ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت واقعی ترین مدل از منظومه خورشیدی در زمینی به مساحت 7 مایل [تماشا کنید]

حتما شما نیز در دوران دبستان یا راهنمایی الگویی از منظومه خورشیدی را ساخته اید. این مدل ها معمولا روی تکه های کوچکی از مقوا یا تخته ساخته می شدند و اجرام آسمانی به تصویر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

حتما شما نیز در دوران دبستان یا راهنمایی الگویی از منظومه خورشیدی را ساخته اید. این مدل ها معمولا روی تکه های کوچکی از مقوا یا تخته ساخته می شدند و اجرام آسمانی به تصویر کشیده شده در آنها نیز بیش از  اندازه به یکدیگر نزدیک بودند.

در واقع شما اصلا فضای کافی را برای بهتر کردن ماکت های دست ساز خود در اختیار نداشتید و نمی شد که آنها را با مقیاس واقعی بسازید چراکه برای پیاده سازی ماکت منظومه خورشیدی با مقیاس واقعی دست کم به هفت مایل فضای خالی نیاز است.

اما این دقیقا همان کاری است که وایلی اوراستریت و الکس گاروش انجام داده اند. این دو نفر دریافتند که برای ساختن یک مدل حقیقی از منظومه خورشیدی دست کم به هفت مایل فضا نیاز دارند و برای این منظور تصمیم گرفتند که یک بیابان را پیدا کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنها در ادامه راهی نوادا شدند تا ماکت خود را با مقیاس یک واحد نجومی (یعنی مسافت میان خورشید تا زمین) به اندازه 176 متر بسازند. در مرحله بعدی این دو نفر از این فاصله نقشه کل منظومه را تا پلوتو ترسیم کردند و یک تایم لپس بسیار جالب از سیارات، حرکت آنها و نحوه چرخششان نسبت به زمین را تهیه کردند.

در این نقشه، زمین ابعادی به اندازه یک تیله را دارد. چنانچه بخواهید از دریچه لنز یک دوربین از آن تیله به ماکت خورشید نگاه کنید با تصویری به همان مقیاس واقعی منظومه خورشیدی روبرو می شوید و این نشان می دهد که محاسبات صورت گرفته برای تهیه این مدل کاملا درست بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • MD9
    MD9 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    یکی از قشنگترین چیزایی بود که دیدم
    ... in the middle of nothing...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی