ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیرعامل اسبق اسکوئر انیکس، محرومیت کوجیما از سوی کونامی را ظالمانه خواند

به عقیده Yoichi Wada رئیس سابق کمپانی Square Enix طرز رفتار کونامی با هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear Solid، نه تنها ظالمانه است بلکه عواقب بدی هم برای صنعت بازی های ویدیویی خواهد داشت. ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

به عقیده Yoichi Wada رئیس سابق کمپانی Square Enix طرز رفتار کونامی با هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear Solid، نه تنها ظالمانه است بلکه عواقب بدی هم برای صنعت بازی های ویدیویی خواهد داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید

وادا در یکی از پست های خود در صفحه شخصی فیسبوک اش این رفتار کونامی را از دید یک مدیر اجرایی غیر قابل باور دانسته و پیشبینی کرده که ماجراهای اخیر بین کونامی و کوجیما قطعا تاثیرات غیر مطلوبی برای این صنعت به همراه خواهند داشت.

در نظر آقای وادا حتی تصمیم کونامی برای ترک بازار کنسول های خانگی که البته چند وقت پیش توسط سخن گویان این شرکت رد شد هم توجیهی بر این جبهه گیری علیه کوجیما نیست.

در نظر اون دلیل پیش آمدن این رخداد ها عدم حضور نقش مدیریتی در این چرخه عظیم صنعتی و نبود رهبری است که بتواند کوچک ترین جزئیات و وقایع این صنعت را نظاره و کنترل کند.

در حالی که هر دو طرف این دعوای حقوقی از سخن گفتن سر باز می زنند، طی مراسم The Game Awards سال 2015 که روز های پیش برگذار شد، مجری این مراسم جف کیلی اعلام کرد که دلیل روی سن آمدن کیفر ساترلند، صداپیشه شخصیت اسنیک در آخرین نسخه از Metal Gear Solid و تقبل جایزه به جای کوجیما، منع شدن این کارگردان برای شرکت در مراسم توسط کونامی بوده.

ظاهرا آقای کوجیما تصمیم داشتند در این مراسم شرکت کنند اما در آخرین لحظات وکلای کونامی ایشان را از سفر به لس آنجلس باز می دارند.

به دلیل تعهد کاری کوجیما، برای آگاهی یافتن از جزئیات کامل این جدال باید تا پایان قرارداد کوجیما که ظاهرا یکی از روز های ماه دسامبر است صبر کنیم.

آقای وادا امسال از سمتش در Square Enix استعفا داد و هم اکنون مدیریت کمپانی Shinra که روی سرویس های ابری گیمنگ تمرکز دارد را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    امیدوارم بعد کونامی کوجیما جذب یکی از شرکتهای بزرگ بشه و بتونیم بازیهاش رو در قالبی جدید ببینیم

  • shahryar
    shahryar | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    کوجیما به درک
    اینهمه امید‌ واهی دادن برای سایلنت هیل P.T اخرش هیچی‌، مسخره کرده کونامی

مطالب پیشنهادی