ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتیا نادلا آمار فروش سرفس
تکنولوژی

در ماه اکتبر برای اولین بار درآمد حاصل از فروش سرفس، از آیپد پیشی گرفت

مایکروسافت با معرفی محصول هیبریدی خود یعنی سرفس، به طور واضح اعلام کرد که قصد دارد علاوه بر رقابت با اولترابوک ها، به رقابت با تبلت ها و به خصوص آیپدها هم بپردازد. حال به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت با معرفی محصول هیبریدی خود یعنی سرفس، به طور واضح اعلام کرد که قصد دارد علاوه بر رقابت با اولترابوک ها، به رقابت با تبلت ها و به خصوص آیپدها هم بپردازد.

حال به نظر می رسد برای اولین بار در تاریخ عرضه این محصول، بالاخره اوضاع بازار به نفع مایکروسافت در حال تغییر باشد. هرچند این تغییر کوچک و مقطعی محسوب می شود، اما می تواند برای نادلا و شرکتش پیام های فراوانی داشته باشد.

برای اولین بار در ماه اکتبر امسال، سهم مایکروسافت از فروش آنلاین تبلت ها از اپل پیشی گرفت. با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

بر اساس گزارش 1010data، در این ماه مایکروسافت توانست 45 درصد از کل درآمد فروش آنلاین تبلت ها در آمریکا را از آن خود کند، در حالی که درآمد اپل از این بخش 17 درصد بوده است.

از ماه جولای تا به امروز درآمد حاصل از فروش آنلاین تبلت ها سیر سعودی داشته؛ به طوری که از 145 میلیون دلار در نیمه اول سال، به 205 میلیون دلار در نیمه دوم سال افزایش یافته است.

دو عامل را می توان برای این افزایش فروش بیان کرد: اول این که محصول هیبریدی مایکروسافت از لحاظ میانگین قیمت در رنج بالاتری نسبت به آیپدهای اپل قرار دارد. (میانگین قیمت سرفس ها حدود 844 دلار و میانگین قیمت مدل های مختلف آیپد 392 دلار است.) دومین عامل را می توان معرفی نسل تازه این دستگاه ها در نیمه دوم سال دانست. سرفس پرو 3 در ماه جولای، آیپد مینی 4 در سپتامبر و سرفس پرو 4 و سرفس بوک در ماه اکتبر رونمایی و به بازار عرضه شدند.

البته ممکن است برخی موافق قراردادن سرفس پروها و سرفس بوک در رده تبلت ها نباشند، اما با توجه به داشتن صفحه نمایش لمسی و قابلیت جدا شدن از داک کیبورد، می توان به نوعی آنها را جزو تبلت ها رده بندی کرد. علاوه بر این، 1010data در بررسی خود محصولات هیبریدی دیگری چون لنوو یوگا 3 را نیز در این گروه قرار داده است.

به هر روی، در صورتی که این "لپ لت‌ ها" را از بررسی ها حذف کنیم، می توان گفت که بازار فروش آنلاین تبلت ها در سال 2015 رشد چندانی به خود ندیده است، و حتی در مقاطعی با افت فروش هم مواجه بوده. یکی از تهیه کننده های این گزارش اذعان دارد که محصولات هیبریدی 16 درصد سهم فروش این گروه را در اختیار دارند.

البته نباید از نظر دور داشت که فروش آنلاین تنها یکی از چند راه فروش تبلت هاست و آمارهای بالا شامل خرده فروشی ها و یا فروش های عمده به مشتریان حقوقی نمی شود، اما باز هم می شود موفقیت نسبی محصول هیبریدی مایکروسافت را از آن استنباط نمود و دید که آنها تا چه حد در ترغیب کاربران به سمت تبلت-لپ تاپ نه چندان ارزان قیمت خود توفیق داشته اند.

online-tablet-sales2-1010data

اما از یک جهت، نادلا و شرکت متبوعش هنوز راه درازی برای کنار زدن اپل و رسیدن به صدر بازار در پیش دارند، چرا که آمار فروش سالانه حکایت از سهم 34 درصدی تبلت های اپل در مقابل 19 درصد سرفس های ماکروسافت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    صعودی نه سعودی

  • safi
    safi | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    آدمی که زیاد حرف میزنه چیزی تو سرش نیست. مدیونید اگه فکر کنید با امیر بودم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی