ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار و ارقام از کاهش ۱۵ درصدی فروش تبلت ها در سال جاری و رونق گرفتن بازار محصولات هیبریدی خبر می دهند

موسسه تحلیلی-آماری ترند فورس طبق بررسی هایی که صورت داده پیش بینی نموده تا پایان سال جاری میلادی تولید کنندگان مختلف، ۱۶۳ میلیون دستگاه تبلت عرضه و به فروش خواهند رساند که این رقم نسبت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

موسسه تحلیلی-آماری ترند فورس طبق بررسی هایی که صورت داده پیش بینی نموده تا پایان سال جاری میلادی تولید کنندگان مختلف، ۱۶۳ میلیون دستگاه تبلت عرضه و به فروش خواهند رساند که این رقم نسبت به سال پیشین کاهشی ۱۴.۹ درصدی را حکایت می کند.

البته خبر یاد شده الزاماً خبر بدی محسوب نمی شود، زیرا ترند فورس می گوید در آینده ای نه چندان دور تقاضا برای تبلت های دارای نمایشگر بزرگتر همانند سرفس پرو مایکروسافت و یا آیپد پرو اپل (که بناست به زودی به بازار بیاید) رو به فزونی خواهد گذاشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

trendforce-tablets-2015

کمپانی آماری مورد بحث که ساکن تایوان است، اعلام کرده در نیمه اول سال ۲۰۱۵ هفتاد و پنج میلیون تبلت در بازارهای مختلف جهانی به فروش رفته و پیشتازان این عرصه نیز دو برند مطرح و شناخته شده اپل و سامسونگ بوده اند که هر یک به ترتیب ۲۳.۶ و ۱۶.۷ میلیون عدد از این دیوایس ها را عرضه نموده اند.

ضمناً حدس زده می شود در نیمه دوم سال به خاطر بازگشایی مراکز تحصیلی و همچنین در پیش رو بودن تعطیلات سال جدید میلادی میزان تفاضا رو به افزایش گذاشته و ۸۸.۴ میلیون تبلت دیگر نیز به وسیله کاربران خریداری گردد و دو برند صدر نشین هم قدری از سهام خود را از دست بدهند.

ترند فورس در بیانیه ای رسمی که روز ۲۷ آگوست منتشر شد، به وضوح خاطر نشان کرده فروش تبلت های ۷ اینچی اصلی سامسونگ در چین به خاطر قدرت گرفتن برندهای داخلی این کشور و تولید روز افزون فبلت ها به جد کاهش یافته.

تبلت ها باید مسیر تکامل را طی کرده و نقشی به غیر از یک ابزار پخش فایل های چند رسانه ای را برای خود تعریف کنند.

آنیتا وانگ، یکی از تحلیلگران شرکت مذکور نیز می افزاید: "تبلت ها باید مسیر تکامل را طی کرده و نقشی به غیر از یک ابزار پخش فایل های چند رسانه ای را برای خود تعریف کنند، هر چند سرفس مایکروسافت و آیپد پروی اپل تا حدی قادر بوده اند این مهم را محقق کرده و بر حسب شرایط خودشان را با نیاز کاربر وفق دهند. از همین رو این دیوایس های در میان اهالی کسب و کار در حال محبوب شدن هستند."

بر مبنای آنچه در بالا مورد اشاره قرار گرفت، انتظار بر این است میزان فروش سرفس از ۱.۵ میلیون دستگاه در نیمه اول ۲۰۱۵ به ۲.۶ میلیون در نیمه دوم همین سال برسد. وانگ می گوید، موفقیت تبلت هیبریدی اهالی ردموند نشانگر این است که با بهبود سخت افزاری آن و قدرتمندتر شدنش کسب و کارهای بیشتری به سمت این دیوایس سوق پیدا خواهند کرد. ناگفته نماند که مطابق تحلیل ترند فورس گجت مورد اشاره مایکروسافتی ها، امسال رشد فروشی ۵۲ درصدی را تجربه می کند و در مجموع ۴ میلیون از آن فروش خواهد رفت.

در کنار تفاسیر صورت پذیرفته نباید فراموش نمود که آمار و ارقام کمپانی تایوانی با آمار و ارقام موسسه IDC مقداری فاصله دارد. IDC در ۲۶ آگوست گفته حدس می زند در ۲۰۱۵ رقمی برابر با ۲۱۲ میلیون تبلت عرضه شود، که این عدد در قیاس با سال قبل از کاهشی ۸ درصدی خبر می دهد.

IDC ادامه داده که سهام ویندوز و ابزارهای ویندوزی از این بازار ۵۹.۵ درصد افزایشخواهد یافت و به ۱۷.۷ میلیون دیوایس خواهد رسید. در این میان موسسه مورد بحث برآیند می کند تبلت های هیبریدی و دارای نمایشگر بزرگتر هم سهمشان از ۱۸.۶ درصد بازار در سال ۲۰۱۴، به ۳۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ ارتقا پیدا می کند که دلیل اصلی چنین وضعیتی تمایل افراد به بهره وری بیشتری و فراگیرتر شدن فبلت ها ذکر گشته.

دیگر موسسه آمریکایی موسوم به استراتژی آنالیتیکس هم خبر از سه برابر شدن سهم تبلت های ۱۱ اینچی و بزرگتر در ۲۰۱۵ داده و اعتقاد دارد که سرفس پرو ۳ در این عرصه پیشتاز خواهد بود.

استراتژی آنالیتیکس در ۲۷ آگوست و طی تحلیلی آورده: "تا سال ۲۰۱۹، به دلیل بالا رفتن تفاضا از جانب کمپانی ها و نهاد های مختلف و همچنین کاربران، عرضه تبلت های ۱۱ اینچی و بزرگتر تقریباً دو برابر شده و به ۱۹.۳ میلیون دستگاه می رسد و البته این رشد کماکان ادامه خواهد داشت."

تبلت های سرفس پرو و آیپد پرو هر دو قابلیت حمل بالایی داشته و قادرند به نیازها و بخش های جدیدی از بازار پاسخگو باشند.

اریک اسمیت، مدیر این موسسه در همین رابطه توضیح می دهد که تبلت های سرفس پرو و آیپد پرو هر دو قابلیت حمل بالایی داشته و قادرند به نیازها و بخش های جدیدی از بازار پاسخگو باشند، بنابراین افزایش تقاضا در زمینه های تجارت، سلامت، فروش و آموزش برای آنها امری بدیهی به نظر می رسد.

گفتنی است شرکت و موسسات تحلیلی-آماری متعدد دیگری نیز وجود دارند که دیدگاه ها و تئوری هایی مشابه را بیان می کنند. همانطوری که در بالا نیز آمده بود در اکثریت موارد پیش بینی می شود سهم محصولات ویندوزی از بازار تبلت ها بیشتر خواهد شد.

محصولات هیبریدی مبتنی بر پلتفرم مایکروسافت، توسط برندهای گوناگونی همچون ایسوس، HP لنوو و... در حال تولید هستند و شواهد نشان می دهد در زمان حاضر بسیاری از این موارد همانند مدل های یوگا (از لنوو) و یا Transformer T100 (از ایسوس) بیشتر به عنوان لپ تاپ استفاده می شوند، ولی در صورتیکه آنها را در آمارهای مرتبط به بازار تبلت ها دخیل کنیم به یقین کمپانی های تولید کننده و پلتفرم نرم افزاری غول تکنولوژی ساکن ردموند، سهم قابل توجهی را به دست خواهند آورد.

به هر جهت از روند فعلی اینطور به نظر می رسد آینده می تواند متعلق به فبلت ها و محصولات هیبریدی بوده و البته مورد دوم بازار رو به افول تبلت ها را نیز جانی دوباره خواهد بخشید؛ به یقین در روزگاری که افراد نیازمند دیوایس هایی با قابلیت حمل بالا و با ویژگی انجام امور به شکلی سریع و دقیق هستند محصولاتی همچون سرفس پرو حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت و البته شاید آیپد پرو/پلاس اپل نیز قادر باشد بخشی از این بازار را به شکل جدی به خود تخصیص دهد.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید تحلیل ها و برآیندهای صورت پذیرفته محقق خواهند شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mehran
    mehran | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    فقط اپل

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی