ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی DxOMark از دوربین آیفون ۶ اس منتشر شد؛ پرچمداران اندروید همچنان در صف اول

پس از مورد آزمایش قرار دادن دوربین اصلی نکسوس 6P و Xperia Z5، متخصصین DxOMark که در امر کیفیت سنجی دوربین ها مهارت دارند، اکنون به سراغ دوربین اصلی جدیدترین آیفون از اپل رفته اند تا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

پس از مورد آزمایش قرار دادن دوربین اصلی نکسوس 6P و Xperia Z5، متخصصین DxOMark که در امر کیفیت سنجی دوربین ها مهارت دارند، اکنون به سراغ دوربین اصلی جدیدترین آیفون از اپل رفته اند تا آن را مورد بررسی و کاوشی دقیق قرار دهند.

سال هاست که ادعا می شود دوربین به کار رفته در آیفون ها، جدا از بازی مگاپیکسلی ایستاده اند و بالاترین کیفیت در میان همه تلفن های هوشمند را از آن خود نموده اند. امسال اپل پس از سه سال تصمیم گرفت تا مگاپیکسل های دوربین آیفون را افزایش داده و آن را به عدد ۱۲ برساند؛ رویکردی که به واسطه آن، دوربین اصلی اکنون قادر گشته تا ویدیوهایی را با رزولوشن تصویر 4K به ثبت برساند. اما عملکرد جدیدترین ساخته اپل در برابر سایر پرچمدار اندرویدی چگونه بوده است؟ پاسخ این پرسش، چندان نخواهد توانست طرفداران اپل را راضی کند. با دیجیاتو همراه باشید.

پس از بررسی دقیق دوربین به کار رفته در آیفون ۶ اس، متخصصین مشغول در DxOMark باور دارند که دوربین موبایل جدید اپل با نمونه به کار رفته در آیفون سال گذشته تفاوتی ندارد و در مجموع، باز هم همان امتیاز ۸۲ به آن تعلق گرفته است. (امتیازی که سال گذشته دوربین آیفون ۶ نیز کسب کرده بود.)

حال باید در نظر داشت که دریافت امتیاز ۸۲، به آن معنیست که دوربین آیفون کیفیت سنسور به کار رفته در دوربین موبایل هایی همچون اکسپریا Z5 (با امتیاز ۸۷)، گلکسی اس ۶ اج پلاس (امتیاز ۸۶)، نکسوس 6P (امتیاز ۸۴)، LG G4 (امتیاز ۸۳) و موتورولا اکس استایل (امتیاز ۸۳) را نداشته است.

از سوی دیگر DxOMark خاطر نشان نموده که به طور کلی دوربین آیفون ۶ اس به لطف فوکوس سریع، اکسپوژر عالی، بالانس نور سفید مناسب و جزییات زیاد در محیط های کم نور، توانسته تجربه کاملی از عکاسی با موبایل را ارائه نماید.

در خصوص بخش های منفی دوربین آیفون نیز ذکر گشته که در شرایط نور کم، نویزهایی در تصاویر ثبت شده قابل رویت هستند. همچنین در محیط های داخلی، رنگ ها با حالتی دارای سایه به ثبت می رسند. از طرفی در محیط های خارجی نیز گاهی رنگ تصاویر رو به زردی می رود و DxOMark گفته که بعضی اوقات نیز شاهد مصنوعی سازی اندکی در تصاویر به ثبت رسیده هستیم.

در مورد ویدیوها نیز DxOMark ذکر نموده که به طور کلی عملکرد دوربین در هنگام ثبت ویدیو عالیست اما باز هم در شرایط نور کم نویزهای اندکی در ویدیوها مشاهده می شود.

برای جزییات بیشتر، توجه شما را به این چارت ها جلب می کنیم.

The-iPhone-6s-camera-as-rated-by-DxOMark (1)-w600

The-iPhone-6s-camera-as-rated-by-DxOMark-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • Love apple
    Love apple | ۸ آذر ۱۳۹۴

    فقط و فقط اپل
    بيخودي چونه نزنيد آيفون از چندين سال پيش حرف اول رو بين تموم گوشيا ميزده و ميزنه دوربين و كيفيت تصوير بهونه ست

  • Saeid
    Saeid | ۷ آبان ۱۳۹۴

    سلام،ی سوال؟بنظرشما اپل 6پلاس بخرم یاسامسونگ s6اچ؟لطفا راهنماییم کنید تا بهترین خریدو داشته باشم،باتشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی