ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و احتمال عدم دستیابی به اهداف مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۵

سامسونگ تا به اینجای سال جاری میلادی از دست یابی به هدف گذاری های مالی خود بازمانده و نتوانسته اعداد و ارقامی که پیش بینی می شده را برآورده نماید و حالا کارشناسان و صاحب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

سامسونگ تا به اینجای سال جاری میلادی از دست یابی به هدف گذاری های مالی خود بازمانده و نتوانسته اعداد و ارقامی که پیش بینی می شده را برآورده نماید و حالا کارشناسان و صاحب نظران بر این باورند که شاید غول تکنولوژی کره ای برای یک سه ماهه دیگر نیز از رسیدن به ارقام مورد نظر باز ماند. علت این مسئله نیز چیزی نیست جز چالش های جدی که در پیش روی بخش موبایل قرار گرفته اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در زمان حاضر و بر طبق بررسی های صورت پذیرفته از جانب ۲۲ بنگاه اقتصادی مختلف، انتظار می رود که سامسونگ تا تاریخ هفدهم سپتامبر درآمدی برابر با ۶.۶۱ تریلیون وون (۵.۶۸ میلیارد دلار آمریکا) را کسب نماید و البته این رقم نسبت به ماه پیش که گمان می رفت کره ای ها ۷.۰۶ تریلیون وون را به دست آورند کاهشی ۶.۴ درصدی داشته.

به صورت کلی نیز برآیند می گردد برای سه ماهه سوم سال جاری سامسونگ درآمدی معادل ۵۰.۱۷ تریلیون وون را کسب نموده و سود خالصش نیز با ۵.۴ تریلیون وون برابری کند. با چنین تفاسیری در صورت محقق گشتن اعداد یاد شده درآمد برند کره ای افزایش داشته، ولی سود آن در قیاس با ابتدای سال تنزل یافته.

نکته در اینجاست که سامسونگ به تازگی از دو پرچمدارش یعنی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس رونمایی به عمل آورده، ولی با این وجود ظاهراً پرچمداران مذکور نیز نتوانسته اند در رسیدن به هدف های مالی نقش خود را ایفا کنند و مشکلات برای کسب سود بیشتر باز هم پا بر جا مانده اند.

بخش موبایل سامسونگ در سه ماهه اول و دوم ۲۰۱۵ به ترتیب درآمدی برابر با ۲.۴۷ تریلیون وون (۲.۳۴ میلیارد دلار) و ۲.۷۶ تریلیون وون (۲.۳۶ میلیارد دلار) داشته و تحلیل گران خاطر نشان می سازند درآمد این بخش احتمالاً در سه ماهه سوم به ۲ تریلیون وون خواهد رسید، که نسبت به دو فصل مالی پیشین تنزلی چشم گیر به حساب می آید.

مسئله ی عجیب اینکه گمان می رود میزان فروش موبایل های برند کره ای در سه ماهه سوم افزایش یابند ولی کارشناسان می گویند عدم تقاضا برای محصولات مهم تر و پرچمدار که حاشیه سود بیشتری دارند از عوامل اصلی محسوب می شوند که سبب گشته اند واحد های تلفن های همراه سامسونگ ناکام بماند.

البته این واحد توانسته پس از مدت ها در رده ی اقتصادی به موفقیت دست یابد و بیش از هر زمان دیگری دیوایس بفروشد، ولی در دسته بندی یاد شده میزان درآمد و به طبع آن میزان سود بسیار کمتر هستند و لذا جبران عدم فروش مطلوب مدل های پیشرفته تر آسان نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا شرکت های چینی شرف دارن به سامسونگ. هر کدوم دارن راه خودشون رو میرن. تکنولوژی های جدید. طراحی بهتر. قیمت ارزونتر.
    سامسونگ هم فقط با تبلیغات و کپی کردن از اپل تونست خودش رو بالا بکشه و بزودی باید از دنیای پرچمدارها خداحافظی کنه و بره سراغ گوشی های ارزون.
    متاسفانه تو ایران هم افراد از روی ناآگاهی و حرف های کوچه بازاری اقدام به خرید میکنن و اهل تحقیق و مطالعه نیستند. اکثر کسانی که سامسونگ خریدن بخاطر لگ و هنگ و مشکلات عجیب و غریب پشیمون هستند یا نهایتا فقط سعی میکنن خریدشون رو توجیه کنن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی