ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون ارشد واحد طراحی گوگل و گلایه هایی تند از تجربه کاربری ویندوز ۱۰

ماتیاس دوآرته، معاون ارشد واحد طراحی گوگل در فاصله ی زمانی کوتاهی پس از ضبط کردن اولین پاکست خود و طی اقدامی عجیب به شکلی کاملاً واضح در اشتراک توییترش ویندوز ۱۰ مایکروسافت را مورد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

ماتیاس دوآرته، معاون ارشد واحد طراحی گوگل در فاصله ی زمانی کوتاهی پس از ضبط کردن اولین پاکست خود و طی اقدامی عجیب به شکلی کاملاً واضح در اشتراک توییترش ویندوز ۱۰ مایکروسافت را مورد انتقادهایی بسیار تند قرار داده است.

وی بلافاصله بعد از انتشار جدیدترین اپیزود پادکست Tomorrow متعلق به جاشوآ تاپلسکی، از نویسندگان مطرح حوزه فناوری، ذکر نموده سیستم عامل مورد بحث را روی یک سرفس پروی ۴ محک زده و به باور او این محصول مشابه ویندوز اکس پی است که پوسته ای با طراحی فلت برایش پیاده سازی کرده باشند. دوآرته در ادامه افزوده «ویندوز ۱۰؟ بیشتر شبیه ویندوز در ۱۰ سال پیش است!».

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

معاون ارشد واحد طراحی شرکت ساکن مانتین ویو بعداً در توضیحاتی تکمیلی گفته انتقادتش تا حدی جنبه ی طنز نیز داشته اند و سمت پیکان این نکوهش ها به سمت طراحی محصول نیست بلکه او از تجربه ی کاربری به روز ترین سیستم عامل اهالی ردموند گله دارد.

به عقید او ویندوز ۱۰ شرایط کاربری مشابه ویندوز اکس پی را به افراد القا می نماید، وی در توییت دیگری نیز می آورد هر چند برای برخی چنین روندی حسن محسوب می شود، اما برای من این گونه نیست.

duarte

در محافل تکنولوژیک دوآرته به عنوان مغز متفکر در پس طراحی متریال گوگل به حساب می آید؛ طراحی که این روزها در اکثر محصولات اهالی مانتین ویو حضوری چشم گیر دارد و جلوه ای زیبا را به آنها بخشیده، این طراحی در زمان خود یک تحول بزرگ را در ظاهر پلتفرم موبایلی گوگل یا همان اندروید لالی پاپ آورد.

در سوی دیگر ماجرا مایکروسافت نیز در رابطه با ویندوز ۱۰ از تجربیات ویندوز ۸ درس گرفته و سعی کرده به ندای کاربران گوش دهد و توسعه ی محصول را بر حسب آموخته های پیشین و درخواست های هوادارنش پیش ببرد، اتفاقی که باعث شده سیستم عامل  جدید به شدت در دنیای کامپیوترهای شخصی محبوب واقع گردد و شاید از همین رو نمی توان انتقادات دوآرته را به شکل کامل پذیرفت و آنها را بدون غرض ورزی دانست. گفته هایی که ظاهراً به مذاق اهل فن و سایت های مختلف نیز خوش نیامده و بازتابی مثبت نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • یوسوف
    یوسوف | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    در کل برخورد شما با موضوعات علمی شبیه فحش ناموسی میمونه.فکر کنم اگه این اقای گوگل ایران بود تیکه تیکه اش میکردید.طرف نظرشو گفته.تازه خودشم ادم حسابیه.به نظرم بی ربط نیست که فیلم سیصد و در رابطه با ایران میسازن.یعنی اینکه فعلا باید ادب و نزاکت یاد بگیریم.

  • FarhaD
    FarhaD | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    وقتی گوگل اطلاعات کاربر ها رو جمع کنه و به شرکت های تبلیغاتی بفروشه میشه بهتر کردن نتایج جستجو و غیره ولی وقتی مایکروسافت همون کار رو بکنه میشه جاسوسی...

  • FarhaD
    FarhaD | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    ماشین تبلیغاتی گوگل دوباره راه افتاده... دیدن ویندوز 10 داره خوب پیش میره در عرض سه 120 میلیون کاربر پیدا کرده شروع کردن به کوبوندن... حتما فردا پس فردا میان میگن کروم از ویندوز بهتره...

  • محمود
    محمود | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    این ویندوز یک عقب گرد است ...بجای آن که سیستم ویندوز 8 را در کاربران جا بی اندازد یک کار بسیار ساده را انجام داد که بنظر من فقط عقب گرد بود .

  • hhh
    hhh | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    گوگل به جز موتورهای جستجو گرش هیچ چیز درستو حسابی نداشته اصلا حق زرزر کردن نداره درباره ویندوز مایکروسافت اولین شرکت در نو آوری هست که تنها رقیبش اپله و اپلم اندازه مایکروسافت نو آوری نداشته کلا این بابا غرضضضضض داشته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی