ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه سوم ۲۰۱۵؛ اولین رشد سود دهی پس از عرضه گلکسی اس ۴ به ثبت رسید

سامسونگ امروز گزارش مالی سه ماهه سوم خود را ارائه کرده و همانطوری که قبلاً هم پیش بینی شده بود این شرکت بعد از هفت فصل ناکامی موفق شده است مجدداً رشد سودآوری را تجربه نماید. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۶

سامسونگ امروز گزارش مالی سه ماهه سوم خود را ارائه کرده و همانطوری که قبلاً هم پیش بینی شده بود این شرکت بعد از هفت فصل ناکامی موفق شده است مجدداً رشد سودآوری را تجربه نماید.

کمپانی مورد بحث می گوید در سه ماهه یاد شده ۶.۴۲ میلیارد دلار سود عملیاتی داشته و این عدد وقتی با آمار ناامید کننده ی بازه ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ که در آن ۳.۶ میلیارد دلار سود عملیاتی رقم خورده بود مورد قیاس قرار می گیرد روندی کاملاً رو به رشد و قابل توجه را روایت می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سود خالص و میزان فروش سامسونگ نیز نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ افزایش داشته اند، در سال گذشته غول تکنولوژیک کره ای از فروشی ۴۱.۷ میلیارد دلاری سود خالصی ۳.۷ میلیارد دلاری را نصیب خود ساخته بود در حالیکه در سه ماهه مشابه سال جاری میزان فروش برابر با ۴۵.۶ میلیارد دلار بوده و سود خالص به دست آمده نیز به ۴.۸ میلیارد دلار رسیده.

شرکت مورد اشاره می افزاید بخش عظیمی از درآمدش را مدیون موفقیت واحد تولیدات نیمه هادی و بخش پنل های نمایشگرش بوده. شایان ذکر است که نسبت به سه ماهه دوم سال جاری سود عملیاتی سامسونگ ۴۴۰ میلیون دلار زیادتر شده، ولی مقدار سود خالص در قیاس با ۵.۰۶ میلیارد دلاری که قبلاً به ثبت رسیده بود تا حدی از کاهش برخوردار است.

در بحث سودآوری و درآمد بخش موبایل سامسونگ آنقدری که می بایست کمک رسانی نکرده. این بخش ۲.۱ میلیارد دلار از سود عملیاتی کره ای ها را شامل شده که این عدد اگرچه در قیاس با بازه ی زمانی مشابه سال گذشته که سود عملیاتی برابر با ۱.۷۵ میلیارد دلار بود رشد کرده ولی نسبت به ۲.۷۶ میلیارد دلار سه ماهه پیشین کاهش داشته است.

سامسونگ می گوید اسمارت فون های گلکسی Note 5، گلکسی اس ۶ اج پلاس، خانواده ی گلکسی A و گلکسی J همگی با افزایش تقاضا مواجه شده اند، اما ارائه ی انبوهی از محصولات میان رده و اقتصادی با حاشیه سود اندک و همچنین کاستن از قیمت گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج منجر شده تا میزان رشد عایدی بخش موبایل روندی نزولی را به خود بگیرد.

ضمناً نباید فراموش کرد برند اول تکنولوژیک کره جنوبی امسال طرح های ویژه و تخفیف های به خصوصی را به آیفون داران تخصیص می داد تا آنها را به سمت محصولات خودش هدایت نماید، اقداماتی که به یقین جنبه ی تبلیغاتی داشتند و سود چندانی را با خود به همراه نمی آوردند.

سامسونگ حتی سعی کرد با سنت شکنی کردن و عرضه ی زود هنگام نوت ۵ در ماه آگوست اوضاع بخش موبایل را بهبود دهد ولی به نظر می رسد در مبحث رشد میزان عایدی حتی این اقدام نیز آنطور که باید و شاید موثر واقع نشده.

کمپانی مورد اشاره می افزاید انتظار دارد که در سه ماهه چهارم اعداد و ارقام بهتر و قوی تری از جانب بخش موبایل در قیاس با سه ماهه سوم رقم بخورند، هر چند که با حضور قدرتمند اپل و برندهای چینی که محصولاتی ارزان ولی با کیفیت ارائه می دهند بازار بیش از هر زمان دیگری رقابتی تر خواهد بود و ثبت آماری بهتر به یقین دشواری های بسیاری خواهد داشت.

سامسونگ پیش بینی می کند که سال آینده سال سخت تری برای کسب درآمد از دنیای تلفن های هوشمند باشد و بازار کماکان به کندی رشد نماید، در همین راستا این شرکت تصمیم گرفته بخشی از تمرکزش را بر روی ارائه ی سرویس های پرداخت بهتر و کامل تر گذاشته و Samsung Pay‌ را بهبود بخشد و بخشی دیگر از حواسش را نیز بر حسب نیازهای کاربران روی تولید ابزارهای پوشیدنی کارآمد تر معطوف نماید.

در شرایطی که کره ای ها در سه ماهه ی اخیر و پس از تقریباً دو سال مجدداً رشد سودآوری را تجربه کرده اند ولی این کمپانی هشدار داده است که احتمال دارد درآمدهایش در سه ماهه چهارم سال مالی جاری به خاطر نوسانات نرخ ارز قدری دچار کاهش شوند.

در رابطه با بخش موبایل هم نگرانی های وجود دارد، دو محصول مهم این بخش یعنی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج پلاس با نقد های مثبتی که از جانب اهل فن در موردشان صورت گرفت، سبب شدند تا واحد سازنده شان بتواند رشد عایدی سالانه داشته باشد،‌ اما با این حال سایه سنگین اپل بر بازار یکبار دیگر احساس شده و سود بخش موبایل کاهش فصلی پیدا کرده که اتفاقی خوشایند به حساب نمی آید و باید منتظر ماند و دید آینده به چه شکل رقم خواهد خورد و سیاست های کره ای ها می توانند موثر واقع شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza_Abdollahi
    Reza_Abdollahi | ۸ آبان ۱۳۹۴

    حیف الجی و سونی که ضرر کردن این فصل!

  • M.R.P
    M.R.P | ۷ آبان ۱۳۹۴

    با اینکه از سامسونگ زیاد خوشم نمیاد ولی اینکهه به سود دهی رسیده و موفق عمل کرده منو خوشحال میکنه، چون در این بازاری که اکثرا به ندرت دست به نوآوری و پیشرفت میزنند سامسونگ و اپل و گاهی ال جی و برند های اصیل دیگر کارهایی میکنند که اگر روزی نباشند خیلی برای ماها گرون تموم میشه! چون فقط باید جنگ سخت افزار و قیمت را بین چینیا نظاره کنیم( هرچند چینیا هم نشون دادن دارن بهتر و نوآورانه تر عمل میکنند، نمونش دوربین چرخان اوپو)

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ آبان ۱۳۹۴

    خوشحالم چون سامسونگ راهش رو پیدا کرده
    و این یعنی افزایش رقابت در بازارهای موبایل و ارائه بهترین گجت ها با حاشیه سود کمتر برای جذب مشتری

مطالب پیشنهادی