ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

نقشه دنیا به روایت جنگ مرورگرها

این روزها اینترنت به عنصری کلیدی در زندگی هر یک از ما تبدیل شده است. دنیای بی کران مجازی آنقدر جاذبه دارد که اینترنت را برایمان بدل به عضوی جدا ناپذیر از زندگی کرده است؛ ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

این روزها اینترنت به عنصری کلیدی در زندگی هر یک از ما تبدیل شده است. دنیای بی کران مجازی آنقدر جاذبه دارد که اینترنت را برایمان بدل به عضوی جدا ناپذیر از زندگی کرده است؛ عضوی که نبودش بسیاری از فعالیت ها را مختل می کند و می تواند تاثیری منفی بر روی راندمانمان بگذارد.

همزمان با فراگیر شدن اینترنت، مرورگرها نیز به عنوان پنجره ارتباطی با دنیای مجازی، اهمیت بسیاری پیدا کردند. بازار مرورگر ها آنقدر برای شرکت های نرم افزاری جذاب بود که هر یک از آن ها تا به امروز تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهند.

میدان نبردی که روزگاری اینترنت اکسپلورر شاخص ترین بازیگر آن به شمار می رفت، اکنون دستخوش تغییرات بسیاری شده و همچنان نیز در حال تغییر است.

در ادامه مطلب جدال مرورگرهای مختلف در سراسر دنیا را مرور می کنیم و تغییر سهم بازار هر یک از آن ها را از سال ۲۰۰۸ تا به امروز مورد بررسی قرار می دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

 

در سال ۲۰۰۸ اینترنت اکسپلورر حکمران مطلق دنیای مرورگرها در سراسر جهان به شمار می رفت. در آن زمان فایرفاکس تنها در قسمتی از اروپا و چند کشور دیگر نامی شناخته شده به حساب می آمد.
در سال ۲۰۰۸ اینترنت اکسپلورر حکمران مطلق دنیای مرورگرها در سراسر جهان به شمار می رفت. در آن زمان فایرفاکس تنها در قسمتی از اروپا و چند کشور دیگر نامی شناخته شده به حساب می آمد.
در سال ۲۰۰۹ طوفان اپرا ناگهان شرق اروپا و روسیه را در نوردید و سهم بازار قابل توجهی را برای این مرورگر به همراه آورد.
در سال ۲۰۰۹ طوفان اپرا ناگهان شرق اروپا و روسیه را در نوردید و سهم بازار قابل توجهی را برای این مرورگر به همراه آورد.

 

در سال ۲۰۱۰ اما این فایرفاکس بود که خود را به عنوان جایگزینی مطمئن برای اپرا مطرح کرد و موفق شد قسمت اعظمی از سهم بازار این مرورگر را برای خود کند.
در سال ۲۰۱۰ اما این فایرفاکس بود که خود را به عنوان جایگزینی مطمئن برای اپرا مطرح کرد و موفق شد قسمت اعظمی از سهم بازار این مرورگر را برای خود کند.
در سال ۲۰۱۱ فایرفاکس به گسترش نفوذ خود ادامه داد و به خصوص در آفریقا توانست کاربران بسیاری را به دست آورد. در این سال همچنین کروم نیز برای اولین بار نام خود را مطرح کرد؛ شاید در آن هنگام کمتر کسی انتظارش را داشت تا مرورگر گوگل بتواند در سال های بعد به ستاره ای درخشان تبدیل شود.
در سال ۲۰۱۱ فایرفاکس به گسترش نفوذ خود ادامه داد و به خصوص در آفریقا توانست کاربران بسیاری را به دست آورد. در این سال همچنین کروم نیز برای اولین بار نام خود را مطرح کرد؛ شاید در آن هنگام کمتر کسی انتظارش را داشت تا مرورگر گوگل بتواند در سال های بعد به ستاره ای درخشان تبدیل شود.
در ۲۰۱۲ سونامی کروم دنیا را فرا گرفت و این مرورگر به لطف قابلیت های متعددش توانست بازار را از چنگ گوگل کروم در بیاورد. نکته جالب اینکه در این سال جمعیت ایران سرانجام اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت و فایرفاکس را به عنوان مرورگر اول خود برگزید.
در ۲۰۱۲ سونامی کروم دنیا را فرا گرفت و این مرورگر به لطف قابلیت های متعددش توانست بازار را از چنگ گوگل کروم در بیاورد. نکته جالب اینکه در این سال جمعیت ایران سرانجام اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت و فایرفاکس را به عنوان مرورگر اول خود برگزید.
در سال ۲۰۱۳ کروم رسما اینترنت اکسپلورر را به نابودی کشاند و با قدرت در صدر جدول مرورگر ها قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۳ کروم رسما اینترنت اکسپلورر را به نابودی کشاند و با قدرت در صدر جدول مرورگر ها قرار گرفت.
نکته جالبی که در سال ۲۰۱۴ جلب توجه می کند، محبوبیت ناگهانی سافاری در منطقه گرین لند است.
نکته جالبی که در سال ۲۰۱۴ جلب توجه می کند، محبوبیت ناگهانی سافاری در منطقه گرین لند است.
و در نهایت امروزه این گوگل کروم است که حرف اول را در زمینه مرورگرها می زند.
و در نهایت امروزه این گوگل کروم است که حرف اول را در زمینه مرورگرها می زند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • عیسی
    عیسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    only edge ..... امیدوارم 2 سال دیگه همین پستو ببینم

  • مهدى
    مهدى | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    آمار ايران احتمالا خيلى دقيق نيست. بخاطر تغيير آى پى!!! آمار بازديد سايت هاى ايرانى مهمه!

  • Mohammad-MBA
    Mohammad-MBA | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    من سالهاست ک از فایرفاکس استفاده میکنم اما این چند وقته با تعریفایی ک شنیدم کروم رو کنارش نصب کردم تا با محیطش راه بیوفتم

  • kamyab98
    kamyab98 | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    قربون کشورم بشم که تو همه چی پیشروئه

  • bahram
    bahram | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    من فایرفاکس رو ترجیح میدم

    • javad.H
      javad.H | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

      به به بهرام خان خوش آمدی یه مدت نبودی!

      عجیبه چه طور امسال همه به اینترنت اکسپلورر روی اوردن در ایران؟؟؟؟

      • bahram
        bahram | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

        مرسی.سربازیه دیگه :)
        چند روز مرخصی و بعدش روز از نو و روزی از نو !

  • M.R.P
    M.R.P | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    عجیبه! خیلیارو که من میبینم کروم دارن! فک میکردم به ترتیب محبوبیت توی ایران، اول کروم باشه بعد فایر فاکس و بعد اکسپلورر!
    جالبه این آمار

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    دیجی آمار بازدید خودتو بده! این 2015 اشتباه! اشتباه! :|

  • علی
    علی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    درسال 2012 نوشته کروم به لطف قابلیت های متعددش توانست بازار را از چنگ کروم در بیاورد!!
    :|

    • BOZORG#
      BOZORG# | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

      :D

  • محمد حسین
    محمد حسین | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    ایران تو سیستم همه یا کروم دیدم یا فایر ، از مبتدی تا حرفه یی !!

  • آرش
    آرش | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    تو سال 2015 ایران دوباره شد اینترنت اکسپلرور چرا؟؟

    • پارسا
      پارسا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

      آخه یه سری از وبسایتای مهم اداری با اکسپلورر بهتر باز میشن!!!

      • Masoud
        Masoud | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

        در واقع مشکل اونجاست که اداره ها چون سیستم هاشون قدیمیه و فقط می تونن اینترنت اکسپلورر اونم نسخ پایینش رو خوب اجرا کنه ، توسعه دهندگان سامانه های مهم هم بالاجبار سامانه رو جوری طراحی می کنن مه فقط با اینترنت اکسپلورر باز بشه!
        یعنی جوری که همه جا قابل استفاده باشه و روی سیستم های قدیمی ادارات قابل اجرا باشه!

        • مهدی
          مهدی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

          درسته. من یه دفعه رفتم بیرون پرینت بگیرم، یارو ویندوز 98 داشت!
          البته کلا سیستمش به درد موزه میخورد

    • Mahdi Zakizadeh
      Mahdi Zakizadeh | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

      چرنده. توی ایران من با قطعیت می گم
      حداکثر مردم از کروم یا فایرفاکس استفاده می کنن
      کمتر از اینترنت اکسپلورر استفاده میشه اونم در موارد خاص
      باید دید این آمار از کجا اومده

      • mori
        mori | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

        احتمالا شبی بوده ک ثبت نام یارانه ها بوده اینام به همون استناد کردن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی