ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: اکسپریا M5 ؛ چشم بادامی خوش مرام

موبایل های میان رده، محصولاتی هستند که جذابیت خاصی برای سازندگان دارند و هر شرکت سعی می کند به نوعی خود را متمایز جلوه دهد. پرچمدارها همیشه روال خاص خود را طی می کنند اما ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰

موبایل های میان رده، محصولاتی هستند که جذابیت خاصی برای سازندگان دارند و هر شرکت سعی می کند به نوعی خود را متمایز جلوه دهد. پرچمدارها همیشه روال خاص خود را طی می کنند اما میان رده ها حاشیه های پر فراز و نشیبی دارند چرا که به خاطر قیمت مناسب این رده، همیشه تقاضای زیادی برای آن ها وجود دارد. هواوی قصد دارد بیشترین امکانات را با کمترین قیمت ارائه دهد، ال جی سعی می کند نوآوری های پرچمدارانش را به میان رده هایش بیاورد و موتورولا وعده کیفیت می دهد.

در میان میان، سونی رویه متفاوتی را پیش گرفته است. ژاپنی ها با الهام گرفتن از تفکر موتورولا، با سری M نگاه کاربران به تلفن های میان رده را عوض کرد و با آوردن امکانات و طراحی محصولات رده بالای خود به این سری و عرضه آن با قیمت مناسب، توانسته نظر کاربران را جلب کند به طوری که بسیاری از منتفدان لقب «فرا میان رده» را به سری M سونی داده اند. مدل قبلی این سری، M4 بود که با طراحی متفاوت، مقاوم بودن در برابر آب و دوربین نسبتاً خوب، موفقیت های زیادی برای سونی به همراه آورد و اکنون سونی پس از 6 ماه، M5 را به بازار عرضه کرده است.

گویا بازه زمانی 6 ماهه برای معرفی محصول دارد به تمامی محصولات این شرکت سرایت می کند. نمی گوییم خوب یا بد است اما فکر می کنیم با توجه به پیشرفت سریع تلفن ها و رشد بازار، نیاز به یک به روز رسانی سخت افزاری برای M4 واقعاً احساس می شد.

سونی M4 را به شکل چشمگیری ارتقا داده و با M5، وعده امکاناتی فراتر از یک میان رده را به کاربران داده است که بارزترین آن ها را می توان افزایش کیفیت دوربین و رزولوشن نمایشگر دانست. از زمان معرفی این موبایل، کاربران زیادی چشم انتظار آن بوده اند و برای خرید تلفن هوشمند جدید صبر کرده اند. آیا M5 ارزش این انتظار را داشته است؟

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

طراحی

SONY M 5 (2)

M5 ظاهری مشابه نسل قبلی خود دارد و از همان طراحی OmniBalance که در M4 دیدم، البته با تفاوت های جزئی بهره می برد که خود یک ضعف محسوب می شود. هر چند به این مورد عادت کرده ایم و سونی سال هاست که از طراحی یکسانی در موبایل هایش استفاده می کند.

با این وجود، طراحی این موبایل از همان ابتدا نظر شما را به خود جلب می کند، یک موبایل زیبا، با بدنه ای از جنس شیشه و فلز. تا زمانی که آن را در دست نگیرید، متوجه نمی شوید که پلاستیکی است. سونی توانسته به خوبی ظاهر یک دستگاه لوکس با بدنه با کیفیت را به یک میان رده بیاورد. کیفیت بدنه دستگاه خوب است و وقتی آن را در دست می گیرید، حس خوبی به شما می دهد.

SONY M 5 (25)

در حقیقت، اصلاً آنطور که فکر می کنید، حس پلاستیکی بودن ندارد و جنس بدنه آن رضایت بخش است. شاید بتوان پلاستیکی بودن آن را در مقایسه با سری Z حتی یک مزیت دانست چرا که همان ظاهر و حسی نزدیک به همان دارد اما دیگر خیالتان از بابت خطر سقوط و شکستگی شیشه بدنه، راحت است.

طراحی این موبایل شباهت زیادی با سری جدید Z یعنی Z3+ و Z5 دارد؛ از آن جهت که دور دستگاه را بافت فلز مانند براقی در بر گرفته و پشت و روی آن نمایی کاملاً شیشه ای دارد. گوشه های قاب دور دستگاه جداگانه طراحی شده اند و فلزی هستند. اما اشکالاتی هم در طراحی آن به چشم می خورد که شامل پسرفت هایی نسبت به نسل قبل نیز هست.

SONY M 5 (22)

یکی از معایب طراحی M5، حاشیه فراوان اطراف نمایشگر است به طوری که نسبت نمایشگر به بدنه 66 درصد است. معیار مناسب بودن این نسبت، بالای 70 درصد است. اگر چه سونی توانسته در پرچمدارانش حاشیه را به طور قابل توجهی کاهش دهد، اما به هر حال در یک میان رده باید بعضی ویژگی ها را فدای قیمت کرد. بزرگترین مشکل حاشیه زیاد در M5 این است که قسمت پایین آن به طرز آزار دهنده ای، فضای زیادی را اشغال کرده بدون این که کاربردی داشته باشد. حداقل سونی می توانست به جای استفاده از دکمه ای نرم افزاری، از دکمه های لمسی یا سخت افزاری در این قسمت استفاده کند.

مورد دیگری که عجیب به نظر می رسد، توری های کوچکی هستند که در بالا و پایین دستگاه قرار دارند. ابتدا فکر کردیم M5 از اسپیکرهای استریو برخوردار است اما متوجه شدیم که توری بالایی اسپیکر مکالمه است و دیگری، میکروفون را در خود جای داده. تنها اسپیکر M5 نیز در زیر دستگاه، کنار درگاه شارژ USB قرار دارد.

SONY M 5 (8)

ابعاد دستگاه به 145x72x7.6 میلی متر و وزن آن به 142.5 گرم رسیده که طول و عرض آن حدود 0.5 میلی متر نسبت به M4 کاهش داشته اما وزن آن، 6.5 گرم سنگین تر شده است. برای درک مشکل حاشیه که کمی قبل تر آن را ذکر کردیم، کافیست بدانید که G3 با ابعادی در همین حدود، نمایشگر 5.5 اینچی را در خود جای داده در حالی که M5 نمایشگری 5 اینچی دارد.

دکمه پاور در موبایل های سونی معمولاً در محل مناسبی قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. در M5 نیز این مورد رعایت شده اما عمق دکمه اش کم است و آن حالت کلیک مانندی که فشردن دکمه را راحت تر می کند، ندارد. پایین تر از دکمه پاور، دکمه های تنظیم صدا قرار دارند و کمی آن طرف تر، دکمه فیزیکی شاتر دوربین وجود دارد که امروز در کمتر تلفن هوشمندی دیده می شود. البته وجود آن دلیل دارد.

SONY M 5 (9)

از آن جا که اکسپریا M5 در برابر آب مقاوم است، می توانید زیر آب هم با آن عکاسی کنید، اما در شرایطی که نمایشگر لمسی M5 با آب پوشانده شود، عملکرد خوبی ندارد و عملاً غیر قابل استفاده است. بنابراین، تنها راه عکاسی، استفاده از دکمه فیزیکی شاتر است.

اگر بخواهیم در یک کلام طراحی M5 را توصیف کنیم، آن را تلفنی زیبا می خوانیم و اگر بتوانید با حاشیه های زیاد آن کنار بیایید، از آن لذت خواهید برد. اکسپریا M5 در رنگ های مشکی، سفید و طلایی به بازار عرضه می شود.

نمایشگر

SONY M 5 (13)

M5 به نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن تمام اچ دی مجهز است که نسبت به نمایشگر 720p مدل قبلی، پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود. این در حالی است که سونی اهمیت زیادی به باتری می دهد به طوری که هنوز در Z5 از رزولوشن QHD استفاده نکرده و افزایش رزولوشن در M5، امری غیر معمول از طرف سونی است. با این حال جای خوشحالی دارد که رزولوشن نمایشگر افزایش پیدا کرده است.

این نمایشگر از نوع IPS است که رنگ های طبیعی و زاویه دید بالایی ارائه می کند. نمایشگر M5 تراکمی معادل 441 پیکسل در اینچ دارد که مقدار مطلوبی است. پوشش این نمایشگر از نوع شیشه ضد خش معمولی است و خبری از گوریلا گلس نیست. این شیشه اصطکاک کمی دارد و انگشتان شما به راحتی روی آن لیز می خورند. این مورد در کنار حساسیت بسیار بالای نمایشگر به لمس، کار کردن با آن را لذت بخش می کند. همچنین یک حالت فوق حساس به نام Glove mode برای نمایشگر در نظر گرفته شده تا در صورت استفاده از دستکش نیز بتوانید از نمایشگر استفاده کنید.

SONY M 5 (26)

نمایشگر M5 کیفیت بسیار خوبی دارد و رنگ ها را طبیعی و پویا نشان می دهد. سونی موتور پردازش تصویر Bravia Engine 2 را نیز به M5 آورده تا تجربه تصویری لذت بخشی برای شما رقم بزند. از دیگر ویژگی های نمایشگر، می توان به امکانات بهبود کیفیت تصویر که شامل حالت Super-vivid و Mobile BRAVIA Engine 2 است، اشاره کرد. با فعال کردن حالت اول، رنگ ها در گالری تصاویر و حین پخش ویدیو، به صورت اشباع شده نمایش داده می شوند که هر کسی می تواند با توجه به سلیقه اش، از آن استفاده کند. حالت دوم نیز کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد.

خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید نیز در حد مطلوبی قرار دارد و باید گفت Xperia M5 به عنوان یک میان رده نمایشگر فوق العاده ای دارد که می تواند پا به پای نمایشگر پرچمدارها رقابت کند.

نرم افزار

XperiaM51

مدلی که در اختیار ما قرار داشت، به اندروید 5.0 مجهز بود که سونی اخیراً برای آن آپدیت نسخه 5.1.1 را منتشر کرده است. اما نسخه های ماه های آینده با اندروید 5.1.1 عرضه خواهند شد. رابط کاربری سونی در این دستگاه روان و بدون لگ اجرا می شود و نسبت به قبل بسیار سبک تر شده است. رابط کاربری آن نیز به سمت طراحی تخت رفته و زیباتر شده اما هنوز بسیار خام است و امکانات قابل توجهی در آن وجود ندارد. سونی هم گویا برنامه ای برای بهبود آن ندارد و سال ها است که همینطور دارد با لجبازی پیش می رود. با این حال، رابط کاربری به خاطر محدودیت هایی که در ظاهر اندروید 5 ایجاد کرده، به اندروید خالص نزدیک تر شده و تجربه کاربری بهتری نسبت به قبل به کاربر می دهد.

مثلاً یکی از موارد آزار دهنده در رابط کاربری این است که اگر در منو به صفحه پنجم بروید و بخواهید به صفحه اول برگردید، باید یکی یکی صفحه ها را کنار بزنید تا به صفحه اول برسید یا روی دایره کوچک پایین منو، صفحه مورد نظر را انتخاب کنید که کمی سخت است. در دستگاه های دیگر، وقتی به صفحه آخر منو می رسید، با حرکت به صفحه بعدی، دوباره به صفحه اول بر می گردید و حالت چرخه ای دارد که سونی هیچ وقت به استفاده کردن از آن متقاعد نشده است.

XperiaM52

در مقابل، کیبورد سونی یکی از بهترین ها است و با چینش مناسب و دقت و سرعت بالایی که دارد، انگشتان شما را به خوبی همراهی می کند. این کیبورد برای هر زبان دارای فرهنگ لغت است که در صورت تمایل، باید آن را دانلود کنید. کیبورد با استفاده از این فرهنگ لغت می تواند با دقت بالایی، کلمات شما را در نوار بالایی پیش بینی یا به صورت خودکار، کامل کند. قسمت خوشحال کننده این است که این فرهنگ لغت زبان فارسی را هم به طور کامل پوشش می دهد.

XperiaM53

از جمله اپلیکیشن های اختصاصی موجود روی M5 می توان Sketch را نام برد که اپلیکیشنی برای یادداشت نوشتن و طراحی است. سونی ظاهر این اپلیکیشن را با طراحی متریال گوگل هماهنگ کرده که جذابیت زیادی به آن بخشیده است. در این اپلیکیشن می توانید انواع قلم ها را به همراه بافت های پس زمینه انتخاب کنید. امکان قرار دادن متن و کلیپ آرت های مختلف نیز در آن وجود دارد. می توانید بسته های مختلف کلیپ آرت را نیز که سونی در اختیار شما می گذارد از طریق همین اپلیکیشن دانلود کنید تا بتوانید از آن ها در موضوعات مختلف استفاده کنید.

XperiaM54

اپلیکیشن دیگر، Track ID است که مانند Shazam، وظیفه شناسایی آهنگ ها را بر عهده دارد. با استفاده از اپلیکیشن OfficeSuite نیز می توانید اسناد آفیس را مشاهده و ویرایش کنید که البته نسخه رایگان آن روی M5 نصب است.

XperiaM55

از دیگر اپلیکیشن ها می توان به ضد ویروس AVG Protection  نسخه Pro اشاره کرد که با لایسنس 180 روزه روی M5 نصب است و می توانید از قابلیت های آن به طول کامل استفاده کنید. یک اپلیکیشن جالب نیز با عنوان Moive Creator روی این موبایل وجود دارد که با آن می توانید کلیپ های کوتاهی از تصاویرتان به همراه موسیقی درست کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است و از آنجا که چنین کلیپ هایی بسیار رایج شده اند، می تواند برای شما جذاب باشد.

دوربین

SONY M 5 (11)

M5 دارای یک دوربین 21.5 مگاپیکسلی در پشت است که گشودگی دیافراگمی معادل f/2.0 دارد. این دوربین فناوری های مختلفی از جمله Exmor RS، لرزگشیر دیجیتال SteadyShot، سیستم فوکوس Hybrid Autofocus و Clear Image Zoom را در خود جای داده تا بتواند تصاویر رضایت بخشی ثبت کند. همچنین قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K را نیز دارد.

XperiaM5cam1

این دوربین در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد و تصاویری با رنگ های با طراوت و شفاف تهیه می کند. اما در شب، تصاویر با نویز غیر قابل تحملی همراه هستند و حالت آبرنگی هم پیدا می کنند. با این وجود، میزان جذب نور توسط دوربین خوب است و به کمک فناوری Exmor RS، تصاویر پردازش و نور آن ها متعادل می گردد. از معایب دوربین M5، سرعت پایین عکس برداری و فوکوس آهسته و کم دقت آن است به طوری که برای اطمینان از وضوح عکس، مجبور خواهید شد چند بار عکس بگیرید.

XperiaM5cam3

اما سونی سعی کرده با سیستم Clear Image Zoom و حالت های مختلف عکاسی، رضایت شما را جلب کند. با سیستم یاد شده، می توانید تا 5 برابر زوم دیجیتال بدون افت کیفیت داشته باشید که به طرز شگفت انگیزی، واقعاً کار می کند. و وقتی در حالت Superior Auto باشید، دوربین به صورت خودکار تنظیمات لازم را برای وضوح بیشتر انجام می دهد. البته این قابلیت در حالت دستی و با رزولوشن های مختلف عکاسی هم در دسترس است.

zoomless resized
قابلیت Clear Image Zoom که زوم تا 5 برابر بدون افت کیفیت را امکان پذیر می کند. دو تصویر 21 مگاپیکسلی قبل و بعد از زوم در کنار هم قرار گرفته اند. برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

حالت های مختلفی نیز برای عکاسی در نظر گرفته شده اند از جمله اتوماتیک، دستی، پرتره، AR mask (جایگزینی چهره)، تصاویر صوتی، واقعیت افزوده، پانوراما و ... که هر کدام می توانند شما را حسابی سرگرم عکاسی کنند.

فیلم برداری 4K در M5 با محدودیت مواجه است چرا که دوربین در این حالت انرژی زیادی مصرف می کند و با داغ شدن دستگاه، اپلیکیشن دوربین به صورت خودکار بسته می شود و ویدیوی شما ذخیره می گردد. اما از دوربین جلو بگوییم. تمامی حالت یاد شده برای دوربین جلو نیز وجود دارند و می توانید کلی با عکس های سلفی خودتان شوخی کنید.

SONY M 5 (12)

این دوربین جلو که دارای رزولوشنی معادل 13 مگاپیکسل است، خودنگاره های بسیار واضحی را برای شما فراهم می کند. میزان جذب نور این دوربین نیز در حد مطلوبی است و حتی در نور کم هم می توانید سلفی بگیرید؛ هر چند با نویز زیادی همراه می شود. این دوربین دارای قابلیت روتوش خودکار است تا پوست شما را صاف کند.

جدای از شمارشگر معکوس، راهکاری که سونی برای ساده تر شدن سلفی گرفتن اندیشیده، قابلیت تشخیص لبخند است که می توانید آن را در سه سطح کم، متوسط و زیاد تنظیم یا خاموش کنید. این قابلیت به خوبی کار می کند و می توانید به راحتی با لبخند زدن، سلفی بگیرید.

موسیقی

XperiaM5music

سونی همیشه یکی از طلایه داران صنعت موسیقی بوده و این ویژگی را در تلفن های هوشمندش هم دیده ایم؛ از هندزفری های با کیفیت گرفته تا اسپیکرهای استریو و فناوری Hi-Res در پرچمدارانش. اما از M5 باید چه انتظاری داشته باشیم؟

M5 تنها به همان اسپیکری که در زیر دستگاه قرار دارد، مجهز است و در نسخه ای که ما در اختیار داشتیم، حتی هندزفری هم همراه آن نبود. بنابراین چندان جای صحبت نمی ماند. این اسپیکر، صدای نسبتاً بلندی دارد و کیفیت صدای آن معمولی است. اما اگر هندزفری یا هدفون جداگانه ای به آن وصل کنید، کیفیت صدا کاملاً رضایت بخش خواهد بود. به هر حال، سونی که در جعبه آن چیزی نگذاشته و ما از این مورد واقعاً شاکی هستیم.

یکی از ویژگی هایی که همیشه سونی را به خاطر آن تحسین کرده ایم، امکانات فراوان اپلیکیشن موسیقی آن بوده که تجربه شنیداری لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد. در تنظیمات اپلیکیشن Music می توانید به اکولایزر، تنظیم میزان Reverb (صدای فراگیر) و قابلیت ClearAudio+ دسترسی داشته باشید. این قابلیت تنظیمات موسیقی را به صورت خودکار برای هر آهنگ انجام می دهد تا بهترین صدا را بشنوید.

قابلیت دیگری به نام Dynamic Normalizer وجود دارد که حجم صدا را در حین پخش آهنگ های مختلف ثابت نگه می دارد تا صدا، به طور چشمگیر کم و زیاد نشود و گوش های شما را اذیت نکند.

سخت افزار

SONY M 5 (24)

اکسپریا M5 از سخت افزار نسبتاً قدرتمندی بهره می برد. چیپ اصلی آن، Helio X10 64 بیت مدیاتک است که با 8 هسته پردازشی Cortex-A53 روی فرکانس دو گیگاهرتز کار می کند. 3 گیگابایت رم و چیپ گرافیکی PowerVR G6200 نیز دیگر اجزای سخت افزار این موبایل را تشکیل می دهند. عملکرد کلی سخت افزار بسیار خوب است و رابط کاربری دستگاه کاملاً روان و بدون لگ اجرا می شود.

image

امتیاز بنچمارک ام 5 به 38 هزار می رسد که یعنی M5 در حد و اندازه های پرچمدارهای اندرویدی سال قبل ظاهر می شود. بنابراین توانایی اجرای بازی نسبتاً سنگین را به خوبی دارد اما در بازی های سنگین لگ مشاهده خواهید کرد. یکی از مشکلاتی که در استفاده از دستگاه به آن برخوردیم، داغ شدن بیش از حد پشت دستگاه بود. مثلاً بعد از مدت کوتاهی کار کردن با دوربین یا بازی کردن، با این مشکل مواجه خواهید شد.

میان رده جدید ژاپنی ها با 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده که 10.8 گیگابایت آن در دسترس است. به گفته سونی، M5 قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت حافظه تا 200 گیگابایت را دارد. این موبایل همچنین از بلوتوث نسخه 4.1 و NFC نیز پشتیبانی می کند.

باتری

SONY M 5 (10)

سونی همواره به باتری تلفن هایش افتخار کرده است. در دنیایی که همه موبایل ها یک روز بیشتر دوام نمی آورند، موبایل های سونی می توانند دو روز شما را همراهی کنند و طبیعی هم هست که سونی فخر بفروشد. اکسپریا ام 5 نیز مستثنی نیست و با استفاده معمولی می تواند حداکثر دو روز شما را همراهی کند. میزان دوام باتری با پخش مداوم ویدیوی Full HD به 8 ساعت و با پخش مداوم موسیقی به 63 ساعت می رسد.

این تلفن هوشمند از یک باتری 2600 میلی آمپری بهره می برد که غیر قابل تعویض است. با این حال سونی تا حدودی با عملکرد خوبش در این بخش، شما را از باتری اضافه بی نیاز کرده است به طوری که با فعال کردن حالت استامینا، می توانید عمر باتری را تا بیش از 2 روز افزایش دهید. با حالت Ultra Stamina نیز می توانید در مواقع ضروری مثل سفر و ... که دسترسی به برق ندارید، عمر باتری را تا یک هفته افزایش دهید. البته این حالت محدودیت هایی مثل میزان نور نمایشگر و غیر فعال شدن برخی اپلیکیشن ها را به همراه دارند.

XperiaM5battery

حالت دیگری به نام Low Battery وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست، برای مواقعی است که با کمبود شارژ مواجه می شود. با فعال کردن این حالت، قابلیت هایی بلوتوث، وای فای، ویبره، موتور پردازش تصویر و ... غیر فعال می شوند تا باتری در لحظات آخر ماندگاری بیشتری داشته باشد و بتواند تا زمان شارژ شدن دوباره، شما را همراهی کند.

تلفن

SONY M 5 (16)

اکسپریا M5 در مدل دو سیم کارت نیز عرضه شده که می توانید هر یک را جداگانه مدیریت کنید و همزمان فعال باشند. در این موبایل از سیم کارت های نانو پشتیبانی می شود. میان رده جدید ژاپنبی ها قابلیت اتصال به شبکه 4G را نیز دارد. در کنار دو سیم کارت، قابلیت نصب کارت حافظه هم وجود دارد که داشتن همه این ها در کنار هم، مزیت بزرگی برای M5 محسوب می شود.

این موبایل دارای یک میکروفون دیگر در بالا است که علاوه بر ضبط صدای ویدیو به صورت استریو، برای کاهش نویز در حین مکالمه نیز به کار می رود و می توانید با استفاده از M5، مکالمه ای با صدای بلند و واضح را تجربه کنید.

جمع بندی

SONY M 5 (18)

اکسپریا M5 یک تلفن میان رده است که با امکانات فراوان و مشخصات خوبی که از سری Z به ارث برده، حقیقتاً می توان آن را یک «فرا میان رده» دانست. هر چند حاشیه نمایشگر آن زیاد است و دوربین آن در نور کم نویز زیادی دارد، اما قابلیت های خوب آن مانند نمایشگر 5 اینچی Full HD، طراحی زیبا، سخت افزار خوب، دوربین با کیفیت و دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی، در کنار قیمت رقابتی آن، این تلفن هوشمند را به گزینه ای جذاب برای کاربران تبدیل می کند.

M5 نسبت به M4 پیشرفت های چشمگیری داشته و اگر به دنبال دریافت امکانات خوب در ازای قیمت مناسب هستید، این تلفن هوشمند می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته در محدوده قیمت 400 دلار، می توانید نیم نگاهی هم به پرچمدارهای سال گذشته مثل G3 یا Galaxy S5 داشته باشید که اکنون افت قیمت خود را پشت سر گذاشته اند.

Sony Xperia M5 به زودی با قیمت 400 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (93 مورد)
  • _sepehr_
    _sepehr_ | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    میان رده های سونی خوب نیستن

  • _sepehr_
    _sepehr_ | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    از سونی فقط باید سری z بخری...میان رده هم فقط سامسونگ یا هواوی... میان رده های سامسونگ خوب نیستن

  • SaSaN.e
    SaSaN.e | ۱ فروردین ۱۳۹۵

    اونایی ک میگن رابط کاربری سونی خیلی شبیه اندروید خامه خب سامسونگ و اچ تی سی و هواوی اندروید خامو تغییر دادن ر.ی.د.ن توش

  • SaSaN.e
    SaSaN.e | ۱ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    xperia c5 ultra ک 46000 اورده پس این در برابر c5 ultra کشکه
    راستی من میخام ی گوشی درستو درمون بین 1 تا 1.5 میلیون بگیرم
    ب نظرتون چی بگیرم؟؟؟؟؟ c5 ultra با نماشگر 6 اینچی و دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی و فلش جلو؟؟؟؟ m5 با این سخت افزار؟؟؟؟ سری z با اون کیفیت ساخت؟؟؟؟
    هر کدومشون ی چیزی دارن ک اون یکی نداره
    گیج شدم نمیتونم تصمیم بگیرم
    تازشم ب شرکت هایی مثل شیائومی و وان پلاس هم گوشی های خوبی دارن
    سامسونگ و ال جی و اچ تی سی و از این مزخرفا هم نمیخام
    چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

  • مصطفی مهرپور
    مصطفی مهرپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    امکانات و قدرت سخت افزاری z3از لین خیلی بیشتره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی