ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [7 الی 14 شهریور]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور مقالات هفته

بررسی بازی Zombi؛ لندن، جولانگاه نامیرایان

ZombiCover

متاسفانه چند سالی است که کمپانی یوبی سافت، روند افول در پیش گرفته است و قصد ندارد خود را از منجلابی که در آن گرفتار شده، بیرون بکشد. بازی های بی کیفیت اما مطرح، یکی پس از دیگری عرضه می شوند و اگرچه به پول داخل جیب این شرکت می افزایند اما از اعتبارش می کاهند. شاید اگر افرادی نظیر میشل آنسل در یوبیسافت نبودند، این کمپانی نام آشنا خیلی زودتر از این حرف ها دچار هبوط می شد.

اما جای خوشحالی اینجاست که هنوز می توان به برخی از استودیوهای یوبیسافت نظیر استودیوی پاریس یا شانگهای امیدوار بود؛ چرا که هز یک از آن ها، هر از چند گاهی، بازی های کوچک تر و کم سر و صداتری برایمان به ارمغان می آورند که شاید مانند سری Assassin's Creed جنجال آفرین نباشند، اما مطمئنا از تجربه شان لذت خواهیم برد.

استودیوی مون پلیه فرانسه نیز، یکی دیگر از زیرمجموعه های فوق العاده ی یوبی سافت است که نه تنها در توسعه بازی هایی چون Valiant Hearts و Rayman نقش داشته، بلکه می خواهد تا مدتی دیگر نسخه ی دوم بازی Beyond Good and Evil را هم برایمان به ارمغان آورد.

بازی Zombi، یکی از آخرین بازی های استودیوی مون پلیه یوبی سافت است که در سال 2012 با نام ZombiU و به صورت انحصاری روی پلتفرم WiiU منتشر شد. حدود 2 سال پیش، خبری مبنی بر شروع ساخت ZombiU 2 به گوش رسید و به نظر می رسد همین موضوع، دلیلی باشد بر عرضه ی نسخه ی جدید زامبی روی پلتفرم های نسل هشتم و پی سی.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

فلش بک: نگاهی به بازی قدیمی Beyond Good And Evil

BGECover1

بازی Beyond Good And Evil (یا به اختصار BG&E) در اصل قرار بود به عنوان سه گانه عرضه شود. نسخه ی اول سه گانه، سال 2003 عرضه شد و از دید منتقدان، به موفقیتی عظیم رسید. اما با وجود این که از هر لحاظ کامل بود، نتوانست به فروشی قابل قبول برسد که البته در ادامه ی مطلب به دلایل آن اشاره خواهیم کرد.

بازی پیرو سبک اکشن ادونچر بود و گیمر در نقش کاراکتری به نام Jade، به ایفای نقش می پرداخت. کاراکتر Jade، که صداگذاری او را جودی فارست به عهده داشت، یک خبرنگار مسلط به هنرهای رزمی بود که قصد داشت از توطئه ی بیگانگانی که DomZ نامیده می شوند، علیه سیاره ی Hillys، سکونت گاه جدید انسان ها، پرده بردارد.

روند داستان در سال 2435 به وقوع می پیوست و برای طراحی دنیا و شهری که گیم پلی در آن صورت می گرفت، از سبک های معماری مختلف اروپایی خصوصا سبک نئوکلاسیک الهام گرفته شده بود. در اتمسفر کلی بازی هم می توان به وفور عناصر مختلف داستان های علمی تخیلی را مشاهده کرد: عناصری از قبیل سفینه های فضایی و یا زندگی حیوانات در کنار انسان ها.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بررسی بازی Volume؛ رویای رابین هود مجازی

thomastitle

Mike Bithell با عرضه ی بازی Thomas Was Alone، نبوغ خود را در روایت داستانی پیچیده در قالب بازی بسیار ساده ای به معرض نمایش گذاشت. Thomas Was Alone در مورد یک مکعب کوچک بود که به تنهایی قادر نبود از مسیرهای سخت و پر پیچ و خم گذر کند.

به مرور و با پیشروی در بازی، توماس می فهمد که چندان هم تنها نیست. دیالوگ های محشر و درجه یکی که از زبان معکب و مستطیل و دیگر اشکال هندسی شنیده می شد برای ساعاتی متوالی روی صندلی میخکوب تان می کرد. از شدت جذابیت، Thomas Was Alone را می شد در یک ماراتون 3-4 ساعته به پایان رساند و Volume نیز اگرچه به مراتب طولانی تر است، اما پا جای پای عنوان پیشین Mike Bithell گذاشته.

Volume تمام و کمال در محیطی مجازی روایت می شود، جایی که Robert Locksley، رابین هود داستان، به سرقت از متمولین و هنرمندان می پردازد. Volume را می توان به نوعی برداشتی نو از داستان رابین هود دانست و Bithell اگرچه در روایت داستان این بار عالی عمل نکرده اما توانسته با نهایت توان خود گیم پلی بی نظیری برای بازی پدید آورد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

الماس گمشده: مکعب تنها؛ معرفی بازی Thomas Was Alone

DesktopWall

Mike Bithell از آن دسته از توسعه دهندگانی است که می تواند با استفاده از المان هایی بسیار ساده، آثاری هنری و جذاب را خلق کند. Mike Bithell در کنار سرگرم کننده بودن، از عناصر هنری بسیاری نیز استفاده می کند تا عناوینی موفق و به یاد ماندنی را به وجود آورد.

Volume، بازی جدید Mike Bithell، به تازگی روانه ی بازار شده و همانند عنوان سابق وی، یعنی Thomas Was Alone، توانسته نظر گیمرها و همچنین منتقدین بازی های ویدیویی را به خود جلب کند.

بازی های Mike Bithell، بسیار ساده تر از چیزی هستند که تصور می کنید. این عناوین اصلا بازی های پر گرافیکی نیستند و شاید در نگاه اول نتوانند شما را ترغیب به انجام آن ها کنند. اما هنگامی که به تجربه ی آن ها می پردازید، در می یابید که این عناوین تا چه حد سرگرم کننده و جذاب هستند؛ آنقدر جذاب که شاید برای به پایان رساندن آن ها، ماراتونی 4-5 ساعته را طی کنید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بخش دوم - مرور اخبار هفته

نسخه بتای Call of Duty: Black Ops III حالا در دسترس همه است؛ میلیون ها بازیکن روی پلی استیشن 4 مشغول بازی هستند

Call-of-Duty®_-Black-Ops-III-Multiplayer-Beta_20150819022341-ds1-670x377-constrain

از هفته ی پیش تا به امروز، بتای Call of Duty: Black Ops III برای کاربران پلی استیشن 4 در دسترس بود و به علت استقبال فراوان از آن، نسخه ی بتا تا دوشنبه تمدید شد. بنا به گفته ی اکتیویژن، از شش روز پیش تاکنون، میلیون ها نفر نسخه ی بتا را روی پلی استیشن 4 تجربه کرده اند.

اما اگر اکس باکس وان یا پی سی دارید، حالا فرصت آن رسیده تا شما هم به این جمعیت چند میلیونی بپیوندید. نسخه ی بتا بی ایراد نیست اما اگر از تجربه ی کلی گیم پلی بازی لذتی نبرید، احتمالا از ورژن نهایی نیز رضایت کاملی نخواهید داشت.

برای انجام بازی روی اکس باکس وان لازم است اشتراک طلایی داشته باشید اما روی پی سی فقط کافی است نسبت به دانلود بازی اقدام نمایید. Black Ops III شروع قرارداد اکتیویژن و سونی برای در اختیار قرار دادن انحصار زمانی روی پلی استیشن 4 است.

در حال حاضر می توانید با مراجعه مستقیم به شبکه استیم، نسخه بتای Call of Duty: Black Ops III را به رایگان دریافت کنید و در سرورهای بازی مشغول انجام نسخه ی بتا شوید. دارندگان کنسول اکس باکس وان نیز با مراجعه ی مستقیم به مارکتپلیس می توانند بازی را به لیست خود اضافه نمایند.

رابط کاربری جدید اکس باکس وان تا ماه آینده در دسترس کاربران برنامه پیش نمایش قرار خواهد گرفت

xbox_one_controller_black-hrimage-600x337

مایکروسافت پس از عرضه اکس باکس وان برنامه ای مدون برای عرضه آپدیت های ماهانه تنظیم کرد و تاکنون میجر نلسون، فیل اسپنسر و تیم اکس باکس در مایکروسافت توانسته اند با موفقیت هر چه تمام تر محیطی پویا و جذاب برای کاربران این کنسول به ارمغان آورند.

اما اگر پیگیر اخبار بوده باشید، حتما می دانید که قرار است پس از عرضه ویندوز 10، رابط کاربری اکس باکس وان هم تغییری اساسی کند و ظاهری متفاوت به خود بگیرد تا با تمام قابلیت های ممکن سیستم عامل جدید مایکروسافت همخوانی داشته باشد.

به گفته تیم اکس باکس، این رابط کاربری، قرار است پاییز منتشر شود و تا 50 درصد کنسول را سریع تر می کند. از لحاظ ظاهری نیز رابط کاربری جدید واقعا زیبا به نظر می رسد.

اخیرا فیل اسپنسر در توییتر خود اعلام نمود که کاربران برنامه پیش نمایش اکس باکس وان در ماه سپتامبر قادر خواهند بود که این رابط کاربری جدید را تجربه کنند. در حال حاضر، اسپنسر و تیم اش در حال رفع ایرادات کلی رابط کاربری بر اساس ویندوز 10 هستند و احتمالا تا دو ماه دیگر، آپدیت کامل برای تمام دارندگان اکس باکس وان منتشر خواهد شد.

ورژن نسل هفتمی Mortal Kombat X کنسل شد

61FKLBM4jAL._SL1280_-ds1-670x445-constrain

چند ماه پیش، Mortal Kombat X برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر شد و توانست روی نسخه های کنسولی محبوبیت بسیاری کسب کند؛ گرچه برخی مسائل سطحی و پیش پا افتاده مانع موفقیت بازی در ابتدای راه برای ورژن پی سی شده بود.

اما اینطور که به نظر می رسد، برادران وارنر دیگر قصد ندارند بازی Mortal Kombat X را برای پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 عرضه کنند. مشخص نیست که پورت این نسخه به دست کدام استودیو انجام می شده اما در هر صورت آن ها موفق به ارائه عنوانی با کیفیت روی کنسول های نسل پیش نشده اند.

در نامه سازندگان بازی آمده که: «پس از ماه ها توسعه، Warner Bros. Interactive Entertainment به این نتیجه ی تاسف برانگیز رسید که ما نمی توانیم Mortal Kombat X را روی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 منتشر کنیم. خواهش می کنیم بدانید که تیم ما با پشتکار بسیار انجام وظیفه کرد تا بازی به سطح استاندارد کیفی قابل قبول نسل فعلی برسد اما قادر نبودیم به آن سطح از کیفیت روی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 برسیم.»

کسانی که بازی را روی پلی استیشن 3 یا اکس باکس 360 پیش خرید کرده اند حالا از همان فروشگاه آنلاین می توانند 60 دلار خود را باز پس گیرند. بنابراین چه بهتر از تهیه کنسول جدید یا کارت گرافیکی قدرتمند برای انجام Mortal Komat X با بهترین کیفیت ممکن؟

ریزر از کنترلر Wildcat برای اکس باکس وان رونمایی کرد

Screenshot-8_28_2015-10_07_50-PM-ds1-670x377-constrain

ریزر در نمایشگاه PAX Prime از کنترلر جدیدی برای کنسول اکس باکس وان رونمایی کرد که به نوعی ادامه دهنده ی راه Onza و Sabertooth به حساب می آید و Wildcat نام دارد. این کنترلر با همکاری تیم های بزرگی چون TeamLiquid و Synergy تولید شده تا با استانداردهای ورزش های الکترونیک همخوانی داشته باشد.

دکمه هایی با عملکرد چندگانه، تریگرهای اضافه که در قسمت های زیرین دستگاه قرار می گیرند و جنس بدنه ی ارتقا یافته به انضمام ارگونومی و وزن پایین آن، از مزیت های این کنترلر به حساب می آید.

برخلاف کنترلر Elite مایکروسافت، تریگرهای Wildcat قابل جدا شدن هستند و به راحتی زیر انگشت میانه قرار می گیرند و کنترل را برای بازیکن بسیار ساده می کنند. همانند دو ورژن قبلی کنترلرهای ریزر، Wildcat هم از پنل مخصوصی بهره می برد که می توان از آن طریق تنظیمات مختلفی برای دستگاه انتخاب نمود.

وزن آن 260 گرم است و 3 متر سیم محافظت شده ی جدا شدنی دارد. همچنین درون کیف یا محفظه ی کنترلر، تمامی امکانات از قبیل دکمه های اضافه و قسمت های پلاستیکی اضافه قرار داده شده. این مجموعه به طور مجموع 149.99 دلار قیمت گذاری شده.

گیلد وارز 2 کاملا رایگان شد

heart-of-thorns

زمانی که گیلد وارز 2 با قیمت 60 دلاری منتشر شد، همه به این نتیجه رسیدند بالاخره یک رقیب قابل و قدرتمند برای World of Warcraft از راه رسیده و می تواند بلیزارد را از تخت سلطنت به زیر کشد. حقیقتا هم همینطور بود و گیلد وارز 2 به گزینه ای مطلوب برای MMO بازها تبدیل شد، میلیون ها مخاطب را به سوی خود کشید و حالا World of Warcraft روندی نزولی طی می کند.

تا پیش از این لازم بود گیلد وارز 2 را با یک قیمت ثابت خریداری کنید و بدون پرداخت مبلغ ماهانه، هر چقدر که مایل باشید به بازی بپردازید اما با از راه رسیدن بسته های الحاقی، شرکت ArenaNet تصمیم گرفته بازی را به رایگان در اختیار همه قرار دهد و بسته های الحاقی را به فروش برساند.

مسلما این تصمیم می تواند نقطه عطفی برای گیلد وارز 2 و حتی World of Warcraft باشد، عنوانی که ماهانه صدها هزار کاربر از دست می دهد. طرح تجاری ArenaNet دچار تغییراتی شده که گیم پلی را هم دچار دگرگونی می کند. دیگر برای خرید برخی لوازم تزئینی مانند لباس های پر زرق و برق لازم نیست مرتبا به جنگ بپردازید و پول جمع کنید، حالا با پول واقعی هم می توان برخی آیتم های درون بازی را هم خریداری کرد.

اگر تا به حال تجربه ای از بازی های MMO نداشته اید، گیلد وارز 2 می تواند گزینه ای به مراتب مناسب تر نسبت به World of Warcraft باشد. همین حالا هم می توانید WoW را به رایگان دریافت کنید اما محدودیتی که برای بازیکن در نظر گرفته شده، پس از چندین ساعت مانع ادامه بازی می شود. در مورد گیلد وارز 2 این مسئله صادق نیست و هر چقدر که بخواهید می توانید از تمام بازی بهره ببرید.

بسته ی الحاقی Heart of Thorns در تاریخ 23 اکتبر با قیمت 49.99 دلار عرضه خواهد شد.

سازنده کندی کراش با سرمایه ای 6 میلیون دلاری وارد بازار بازی های واقعیت مجازی می شود

osvvr2.0.0

تا سال آینده، سامسونگ، اچ تی سی، فیسبوک و سونی همگی هدست های واقعیت مجازی خود را به بازار عرضه خواهند کرد تا بازیکنان را در دنیایی دیجیتالی غرق کنند اما یک بخش این بازار هنوز مشکل دارد: نرم افزار.

مردم قرار است پس از خرید یک هدست واقعیت مجازی چه استفاده ای از آن ببرند؟ فیلم سینمایی ببینند؟ مستندهای خارق العاده ببینند؟ همه ی این ها درست است اما بزرگ ترین بازاری که واقعیت مجازی هدف قرار داده، بازار بازی های ویدیویی است و از همین سو، Resolution Games با سرمایه ای 6 میلیون دلاری حالا در حال ساخت بازی های واقعیت مجازی است.

کمپانی PitchBook گزارشی منتشر نموده که بر اساس آن، چهارشنبه هفته ی گذشته کمپانی سوئدی Resolution Games، با هدایت Tommy Palm یکی از توسعه دهندگان اصلی بازی Candy Crush Saga، موفق به جذب سرمایه ای 6 میلیون دلاری شده، سرمایه ای که در زمینه ساخت بازی ویدیویی برای هدست های واقعیت مجازی بی سابقه است.

بخش VC یا سرمایه گذاری خطرپذیر گوگل در این اتفاق سهم چشمگیری دارد که نشان از اهمیت بالای واقعیت مجازی برای سیلیکون ولی دارد. سال گذشته میزان سرمایه ی خطرپذیری که به استارتاپ ها داده شد، با 530 درصد افزایش، به 660 میلیون دلار رسید.

جو کراوز از Google Ventures می گوید: «واقعیت مجازی پلتفرم گیمینگ بعدی است. با پیشگامی واقعیت مجازی موبایل، سرعت توسعه ی VR طی 5 سال آینده بسیار بالا خواهد بود.»

پالم یکی از مدیران بالارتبه ی King Digital Entertainment بود و نقشی مهم در ساخت Candy Crush Saga بازی می کرد و حالا از ایرلند به سوئد آمده تا Resolution Games را به هدف خود برساند.

میلیاردری که ماینکرفت را ساخت حالا در خانه 70 میلیون دلاری اش تنها و ناراحت است

notch-glamor-lrg

Markus Persson، خالق ماینکرفت و میلیاردری که استودیو اش با تمام متعلقات آن را با قیمت 2.5 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت، چندی بعد با خرید گران ترین خانه ی بورلی هیلز به قیمت 70 میلیون دلار، سوژه ی شماره یک اخبار هالیوود شد؛ بالاخره کسی پیدا شده بود که بتواند خانه ای گران تر از عمارت Jay-Z و بیانسه بخرد و او یک بازی ساز جامعه گریز است.

پس از خرید بزرگ مایکروسافت و مانور فراوان نادلا و اسپنسر روی ماینکرفت، Markus Persson ترجیح داد راه خود را ادامه دهد و وارد بازی های سازمانی نشود. او حقیقتا از این جنس نبود و نمی خواست که نقشی در پیشبرد یک شرکت داشته باشد. مدیریت از توان اش خارج بود و با ثروتی که داشت، صرفا به دنبال یک زندگی نو می گشت؛ اما مگر زندگی بهتری هم برای یک بازی ساز 37 ساله ای وجود دارد که در آن به موفقیتی جهانی رسیده؟

چند ماهی از این اتفاق می گذرد و در حالی که همه فکر می کردند این میلیاردر سوئدی در کاخ خود مشغول عیش و تفریح است، خلاف آن ثابت شد. Persson در توییتر خود احساسات اش را نسبت به زندگی بیان نمود و از افسرده حال بودن اش خبر داد. او یک مثال بارز از «پول خوشبختی نمی آورد» را به ما نشان داد و می توان مالیخولیا را در اعماق صحبت های وی حس کرد.

وی اینگونه شروع می کند: «مشکل به دست آوردن همه چیز این است که دلیل برای تلاش کردن کم می آورید و ارتباطات انسانی به علت از بین رفتن بالانس غیرممکن می شود.»

از نگاه بسیاری، Persson می تواند هر چه که می خواهد به دست آورد. او که حالا یک مرد بالغ 37 ساله است، بهترین ها را می تواند با ثروت اش فراهم کند. کمتر خواسته ی خریدنی است که وی نتواند به سراغ آن رود اما انسان ها با ارتباط برقرار کردن است که زنده می مانند.

پرسون ادامه می دهد: «با دوستان ام در ایبیزا گشت و گذار می کنیم، با آدم های مشهور مهمانی می گیریم، هر کاری که بخواهم انجام می دهد و با این وجود هیچگاه تا این حد منزوی نبوده ام.»

توضیحات بیشتر وی قانع کننده است: «در سوئد، من به کارم مشغولم و منتظر فرصت مناسب می مانم تا کار و خانواده فرصت دهند با دوستانم خوش بگذرانیم.»

وی به یک علت Mojang را فروخت و آن هم درگیر نشدن با تصمیم ها و مشکلات سخت بود. وی می گوید علاقه ای به انجام کارهای بزرگ ندارد. :«من باید [ایلان] ماسک می شدم تا دنیا را نجات دهم اما دقیقا همین تضاد دلیل آن بود که ماینکرفت را فروختم.»

آینده آنقدرها هم برای پرسون تلخ نیست و آنقدرها ناامید نیست: «آدم هایی که من را به این موفقیت رساندند می گویند طبیعی است و می گذرد. خوبه که اینطوره! فکر کنم اون موقع یک دوش بگیرم!»

24 ساعت پس از ارسال این توییت ها، پرسون علت نشر افکارش را این بیان کرد که دوست نداشته احساسات اش را پنهان کند. ثروت ناگهانی در سنین جوانی می تواند برای بعضی ها خطرات بسیاری در پی داشته باشد.

باندل 500 دلاری اکس باکس وان همراه با کنترلر Elite و 1TB هارد هیبریدی عرضه می شود

XboxElite-Controller-FrontBackLockup-BlackBG-RGB-png

ماه آینده، مایکروسافت کنترلر ویژه خود را با نام Elite برای اکس باکس وان به بازار عرضه خواهد کرد اما اگر تا به حال کنسول نداشته اید که بخواهید یکی از این کنترلرها کنارش تهیه کنید، فرصت خوبی فراهم شده تا دارنده ی یک کنسول خاص با کنترلری ویژه شوید، آن هم با قیمتی مناسب.

اکس باکس وان در حالت عادی (با یک کنترلر معمولی، یک ترابایت هارد و بدون کینکت)، قیمتی 399 دلاری دارد اما این باندل، 499 دلار قیمت گذاری شده و علاوه بر کنترلر مخصوص Elite، یک ترابایت حافظه SSHD هم دارد. از آنجایی که کنترلرهای جدید با قیمت 150 دلار فروخته خواهند شد، با خرید این باندل می توانید 50 دلار ذخیره کنید.

کنترلر الیت در قسمت پشتی دارای 4 جایگاه برای دکمه های پدال مانند است که دو انگشت پشتی روی آن ها قرار می گیرند. اگر از مدل دیجیتال پد کنترلر یا تامب استیک های اکس باکس وان راضی نیستید، می توانید آن را با مدل های دیگری که برای شما در نظر گرفته شده تعویض کنید. به طور کل، الیت یک کنترلر ویژه و جذاب است اما بد نیست نگاهی هم به Razer Wildcat داشته باشید.

XboxOne_Lunar_White_Controller_620

اما اگر دوست دارید با پرداخت مبلغی کمتر، کنترلری مخصوص داشته باشید، مایکروسافت یک گزینه 65 دلاری برای تان در نظر گرفته که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید.

این کنترلر که Special Edition Lunar White Wireless Controller نام دارد، تقریبا همان کنترلر عادی است، با این تفاوت که رنگ آن سفید است و برخی از قسمت های آن با رنگ طلایی پوشیده شده. البته معماری بهتر کنترلر سبب گشته که گیمر احساس راحت تری حین بازی داشته باشد.

تاریخ عرضه Uncharted 4: A Thief’s End مشخص شد

Uncharted-4-A-Thiefs-End

پس از تاخیر چند ماهه و موکول شدن آنچارتد 4 به بهار سال 2016، ناتی داگ حالا رسما از تاریخ انتشار دقیق بازی پرده برداشت. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است در تاریخ 18 مارس، برابر با 28 اسفند به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شود.

اگرچه سونی تا انتهای سال 2015 برگ برنده ای ندارد، اما آنچارتد 4 یکی از دلایل اصلی خرید پلی استیشن 4 برای بسیاری از کسانی است که تا به حال منتظر مانده اند. جالب است این نکته را هم در نظر بگیریم که آنچارتد 4 دو روز پیش از آغاز فصل بهار منتشر می شود.

در همین حین، سونی دو بسته ی مخصوص برای این بازی نیز رونمایی کرد. یکی با نام Special Edition و دیگری با نام Libertalia Collector's Edition که البته هنوز قیمت نهایی آن ها اعلام نشده.

شاید در هفته گیم پاریس یا جشن PlayStation Experience شاهد رونمایی از باندل مخصوص پلی استیشن 4 برای آنچارتد 4 هم باشیم. در هر صورت، یکی از بزرگ ترین بازی های سال 2016 در راه است و باید آماده ی یک تجربه منحصر به فرد روی کنسول سونی باشیم.

تصاویر دو بسته ی نام برده در زیر آمده است.

Uncharted-4-collectors-edition-600x338
Uncharted 4: A Thief’s End Special Edition
Uncharted-4-collectors-edition-1-600x405
Uncharted 4: A Thief’s End Libertalia Collector’s Edition

اوایل سال 2016 موعد عرضه Deus Ex: Mankind Divided خواهد بود

Deus-Ex-Mankind-Divided-600x338

پیش از برگزاری نمایشگاه E3، اسکوئر انیکس بالاخره از نسخه ی بعدی Deus Ex: Mankind Divided پرده برداشت و در E3 نیز نمایشی جذاب از آن شاهد بودیم. نقش آفرینی هایی با اکشن جذاب کمیاب اند و Deus Ex یکی از منحصر به فردترین تجربه های ممکن را ارائه می دهد. امروز این شرکت ژاپنی از تاریخ عرضه و همچنین ورژن کلکسیونی بازی پرده برداشت.

Deus Ex: Mankind Divided در تاریخ 23 فوریه برابر با 4 اسفند منتشر خواهد شد و اگر علاقه مند به نسخه مخصوص کلکسیونرها هستید، تصویر زیر برای شماست.

Deus-ex-mankind-divided-collectors-edition-600x367
Deus Ex: Mankind Divided Collector’s Edition

اولین و مهم ترین ویژگی نسخه ی جدید، آزادی عمل بسیار بیشتر در بازیست و سازندگان هم بر این ویژگی بازی شان مانور بسیاری می دهند. در تریلری از بازی، برای رسیدن به هدف، چندین و چند راه وجود دارد که خود هر یک دچار انشعاباتی می شوند. سیستم هک این بار کاملا متفاوت شده است و تجربه ی بازی را کاملا دگرگون می کند.

اولا اینکه دیگر لازم نیست برای هک کردن به هدف نزدیک شد و از راه دور هم می توان به هک کردن پرداخت و دیگر آن که تعداد آیتم های قابل هک به طرز فزاینده ای بیشتر است. دیگر هک تنها به چیزهایی مثل باز کردن درها یا به کار انداختن ربات ها محدود نمی شود و می توان از آن برای ایجاد معابر جدید، کشتن دشمنان به روش های گوناگون و غیره استفاده کرد. البته باید خاطر نشان کرد که مینی گیم هک نسخه ی قبلی هم چنان در برخی از موارد وجود دارد و کاربردیست.

تجهیزات جدیدی در اختیار جنسن قرار داده شده است که آزادی عمل بازی را تا حد بازی هایی نظیر متال گیر سالید یا اسپلینترسل بالاتر می برد. برای مثال جنسن حالا می تواند از میان دو پلتفرم با فاصله ی نسبتا زیاد بجهد و از همین قابلیت جهش برای کشتن دشمنان هم بهره گیرد. از سوی دیگر سلاح های جدید و متنوعی نظیر نانو بلید به او اجازه می دهند که دشمنان را با هدف مندی بیشتری از پای در بیاورد.

ای. تی. های دفن شده حالا بیش از 100 هزار دلار فروش داشته اند

et-atari-warshaw-fullbleed

33 سال پیش، آتاری تصمیم گرفت یک بازی ویدیویی بر اساس فیلم تحسین شده ی استیون اسپیلبرگ، ای. تی. برای کنسول آتاری 2600 بسازد اما اوضاع آنطور که باید و شاید پیش نرفت و نتیجه این شد که آتاری متحمل ضرری هنگفت شد و تمام کارتریج های بازی در بیابانی واقع در نیو مکزیکو دفن شدند (داستان کامل را اینجا بخوانید).

نوامبر سال گذشته، تعدادی از بازی های دفن شده (من جمله ای. تی.، Asteroid و Missile Command) روی وبسایت eBay برای فروش قرار گرفتند و صاحبین آن ها پول خوبی به جیب زدند.

براساس اخبار محلی Alamogordo (مکانی که بازی ها در آن دفن شده بود)، مجموعا 107 هزار و 930 دلار و 15 پوند از طریق فروش بازی ها درآمد کسب شده که از این میزان، 65 هزار دلار مستقیما صرف هزینه های شهری می شود.

حدود 26 هزار دلار هزینه ارسال و دیگر مخارج شد و 16 هزار دلار هم به موزه ی تاریخ آلاموگوردو رسید. گران ترین قیمت در نظر گرفته شده، مخصوص یک نسخه از ای. تی. بود که با قیمت 1535 دلار به فروش رفت.

23 کارتریج از بازی های دفن شده به موزه اهدا شد و صد نسخه نیز به شرکتی رسید که وظیفه ساخت مستند این اتفاق را به عهده داشت. جو لواندووسکی، کسی که پروژه مستند را رهبری کرد، 297 عدد از کارتریج ها را هنوز در اختیار دارد و قصد بر این است که فیلم دیگری هم بر اساس فاجعه ی آتاری و ای. تی. بسازد.

رابی باخ از روزهای ابتدایی اکس باکس می گوید

bachxbox

رابی باخ را که می شناسید؟ خالق اکس باکس که تا چند ماه دیگر کتاب سرگذشت اش در مایکروسافت را منتشر خواهد کرد. وی دیگر ساکن ردموند نیست و نمی داند در این کمپانی چه می گذرد اما از گذشته خوب اطلاع دارد.

باخ که از سال 1988 تا نوامبر 2010 در این شرکت مشغول بود می گوید سخت ترین دوران کاری در مایکروسافت، زمان عرضه ی اولین اکس باکس بود، زمانی که تنها 18 ماه برای ساخت یک کنسول بازی و عرضه آن به بازار فرصت داشتند.

تیم آشفته بود و به خوبی کنار هم کار نمی کردند و باخ هم نقش یک رهبر کامل را نمی توانست ایفا کند. شکست اکس باکس سبب شد تا ردموندی ها 5 میلیارد دلار ضرر کنند و اگر بالمر نبود، احتمالا حالا اکس باکس وانی هم در کار نبود.

وی در مورد اکس باکس لایو می گوید، صنعت بازی های ویدیویی توسط این پلتفرم به شکل قابل وصفی تغییر مسیر داد و سرویس های آنلاین و اجتماعی تری برای گیمرها تعریف نمود که این تعریف وی دور از انصاف هم نیست.

علت خرید استودیو Rare از نگاه باخ، کمبود بازی های انحصاری برای اکس باکس بود. مایکروسافت اگرچه غول نرم افزاری بود اما هیچ ایده ای نداشت که چگونه باید چندین استودیو بازی سازی را برای تولید محتوا مدیریت کند و نتیجه این شد که پیش از توسعه ی استودیوهای خود، یک شرکت کاربلد را خریداری کنند و در نهایت نظر به سوی Rare Ltd بود.

باخ به آینده پی سی گیمینگ هم امیدوار است و می گوید پی سی از هر زمان دیگری حالا قدرتمندتر است که این قدرتمندی، با آمدن هدست های واقعیت مجازی بیشتر هم خواهد شد.

گیم استاپ: فروش پلی استیشن 4 و اکس باکس وان به تناسب نسل پیش 3 و 2 برابر افزایش داشته است

xbox-one-vs-ps4-ds1-670x377-constrain

تونی بارتل، یکی از مسئولین فروشگاه زنجیره ای گیم استاپ در جلسه مالی اخیر شرکت توضیحات جالب توجهی برای سرمایه گذاران داشت. فروش هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در قیاس با نسل پیش افزایشی دو و سه برابری داشته که خبری خوش برای صنعت بازی های ویدیویی است.

وی می گوید فروش پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در گیم استاپ قویا در حال پیشروی است و به راحتی می تواند آمار فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 را پشت سر گذارد. در مشابه همین بازه ی زمانی، پلی استیشن 4، سه برابر بیشتر از پلی استیشن 3 فروش داشته اما این جهش برای کنسول های مایکروسافت، دو برابر است.

در سخنان بارتل آمده: «علی رغم نزول کلی بازار، فروش سخت افزارهای جدید در ایالات متحده 13.6 درصد پیشرفت داشته. در بیست و دومین ماه عرضه کنسول ها به بازار، فروش آن ها همچنان قوی است.»

بارتل می گوید گیم استاپ، مسئول توزیع بیش از نیمی از بازی های منتشر شده در ایالات متحده است. اگرچه سهام این شرکت 1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما گیم استاپ 1.2 درصد نسبت به سال پیش، فروش کمتری تجربه کرده است.

پلی استیشن ۴ در بروزرسانی بعدی از فضای ابری بیشتر و استریم در یوتوب برخوردار می شود

55_playstation-1421506908

طبق پست امروز بلاگ رسمی پلی استیشن، PS4 در بروزرسانی بعدی دارای فضای ابری بیشتر و همچنین قابلیت استریم زنده بازی ها در یوتوب خواهد شد. آپدیت نسخه 3.00 یکی از بزرگترین بروزرسانی های است که PS4 در طول دوره عمر خود دریافت خواهد کرد.

با بروزرسانی به نسخه 3.00، فضای ابری کاربران PS4 از یک گیگابایت به 10 گیگابایت ارتقا خواهد یافت که از این فضا می توان برای ذخیره کردن بازی ها بهره گرفت. مضاف بر این، بروزرسانی یادشده نواری به داشبورد کنسول برای چک کردن فضای ابری خواهد افزود تا از فضای اشغال شده در آن باخبر شوید.

کاربران PS4 پیش از این قادر به استریم زنده بازی ها در توئیچ بودند، اما بروزرسانی جدید این امکان را در یوتوب هم میسر خواهد کرد و می توان تصاویر در حال استریم شدن را از طریق اپلیکیشن موبایل و کانال YouTube Gaming دنبال نمود. به غیر از استریم های طولانی، سونی برای اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه مدت نیز نقشه ای ریخته و قصد دارد از دکمه Share روی کنترلر برای اشتراک کلیپ های 10 ثانیه ای در توئیتر بهره بگیرد.

در بروزرسانی نسخه 3.00 رابط کاربری و ساخت مجامع گیمری هم دستخوش تغییراتی گشته. رویدادهای درون بازی همچون double-XP weekend حالا در یک هاب اختصاصی برای رویدادها نمایان می شوند، و ضمنا کاربران می توانند به ساخت گروه های اجتماعی در مورد بازی یا علاقه مندی های خود اقدام نمایند. هر کدام از این انجمن ها دارای تالار گفتگو‌ و مکانی برای اشتراک اسکرین شات ها خواهند بود و ورود به آن راه ساده ای برای بازی کردن با دیگر اعضاست.

اگر با عده خاصی به بازی می پردازید، به زودی می توانید این افراد را در یک گروه گردآوری کنید. ضمنا ورود به بازی دوستان از طریق صفحه Now Playing هم آسان تر می گردد، و قادر خواهید بود تا با ارسال درخواست، بازی دوست خود را به طور همزمان مشاهده کنید.

سونی هنوز برای این بروزرسانی تاریخ عرضه ای را معین نکرده، اما گفته شده که افراد منتخب در برنامه تست بتای پلی استیشن می توانند به زودی این قابلیت های جدید را امتحان کنند.

ایسوس Poseidon Platinum GTX 980Ti را معرفی کرد

asusPP980ti1

آخرین سری کارت های انویدیا قابلیت های بالایی دارند و GTX 980 Ti یکی از بهترین های بازار با قیمتی نسبتا بالا است اما اگر به دنبال عملکردی فوق العاده می گردید، بهتر است اندکی هزینه کنید.

شرکت هایی نظیر ایسوس که کارت های خودشان را بر اساس تکنولوژی انویدیا می سازند، تقریبا روی یک پایه ی سخت افزاری حرکت می کنند اما تفاوت در میزان اوورکلاک و سیستم خنک کننده ایجاد می شود. Poseidon Platinum GTX 980Ti که مدل جدیدی از GTX 980 Ti است، از خانواده RoG آمده و سیستم خنک کننده ی فوق العاده ای دارد.

سرعت پردازنده روی 1228 مگاهرتز قفل شده که البته به لطف اوورکلاک شاهد این اتفاق هستیم. سرعتی که ذکر شد در میان تمام GTX 980 Ti های موجود در بازار بی نظیر است و عملا قدرتمندترین کارت ممکن از روی این گرافیک است.

Auto Extreme، پروسه تولید جدید کارت های گرافیکی ایسوس است که نیروی انسانی را از خطوط تولید حذف کرده و همه چیز مکانیکی پیش می رود. قیمت کارت هنوز اعلام نشده اما ایسوس تصمیم دارد نرم افزارها و اشتراک هایی به ارزش ده ها دلار در کنار این مجموعه برای خریداران به رایگان قرار دهد.

آپدیت نسخه پی سی Batman: Arkham Knight منتشر شد

batman_arkham_knight-600x337

بالاخره امروز و پس از مدت ها، آپدیت بزرگ نسخه ی پی سی بازی Batman: Arkham Knight منتشر شد و تغییراتی عظیم با خود به همراه آورد. روز گذشته نیز ورژن آزمایشی و بتای این آپدیت، به بیرون درز کرد و صحبت های کاربران حاکی از آن بود که این آپدیت بسیاری از مشکلات بنیادین بازی را حل می کند.

با وجود عرضه ی رسمی آپدیت جدید، کمپانی برادران وارنر هنوز صحبتی درباره ی آغاز دوباره ی فروش نسخه ی پی سی به میان نیاورده است و تاریخ مشخصی اعلام نکرده. فروش نسخه ی پی سی بازی، از ماه ژوئن سال جاری میلادی متوقف شده بود.

آپدیتی که امروز عرضه شد، شامل تغییرات زیر است:

  • بهینه سازی برای حافظه سیستم و رم مجازی
  • افزایش عملکرد روی تمام کارت های گرافیک (نیازمند دریافت آخرین درایورها)
  • اضافه شدن گزینه های بیشتر در بخش تنظیمات بازی
  • برطرف شدن باگ های تکسچرهای رزولوشن پایین
  • برطرف شدن مشکلات اجرای بازی روی HDD

سازندگان هم چنین، هنوز مشغول کار روی تغییرات زیر هستند:

  • پشتیبانی از SLI و Crossfire
  • پشتیبانی از آخرین بسته های الحاقی و محتوای سیزن پس
  • پشتیبانی از آپدیت های مجزا مانند حالت Photo Mode
  • ارتقای هرچه بیشتر بازی و نیز برطرف کردن باگی خاص در ویندوز 7 که برای کاربرانی که از رم 8 گیگابایت و یا برخی از کارت های گرافیک انویدیا بهره می برند، به وقوع می پیوندد.
  • برطرف کردن مشکلات خاص روی ویندوز 10 و برخی از کارت های گرافیک AMD

قابلیت جدید استیم، به کاربران اجازه می دهد که به انجام بازی ها روی تلویزیون بپردازند

steam-big-picture-beta

در حالی که انتظارها برای عرضه ی استیم ماشین در تاریخ 10 نوامبر سال جاری میلادی به اوج خود رسیده، کمپانی والو امروز قابلیت Big Picture استیم را ارتقا داد.

Big Picture قابلیت جدیدی در پلتفرم استیم است که به کاربران پی سی اجازه می دهد تا بازی های خود را با پشتیبانی از کنترلر، روی صفحه ی تلویزیون بازی کنند. رابط های کاربری این قابلیت، کاملا نسبت به استیم تغییر کرده اند و دسترسی به محتوا را روی صفحه ی بزرگ تلویزیون های خانگی، راحت تر می کند. البته از این قابلیت روی نمایشگر پی سی نیز می توان استفاده کرد.

به گزارش وبسایت Shacknews، قابلیت Big Picture حالا از گزینه ی کتابخانه (Library) جدیدی بهره می برد که گیمرها را به انجام بازی هایی که خریداری کرده اما هنوز تجربه نکرده اند، تشویق می کند.

از سوی دیگر، تب جدیدی به این حالت اضافه شده که بازی ها و دانلودهای اخیر کاربر را انسجام می بخشد تا بتوانید به سرعت بازی خود را از سر بگیرید.

اگرچه قابلیت Big Picture و ویژگی های جدید آن، هنوز در مرحله ی بتا قرار دارند اما انتظار می رود که به زودی آپدیت های بیشتری عرضه شوند و توانایی های Big Picture را بسط دهند.

فید جدید اپل در شبکه ی توییتر، بر شایعه پشتیبانی اپل تی وی بعدی از بازی ها، دامن می زند

apple-app-store-games-twitter

در حالی که انتظار می رود کمپانی اپل، به زودی از Apple TV جدید خود رونمایی کند، روز گذشته، فید گیمینگ-محور جدیدی از سوی اهالی کوپرتینو در شبکه ی اجتماعی توییتر ایجاد شد که به احتمال پشتیبانی Apple TV از بازی های iOS دامن می زند.

اکانت جدید، که مالکیت آن از سوی اپل تایید شده، شب گذشته اولین توییت خود را فرستاد که شامل تصویری GIF از بازی های مطرح پلتفرم iOS مانند انگری بردز و کلش آو کلنز بود.

به گفته ی کمپانی اپل، اکانت جدید توییتر قرار است کارهای بسیار بیشتری نسبت به انتخاب اپلیکیشن های هفته انجام دهد. فید جدید توسط ادیتورهای اپ استور اداره خواهد شد و محتواهایی نظیر پیش نمایش بازی ها، راه کارهای مختلف برای پیشبرد بازی و پروفایل گیمرهای با استعداد را در خود جای خواهد داد. هم چنین ادیتورها از طریق فید، با بازی سازان نیز در ارتباط خواهند بود.

همه ی این ها در حالیست که 9 سپتامبر، یعنی 4 شنبه ی هفته ی آینده، مراسم جدیدی از سوی اپل برگزار خواهد شد و انتظار می رود که این کمپانی، علاوه بر رونمایی از آیفون و اپل تی وی جدید، نگاهی ویژه به بحث گیمینگ نیز داشته باشد.

بخش سوم - تریلرهای هفته

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Badboy17
    Badboy17 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    من اصلا نظر نمیدم فقط میخونم و میرم اما واقعا اعجوبه ایی. هست ک بگه کنسول از پی سی بهتره؟ :|||||||
    یه کنسول ک داره به زور یه بازی رو بدون anti alising بدون txaa و بدون habo+ و بدون godrays و کلی تکنیک دیگه مثل game works اونم روی ۹۰۰p اونم ۳۰ فریم اونم تازه با افت فریم(ارجاع به ویچر ۳) نمایش میده از یه پی سی بهتره؟:|
    یه کنسول مثل ۴ ک هفتاد درصد مواقع انلابنش مشکل داره تا چند وقت پیش پارتی مشکل داشت و هر روزم میان DNS جدید ست میکنن تا اتحت تر بازی کنن بهتر از پی سی با سرویس استیمه ؟(ارجاع به این ک سرویس انلاین متال گیر روی ۳ پلتفرم درست هستن و روی ۴ تعطیل)
    یه کنسول محدود هیچ وقت نمیتونه از پی سی بهتر بشه

    • I am payne,max payne...
      I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      دوست عزیز توجه کن قیمت کنسول ها ۴۰۰ دلار هست که نشون میده سخت افزارشون نسبت به قدرت خوبه...سخت افزار کنسول ها شخصی سازی شده هست...اینو هم بدونید که کنسول بدونه vram انقدر قوی هست...این هم بدونید که هردو کنسول اکثر مواقع آنتی آلیسینگ msaa یاfxaa رو دارند تو بازی هاشون...هر کدوم از قابلیت هایی که گفتید مربوط به فیچر لول کنسول هست مثلا rise of tomb raider از btao به جای hbao استفاده می کند یا کوانتوم بریک که از ssao وao استفاده می‌کنه....

      • Bad boy
        Bad boy | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

        ببینید شما گفتید msaa و fxaa من گفتم txaa خودتون میدونید ک اینها چه تفاوتب ارن از لحاظ ao چندتا بازی انحصاری اومدن این کارو کردن اونم تازه hbao. نه hbao+ جدا از اون بندع خودم میدونم قیمت کنسول ها کمتره اما بعضی از دوستان وقتی میگن کیفیتش بهتره واقعا ادم نمیدونه چی بگ.ه بعدشم تا جایی ک من میدونم کنسولا رم ندارن یعنی مثل پلی ۴ ک gddr5 هست و این نوع برای حافظه vram هست .جداا از اون شما یه نگاه به سطح سایه زنی و رزولوشن بافت ها کنید میبینید کنسول ها توان رقابت گرافیکی با یک های اند رو ندارنندارن .

        • I am payne,max payne...
          I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

          خب txaa تا چه حد استفاده شده...اکثرا بازی های مالتی پلتفرم برروی PC msaa۸ یا ۱۶x رو بهتر نمایش میدن...
          ...
          انتظاری از مالتی پلتفرم ها نباید داشت...
          مثلا کوانتوم و گیرز التیمیت از نو رپردازی gi استفاده مب کنند ...کوانتوم بریک ssao و ao داره...اون حجم افکت بی نظیر...aa اختصاصی...فیزیک ماده مولکولی دیجیتال و موشن کپچر پیشرفته به نظرتون همچین چیزی روی اکس باکس زیاد نبست...؟

  • I am payne,max payne...
    I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    ایران تنهاجایی هست که کسی اطلاعات مفید بده ترولش می کنند؟!

    • Divan Greedy (아이유)
      Divan Greedy (아이유) | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      دادا بی خیالشون بشو بذار خوش باشن چند وقته کنسولشون بیشتر فروخته خر کیف شدن فکر کردن نسل تموم شده / درباره نرم افزار با طرفدارای شرکتی که تمام عمرش به شرکت های دیگه بابت سیستم عامل وابسته بوده مثل گوگل و مایکروسافت یا هنوز بعد از این همه سال عرضه عوض کردن رابط کاربری تلفن هاشو نداشته اصلن بحث نکن / اینا فکر می کنن نرم افزار و رابط کاربری یه جور لباسه

  • MajiDzZ
    MajiDzZ | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    نسخه بتای cod black ops 3 رو دیگه نمیشه بصورت رایگان بازی کرد

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    رفقا یک سوال ... یکی از دوستان زنگ زد پرسید که پس اس4 بگیره یا ایکس باکس وان .... منم خیلی حالیم نمیشه از کنسول ... فقط پرسیدم گفتن که بازی های پی اس4 رو میشه ارزون خرید .... نمی دونم کرک شده یا یک همچین چیزی ... همینجوری خیلی غیر تخصصی کدوم بهتره ... دمتون گرم

    • تایسون
      تایسون | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      تو ایران بورس ps4 فوق العاده بیشتره. از هر 10 تا شاید 1 نفر وان بخره. واسه همین بازیهای ps4 بیشتر خرید و فروش میشه و راحت تر گیر میاد، تعویضشونم راحت تره. سریع یه نفر پیدا میشه که بازیتو باهاش طاق بزنی. قیمت آک جفتشونم فرقی نداره.. بازی کرک شده هم وجود نداره برا این نسل چون اصلا هک نشدند. اکانت هایی موجوده که داخل هر کدوم چندتا بازی بصورت دیجیتالی هست البته بعضیا قانونی و بعضیام غیر قانونی اند که امکان بن شدن وجود داره..

    • طاها
      طاها | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      بگو وقت پي اس 4 بگيره

  • I am payne,max payne...
    I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    هفته خوبی بود...
    ...
    اطلاعاتی که راجع به نورپردازی GI کوانتوم بریک خوندم اینو فهمیدم که این سیستم نورپردازی خیلی توان پردازشی میخواد...بخاطر همین مایکروسافت باید برای رمدی شناب دهنده های اکس باکسو )data move engine و esram رو روشن کرده باشه و اینکه این تکنیک مشابه تکنیکی هست که فقط تو سری ۹۰۰ انویدیا با شتاب دهنده جدا اجرا میشه یعنی vxgi هست ...
    این نشون میده sdk های جدید وdx12 در کنار روشن شدن سخت افزار های خاموش اکس باکس قدرت خوبی به اکس باکس بخشیده...

    • I am payne,max payne...
      I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      اسم تکنیک Screen space Global Illumination هست...نورپردازی یکپارچه فضای صفحه که از تکنیک های وکسل استفاده می کنه....
      ....
      نکته جالب حضور سرپرست جلوه های ویژه gravity هست خیلی منو هایپ کرد ... اون حالت دوربین بازی هم منو یاد اتاق سه بعدی فیلم برداری جاذبه میندازه....کلا بگم کوانتوم بریک به معنای واقعی کلمه قدرت اکس باکس رو نشون میده...موشن کپچر DI4D و فیزیک مولکولی ، نورپردازی ssgi وکسلی ...و سیستم صدای آمبرا ۳d خودش نوید شاهکار بصری نسلو میده...اون حجم افکت بی نظیر...پرش آبجکت ها تو آخر تریلر...!

    • I am payne,max payne...
      I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      خب بستگی داره از کدوم انحصاری و از چه سبکی خوشش میاد...با کدوم کنسول و کنترلر راحته...بازی های ps4 بهتر پیدا میشن و بازی های وان هم فروشگاه های اینت نتی مخصوص داره...

      • I am payne,max payne...
        I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

        در جواب @کارگردان

    • Hesam
      Hesam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    • Hesam
      Hesam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      سخت افزار خاموش....
      رویای دیرینه یه سریای شکست خورده...
      ارزوهای خنده دار......
      -------
      پسر خوب میدونی چرا جواب تو دوستاتو تو اون پست ندادم؟؟چون از ده متری یه ps4 هم رد نشدید بعد دارید درباره داشبورد نظر مهندسی ارائه میدید!!جمع کن باو
      من ده ساعت xbox oneدستم بوده!!تا حالا دیدی در مورد داشبوردش حرف بزنم؟؟

      • Hesam
        Hesam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

        میدونم نمیتونید و سخته براتون ولی یاد بگیرید از چیزی ک دارید تعریف کنید نه این ک مقابلتون رو بکوبید و همچنین در مورد چیزی ک ازش اطلاع ندارید اصلا فکر نظر دادن رو هم نکنید
        من خیلی دارم سعی میکنم دیگه تخریب نکنم کنسول مقابل چون ps4 خودش انقدر چیزا برا تعریف داره ک نیازی نداره برا بهتر نشون دادنش طرف مقابل تخریب کنم ولی مثل اینکه اصلا این قضیه از سمت شما ها امکان پذیر نیست.......!

        • Hesam
          Hesam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

          فقط دم اون دیوان گرم ک با این ک بعضی جاها حرفاش مسخرس ولی در مورد ps4 خیلی کم نظر دهی میکنه!!در مورد امکاناتش کم نظر میده؟؟میدونی چرا؟؟چون ps4 نداره ک امکاناتشو بدونه و نظر نمیده
          ولی شما ها عجوبه اید به والله

          • borna_talebi
            borna_talebi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

            وای حسام چرا اسمشو آوردی؟ مگه نمیدونی وقتی نیست نباید اسمشو بیاری!! رفاز بعد از ظهر رفته لینک فروش بیشتر HTC رو بیاره هنوز نیومده

          • Divan Greedy (아이유)
            Divan Greedy (아이유) | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

            جناب حسام داخل سایت همسایه / اشکال نداره که سونی از EA access پشتیبانی نمی کنه چرا چون سونی حس می کنه چیز خوبی نیست اینکه با دادن ماهی 5 دلار کلی بازی رایگان بتونیم بازی کنیم و سونی چون فکر می کنه خوب نیست منم نمی خوام / وقتی همچین مزخرفاتی می نویسی انتظار داری باهات بحث کنم ؟؟ سر یه پرچمدار معمولی که همه امکاناتش وجو داره توی پرچمدارای سال قبل و وبسایت ها می گن بین نسخه 4k و 2k فرقس نیست به خاطر این موبایل دارید شلواره پاره می کنید

          • Divan Greedy (아이유)
            Divan Greedy (아이유) | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

            بحث کردن با طرفدارایی که اطلاعاتشون اینقدر کمه که می گن 4k پتنت سونی هستش اصلن نباید بحث کرد باید به حالش گریه کرد / خدا رو شکر پروفایلت عکس پلی استیشن بعد می گی بی طرف نظر می دی و با هر دو تا کنسول کار کردم ، برادر خودتی اون چیزی که بقیه رو فرض کردی ، خودتی /بر خلاف جنابعالی خدا رو شکر همه دیدن که من از همه ی محصولان شرکت ها استفاده می کنم /

        • تایسون
          تایسون | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

          چه انرژی ای داری به این خزعبلات دقت میکنی و پاسخ میدی! دوسال پیش وقتی این دوتا داشتن میومدن به بازار با یه بنده خدایی بحث میکردم میگفت xone بهتره چون فیلم و موزیک پخش میکنه!!! یعنی تنها چیزی که عقل بشریت موقع خرید کنسول بهش قد نمیده اینه که فیلم و موزیک باهاش پخش کنی و بشه دغدغه ات. اوجه هوش و ذکاوتش بود مثلا! حالا کاری نداریم پلی4 هم از این قابلیت‌های جانبی و بی استفاده زیاد جمع کرده تو رابط اما بقول یارو گفتی کنسول تهش برا بازی کردنه. اینا دیگه تعارفه

          • Hesam
            Hesam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

            داداش طرف از نزدیک ps4 هم رد نشد میاد نظر میده در مورد رابط کاربری!!یکی نیست بگه اخه به تو چه؟؟تو دوست نداری!؟خوب برو مایکرو بخر دیگه!!ایشالا با sdk و dx12 سخت افزار پنهانت خوشبخت بشی!!یا مثلا بازی استریم کنی این ور و اون ور بعد بشینی چهار ساعت ثبت کنی گیم پلیتو!!ترو خدا امکانات رو میبینی؟؟میتونن چهار ساعت گیم پلی ثبت کنن!!

          • Hesam
            Hesam | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

            من اون پست هم گفتم حوصله بحث کردن ندارم بعد دیدن صحنه خالیه شروع کردن چرت گفتناشونو
            در هر صورت بزارن چهارتا از بازیای 2015 شون بیاد بعدش بیان اینجا منم منم کنن خیلی براشون بهتره!!
            البته چرت و پرت گفتن ک راحت ترین کار دنیاست!!
            اقا مرتضی مثلا اطلاعاتش خیلی خوبه!میدونی این سخت افزار پنهانو از کجا نتیجه گرفته؟؟از رو عکسای مادربورد xbox oneقبل عرضه !!خود مایکرو میگه هیچی نیست ولی چون ایشون خیلی اطلاعاتش بالاست از رو عکسای بی کیفیت مادربورد تشخیص بده این قضیه رو!!بمب اطلاعات اصلا!!

          • Divan Greedy (아이유)
            Divan Greedy (아이유) | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

            به به اسطوره بحث اومد / کسی که بارها گفته کنسول بهتر از پی سی برای گیمینگ هستش / معنی سیستم all in one رو می دونی ؟؟ البته نه متاسفانه چون شرکت عزیزت به خاطر پلی استیشن تی وی 100 دلار می چاپنتتون و بعد روی تلویزیون هاش اندرویید تی وی می زاره / خوشگل مایکروسافت اومدن به جای گرفتن این پول ها ، کنسول و تلویزیون هوشمند رو با هم ترکیب کرده / حالا دیگه کندذهنی مثل تو متوجه نمی شه تقصیر کسی نیست /

        • Divan Greedy (아이유)
          Divan Greedy (아이유) | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

          Borna / لطفن دلقک سایت رو تشویق کنید ، امیدوارم برای اسکار کاندید بشی / می دونی بین ایران و سن دیگو چند ساعت فاصله زمانی هست ؟؟؟؟ اگر نمی دونی از پلی استیشن جونت بپرش بهت جواب بده ، بعدشم می دونی انسان ها به خواب نیاز دارن ؟؟ امار دقیقی ازی پیدا نکردم اما اگر یه مقدار فکر کنی می بینی پرچمدار های htc خیلی محبوب تر از Sony هستن و اگر یادت باشه چند وقت پیش مایکروسافت و سونی از لیست 10 تا شرکت پرفروش تلفن خارج شدن اما htc هنور توی اون لیسته

        • Divan Greedy (아이유)
          Divan Greedy (아이유) | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

          خخخخخخ دوباره فوران اطلاعات از طرفدارای سونی / اومدی دایرکت ایکس 12 رو مسخره می کنی ؟؟؟ جیزی که انویدیا و AMD دارن به خاطرش جنگ می کنن ؟؟؟ خخخخ اومدی استریم ایکس باکس مسخره می کنی ؟؟؟ فعلن که امار نشون داده مردم عاشق این ویژیگی شدن

      • I am payne,max payne...
        I am payne,max payne... | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

        میشه اونطور که من کامنت دادم جوابمو بدید...اصلا از سخت افزار اکس وان یا کلا سخت افزار چیزی میدونید؟
        این که اومدم قابلیت های اکس باکس رو روشن بازگو کردم...خب برید گوگل کنید...اکس باکس چهار تا شتاب دهنده سخت افزاری به اسم دیتا مو انجین داره که به gpu و cpu به صورت موازی مرتبط هست این تراشه ها پهنای باند فوق العاده وسیعی دارند...حالا esram... یه حافظه انباشته که فیچرهای زیادی داره...پهنای باند موثرش ۲۰۴ تا۲۰۹ گیگابایت بن صورت دومسیر هست ... برای پوشش پهنای باند 68 گیگابایتی رم ۸ گیگ استفاده میشه...و آخری یک حافظه ناند mmc ۸ گیگ فوق سریع که برای بازی ها آزاد نشده...
        خب اینا رویاست...همه اینها ثابت شده راستی edram هم یادم رفت بگم...
        جای اینکه اینارو خزعبلات بدونید جالبه که تو سیگراف هم کوانتوم بریک هورایزن و اردر رو شکست داده...
        وقتی فیچر ها وتکنولوژی های گرافیکی رو مسخره بدونید دیگه معلومه که فن بوی هستید...نظرتون درباره آنچارتد هم همینه...؟
        ...
        نیازی به دیدن نیست اکثر PS fan ها قبول دارند xone ui و uf بهتری داره...والا تعصب چشم هارو کور کرده...#خلاص

مطالب پیشنهادی