صبر کرد تا میزان کارایی آن مشخص گردد.
در پایان می توانید تصویر منتشر شده از قطعات داخلی Xperia Z5 Premium را مشاهده نمایید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

خیلی خوبه از همه لحاظ.
من واسادم پرچمدار بعدی بیاد چون از چیپست فوقالعاده اسنپدراگون 820 استفاده میکنه احتمال زیاد تو اول سال 95 معرفی بشه.
ممنون از دیجیاتو.
یعنی امکان داره اون حش گرم مردن تو اسنپ ۸۱۰ با این لوله های حرارتی ازبین بره
من یکی که خیلی بهش امید دارم
چرا زد۵ کامپکت انقد چشامو گرفته اونم رنگ قرمزش
خیلی خوب شد از همه لحاظ عالی. سونی ترکوند
البته این لوله ها از زمان z2 وجود داشتن.تو زد3+برای کم کردن ضخامت حذف شده بودن. اما اینبار بجای یکی ، از دو تا لوله استفاده کرده. همچنین از یه جور خمیر خنککننده روی پردازنده استفده کرده که گرما رو بهتر منتقل کنه. باید دید تو عمل چقدر تاثیر داره.
اینم عکس لوله های زد 3:
http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2015/09/Xperia-Z3-Heat-Pipe-640x426.jpg
توی Z3+ هم این لوله ها هست دوست عزیز اگر کالبد شکافی Z3+ رو ببینی متوجه میشی
اما سیستم خنک کننده ای که توی Z3+ استفاده شده مثل سیستم خنک کننده Z3 هست و بخاطر همین این سیستم ضعیف بود
اما سونی توی Z5 از یک سیستم خنک کننده قوی استفاده کرده که لوله های خنک کنندش دو برابر Z3+ هستند و علاوه بر اون روی چیپ رو با خمیر حرارتی پوشونده که دیگه مشکلی نداشته باشه
سونی واقعا فوق العاده عمل کرده توی Z5 این کار ها فقط از دست ژاپنی ها بر میاد تا به چیزی که میخوان نرسن دست بر دار نیستن همون اولش گفتن ما مشکل گرما رو حل میکنیم الان هم کاملا حل کردن به این میگن غیرت سامورایی
لطفا لینک کالبد شکافی زد3 + رو میدی؟
این لینک کالبد شکافی Z3+ دوست عزیز
http://xperian.ir/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B4%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%AF-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z3-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87/
این هم تصویری که نشون میده Z3+ هم لوله خنک کننده داشته اما نه به قدرتمندی Z5 که الان میبینید
http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2015/06/Sony-Xperia-Z4-Disassembly-_7.jpg
بابا این خبر پشتیبانی شد نظرم نسبت به سایتتون برگشت
دمش گرم تکنولوژی که اینا دارن هیچ جایی از دنیا نداره
کدوم شرکتی رودیدی که اینجوری ریسک کنه بیادپردازنده ای روبه کارببره که مشکل داره وآبروی یه شرکت دیگرو با فناوری که ازخودش بروز داده بخره الجی ریسک نکردsnp808 بکاربرد سامسونگ دید مشکل داره به کارنبردsnp810رو این درحالیکه تمام گوشی های قبلیش از۲پردازنده استفاده میکرد تازه خبری امده سامسونگ واسهs7 پردازنده snp820 رو سفارش داده واچ تی سی هم که شرکتش دیگه داره نابود میشه واسش فرقی نداش داغ میکنه نمکنه. درودبه شرفت سونی
پس چرا داخل z3+ این ریسک رو نکرد ؟؟ اون بنده خداهایی که خریدن الان وضعیتشون چیه ؟؟ جوری می گی وضعیت htc خرابه ، هر کی ندونه انگار الان سونی موبایل رتبه اول فروش رو داره / توی همین وضعیت بازم htc بیشتر از سونی موبایل تلفن می فروشه / قدرت چیپست های سامسونگ هم به همه اثبات شده / اما کلن افرین بهش که تونسته این کارو بکنه
دقیقا یه جا که گفته htcبیشتر از سونی گوشی میفروشه رو نشون میدی؟
اخرین بار توی 3 ماهه گذشته htc بیشتر از مایکروسافت فروخته بود که با توجه به همین بالاتر از سونی موبایل هم می شه / می تونی بری گزارش هاشو بخونی که هر 3 ماه شرکت ها منتشر می کنن
والا من پیدا نکردم. میشه یه لینک بدی؟
الان می گردم دنبالش / بیا به این دوستت حالی کن که 4k پتنت سونی نیست
پایین لینکشو گذاشتم
الان با جدیدترین آپدیتی هم که برای z3+ اومده چند روز پیش عملکرد پردازنده بالا رفته و بنچمارک رفته بالای 60000 و گرما شده در حد z3 و و دیگه دوربینم کرش نمیکنه.مصرف باتری هم بسیار کم شده.
افرین بهش ، من خبری راجبش نخوندم اما اگه اینطوری شده باشه ، عالیه
آره من برای خواهرم z3+ خریدم. سه روز پیش یه آپدیت 500 مگابایتی اومد براش که به کلی تغییر کرد جریان. اسکرین شات هم دارم خواستید بذارم.
اقای دیوان شما که اطلاع نداری لطفا ترول بازی در نیار لطفا، سونی از زد دو لوله خنک کننده گذاشت تو گوشی هاش و داخل زد سه پلاس هم خنک کننده داره و در ضمن گوشی بسیار معمولی هست دماش مثل سایر گوشی های بازار درگوشی زد پنج هم به تکامل رسید و واقعا از نظر من کار بزرگی انجام داده دمش گرم با این طراحیش،حالا سامسونگ میتونه همچین کاری بکنه؟قطعا نمیتونه اگه میتونست یه فکری به حال دوربینش میکرد که بیرون نزنه،یا حق
اخه این چه سوالیه میپرسی . پس چرا تو z3+ اینکارو نکرد . تکلیف اونایی که گوشیو خریدن مشخصه و دارن لذتشو میبرن شما نگران نباش . کاری جز تحسین نمیشه به این کار سونی کرد . فعلا که تنها شرکتی هست که برای گرمای بیش از حد cpu بفکر چارست و باهاش مقابله میکنه
تنها شرکتی ک کنار نکشیدو سینه سپر کرد مقابل این سیپیو سونی بود و بالاخره نس این اژدها رو رام کنه دمش گرم واقعا جایه تحسین داره کاره سونی واقعیتش بهترین گوشیو معرفی کرد ادم هیچ ایرادی نمیتونه ازش بگیره ی انقلابیم تو دوربین گرد فوکوس0.03 چخبره اخههههههه
سلام دوستان
گوشیم هوواوی جی 610 هستش
چند وقته مدام خود به خود یه سری برنامه گوشیم دانلود میکنه
با اسمهای عجیب و غریب که سرعت گوشیم اومده پایین مثلا با اسم com.system.patch یا com.android یا monkey test یا time service
و مزاحمتهای زیادی ایجاد میکنه و تبلیغهای زیادی خودبه خود میاد روی صفحه.
مطمئن هستم که ویروسه و انتی ویروسها تشخیص میدن و حذف میشه اما مجددا نصب میشن!!!!
حذف این برنامه ها و ریست کردن گوشی هیچ فایده ای نداره.
حالا میخوام گوشیمو فلش کنم
ولی نمیدونم چطوریه
یا راه حل مناسبی اگر هست ارایه بدید
لطفا راهنمایی بفرمایید
در قسمت backup & reset گوشی رو factory data reset کن یا همون بازگشت به تنظیمات کارخانه ، گوشی برادرم این مشکل رو داشت با این کار مشکلش حل شد
پس هنوز S810 داغ می کنه!سیستم های انتقال و دفع گرما بهتر شدن.امیدوارم گوگل توی نکسوس های بعدی یا S810 نذاره یا اگر استفاده می کنه،مثل سونی عمل کنه(البته در صورت موفقیت سونی ).من خیلی به نکسوس ها امید بستم
صفحه ی Z5P مگه UHD نیست؟چرا بهش میگن 4K؟
دوست عزیز UHD یک پسوند هست Ultra high definition و به معنی اینه که بزرگتر از HD و باید برای نشون دادن مقدار بزرگ بودن رزولوشن قبلش مقدارشو بنویسن مثلا 4K UHD یا 8K UHD
https://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-high-definition_television
سونی ثبت پتنت رزولویشن 4k رو داره و هرکس بخواد از این رزولویشن استفاده کنه باید از سونی امتیاز بخره. ولی بقیه برندها برای اینکه بابت این رزولویشن هزینه نکنن اومدن یک مقدار رزولویشونو کمتر از 4k کردن و اسمشو گذاشتن UHD. الان در تلویزیون هم همینه uhdهای سامسونگو الجی از 4k سونی رزولویشن کمتری دارن.
جا ن ن ن ن ؟؟؟؟؟؟؟ لینک خبر / 4k یه استاندارده ربطی هم به سونی نداره ، سونی مثل بقیه شرکت ها از این استاندارد استفاده می کنه
خیر دوست عزیز این رزولویشن رو سونی ثبت پتنت کرده با این اسم. اپل هم در خبرهای چند هفته پیش خبرش اومد که برای استفاده از این رزولویشن از سونی اجازه گرفته
مسخره ترین چیزی که تا حالا شنیدم ، لینک خبر کجاست ؟؟ یه منبع بهم نشون بده که همچین چیزی رو نوسته باشه / سرفس هاب رزولیشن 4k یعنی مایکروسافت بابتش پول داده به سونی ؟؟ می دونی اگر این چیز واقعیت داشت الان گقدر پول داشت سونی ؟؟؟ خبر اینکه اپل اجازه گرفته کجاست ؟؟؟ اجازه برای یه استاندارد ؟؟؟
اینم لینک اصلی.
http://9to5mac.com/2015/06/18/apple-sony-4k/
اینم لینکش که میگه اپل از سونی اجازه گرفته
http://www.zoomit.ir/it-news/21504-apple-licensing-sony-4k-content
باو این خبر در مورد محتوای 4K هست. یعنی فیلم و سریال های 4K که سونی پیکچرز میسازه.نه صفحه نمایش با رزولوشن 4K!!
این منظورش فیلم ها و محتواهای سونی هست نه خود تکنولوژی 4k / تکنولوژی مثل 4k یه استاندارده و انحصاری شرکتی نیست / اصل خبر منظورش با فیلم ها و محتواهایی که استدیو های فیلم و ... درست می کنن که اپل بتونه محتوای با کیفیت 4k روی دستگاهش داشته باشه
به هرحال 4k یک رزولویشن محسوب میشه که بقیه شرکتها باید از سونی احازه بگیرن وقتی میخوان ازش استفاده کنن.
آدم حرف هاتون رو میخونه خودش میگیره آخه آدم نادان 4k هم مثل 2k الان مثلا شرکتی تا حالا شنیدین واسه 2k اجازه بگیره از شرکت دیگه 4k هم همینطور بعدشم این z5 گوشی شاخی هم نیست الان یکم ذوق زده آید بعدا یکم توجه کنید
Uhd و 4k جفتشون يكي هستن
خیر این دو یکی نیستن. روزلویشن در 4k مقداری بیشتره
مثل این میمونه که آدم خط صاف رو پتنت کنه بعد بگه هر کی خط صاف رو استفاده کنه باید پول بده!!!
عقلانیش اینه که هر کس بخواد از تکنولوژی 4k سونی استفاده کنه پول بده
مثلا سامسونگ تکنولوژی صفحه نمایشاش فرق داره بعید میدونم نیاز به دادن پول باش
من لینکشو گذاشتم مطالعه بفرمایید.
تو رو خدا حرفای چرت و پرت نگو 4k اسمی که به یه رزولوشن خاص گفته میشه که رزولوشن استاندارد باشه...عین 2kکه رزولوشنش 2160در1600 هست 4kهم یه استاندارد توی رزولوشن با طول بیش از 4000پیکسل هست و هیچ شرکتی هم نمی تونه اونو پتنت کنه...سونی صفحه نمایش های امولد رو که خودش ساخته پتنت نکردهدبیاد اینو پتنت کنه؟؟شدی مثل یه دوستی که تو پست قبل میگفت اپل دایره رو پتنت کرده....