ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن برای تن آرامی و کمک به افزایش تمرکز

کم خوابی، تغذیه غلط، مشکلات کاری و درسی، استرس زیاد، فشار مسئولیت ها و ... می توانند آرامش جسم و روح ما را بر هم بزنند، و وقتی که این اتفاق افتاد بازگشت به شرایط نرمال اصلا کار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

کم خوابی، تغذیه غلط، مشکلات کاری و درسی، استرس زیاد، فشار مسئولیت ها و ... می توانند آرامش جسم و روح ما را بر هم بزنند، و وقتی که این اتفاق افتاد بازگشت به شرایط نرمال اصلا کار آسانی نیست.

برخی روانشناسان معتقدند که ریلکسیشن یا تن آرامی، از طریق ورزش یا گوش دادن به موسیقی می تواند نقش بسزایی در دفع این تنش ها و انرژی های منفی از جسم و جان ما داشته باشد. اگر روزانه پانزده دقیقه از وقتمان را به استراحت و ریلکسیشن اختصاص دهیم، هم روحیه بهتری خواهیم داشت و هم جلوی ورود بسیاری از امراض ذهنی و جسمی را به وجودمان خواهیم گرفت.

در جعبه ابزار این هفته به معرفی پنج اپلیکیشن می پردازیم که با پخش صداهای طبیعت، می توانند شما را در بازیابی آرامش و افزایش قدرت تمرکز یاری دهند.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Calm

Calm 1

Calm از همان بدو ورود، شما را به ساحل یک دریاچه مجازی می برد؛ جایی که صدای پرندگان آوازه خوان و موج آب به گوش می رسد. البته به غیر از این، صداهای آرامش بخش دیگری مثل صدای باران، ساحل، جنگل و موارد دیگر هم وجود دارند که بخش عمده آنها را می توانید به رایگان دانلود کنید.

برای گوش دادن به صداهای طبیعت، می توانید برای اپلیکیشن تایمر تعیین کنید تا پس از اتمام زمان، پخش آن متوقف شود. Calm به غیر از پخش صداهای طبیعت، یک راهنمای صوتی برای مدیتیشن هم دارد که می توانید چند قسمت اولیه آن را به رایگان گوش دهید.

Calm

Calm

سازنده: Calm.com قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 90.2 مگابایت زبان:

TaoMix

TaoMix 1

نکته بسیار عالی در مورد TaoMix این است که در آن می توان به ترکیب صداها با هم پرداخت. مثلا می توانید صدای باران را با رعد و برق همراه کنید، یا آواز پرندگان را به صدای آب جاری بیفزایید.

همچنین در TaoMix دکمه برای رندومیزه کردن صداها هم وجود دارد که با فشردن آن، می توانید ترکیبی لذتبخش از مجموعه صداهای اپلیکیشن بشنوید. بیش از 40 صدای باکیفیت در اپلیکیشن وجود دارند که هر کدام را می توانید از لحاظ حجم صدا دستکاری کرده تا بهترین ترکیب آرامش بخش را بیافرینید.

TaoMix

TaoMix

سازنده: deMute قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 54.7 / 51 مگابایت زبان:

Naturespace

NatureSpace 1

صداهای موجود در اپلیکیشن Naturespace به قدری با کیفیت اند که با شنیدن آنها احساس می کنید که واقعا در محل ضبط شان حضور دارید. در مجموع شش مورد از این صداها را می توانید به رایگان گوش کنید، و برای بقیه باید پول بپردازید.

از صداهای این اپلیکیشن که همگی به صورت 3D ضبط شده اند می توان برای مطالعه، سفر، مدیتیشن و حتی خوابیدن استفاده کرد.

Naturespace

Naturespace

سازنده: .Holographic Audio Theater, LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز حجم: 73.6 / 35 / 680 مگابایت زبان:

Relax Melodies Oriental Meditation

Relax Melodies Oriental Meditation 1

سازندگان اپلیکیشن Relax Melodies، نسخه Oriental Meditation را صرفا برای افرادی طراحی کرده اند که از مشکل بی خوابی رنج می برند. بیش از 36 صدای با کیفیت طبیعیت در اپلیکیشن وجود دارند که بنابر ادعای توسعه دهنده، گوش کردن به آنها می تواند در به خواب رفتن افراد موثر واقع شود.

به غیر از صداهای طبیعت، سه مورد موج بینورال هم در اپلیکیشن گنجانده شده که از آنها می توان برای اهداف مدیتیشن و ورود به حالت ذن استفاده کرد. اگر مشکل خواب دارید، بد نیست این اپلیکیشن رایگان را برای تأثیرگذاری اش در غلبه بر این مشکل بسنجید.

Relax Melodies Oriental Meditation

Relax Melodies Oriental Meditation

سازنده: Ipnos Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 91.7 مگابایت زبان:

Coffitivity

Coffitivity 1

اگر کافی شاپ را بهترین مکان برای استراحت و فکر کردن در مورد مسائل کاری می دانید، این اپلیکیشن برای شماست. Coffitivity صدای طبیعی یک کافی شاپ را برایتان شبیه سازی می کند، و اجازه می دهد که هنگام پخش آن به موزیک مورد علاقه تان از اپلیکیشن های استریمینگ هم گوش بدهید.

تنها سه صدای اپلیکیشن را می توانید به رایگان گوش کنید، اما همین تعداد اندک هم بنابرگفته امتیازدهندگان به اپ می توانند نقش موثری در افزایش تمرکز شما بر روی کار و مسائل دیگر داشته باشند.

Coffitivity

Coffitivity

سازنده: Coffitivity, LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 86.4 / 43 مگابایت زبان:

در صورت بروز مشکل در دانلود اپلیکیشن ها از گوگل پلی، مراجعه به این وبسایت را به شما توصیه می کنیم.

شما از چه اپلیکیشن های دیگری برای ریلکسیشن استفاده می کنید؟ اگر احساس می کنید که در فهرست این هفته اپلیکیشنی از قلم افتاده، حتما آن را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی