ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی بدون راننده جورج هوتز
تکنولوژی

از دیدگاه ایلان ماسک اتومبیل خودران جورج هاتز تهدیدی برای شرکتش محسوب نمی شود

همین روز گذشته بود که خبر دادیم هکر معروف جیل بریک کننده آیفون، یعنی جورج هاتز در حال توسعه یک اتوموبیل خودران در گاراژ خانه اش است. حالا پس از مدتی، شرکت خودروسازی تسلا که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

همین روز گذشته بود که خبر دادیم هکر معروف جیل بریک کننده آیفون، یعنی جورج هاتز در حال توسعه یک اتوموبیل خودران در گاراژ خانه اش است. حالا پس از مدتی، شرکت خودروسازی تسلا که اتفاقاْ تلاش های زیادی در زمینه تولید خودروی بدون راننده انجام داده است، در رابطه با این دستاورد جالب هاتز مطلبی را در بلاگ رسمی خود منتشر کرد.

از دیدگاه تسلا و مدیرعاملش ایلان ماسک، توسعه یک اتوموبیل خودران قابل اعتماد چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری از عهده یک نفر، و یا حتی یک گروه کوچک به تنهایی خارج است. با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.

در مطلب منتشر شده در بلاگ تسلا آمده: «بسیار نامحتمل است که فردی به تنهایی، و یا حتی شرکتی کوچک بدون در اختیار داشتن صلاحیت های مهندسی کافی بتواند سیستم خودروی بدون راننده ای را در مقیاس صنعتی توسعه دهند.»

در بخش دیگری از این مطلب تسلا تاکید دارد که: «شاید چنین سیستمی بتواند به عنوان یک نمونه نمایشی در یک مسیر مشخص از پیش تعیین شده موفق عمل کند.»

شایان ذکر است که خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود از اتوموبیل بدون راننده هوتز، ویدیویی منتشر کرده که در آن نشان می دهد خودروی Acura مجهز به این سیستم می تواند بدون مشکل در یکی از بزرگراه های نزدیک خانه جورج حرکت کند.

از دیدگاه تسلا «برای رسیدن به سیستمی قابل اعتماد منابع و وقت فراوانی نیاز است تا عملکرد خودرو در عبور از میلیون ها مایل مسیر متنوع مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد. این که ما خودروی بدون راننده ای بسازیم که در ۹۹ درصد از موارد به خوبی عمل می کند کار چندان دشواری نیست، اما رسیدن به دقت ۹۹.۹۹۹۹ درصد بسیار پر مشقت است.»

آن طور که از شنیده ها برمی آید اوایل سال ۲۰۱۵ هاتز ایده اولیه خود در خصوص طراحی هوش مصنوعی برای خودروهای بدون سرنشین را با ایلان ماسک در میان گذاشته بود. هاتز مدعی است مدیرعامل تسلا پذیرفته بود در صورتی که طرح او بتواند سیستم خودرانی که تسلا مشغول توسعه آن است را از لحاظ کارایی شکست دهد، با او قراردادی چند میلیون دلاری خواهد بست. این هکر ۲۶ ساله اما پیشنهاد ماسک را نپذیرفته، چراکه حس می کرده او دائم در حال وضع شروط تازه است.

از مطلب منتشر شده در بلاگ کمپانی تسلا می توان دریافت که آنها از تلاش های هاتز خوشنود نیستند، به این دلیل که دوست ندارند به همگان اثبات شود سیستم اتوموبیل خودران آنها به راحتی قابل تقلید و مشابه سازی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    خداییش خیلی کار چیپی کرده
    کاملا معلومه حسودیش شده
    یه جوون یکاره ارزشمندی کرده تو گاراژ خونش، بعد ایشون اومده تو بلاگ رسمی یکی از بزرگ ترین شرکت های دنیا به کار اون جوون تیکه انداخته
    واقعا که

  • هادی
    هادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۴

    نمی دونم چرا بعضی ها اینطور حرف میزنن و کامنت می ذارن...شاید احساس بزرگی بهشون دست میده، یا مثلا فکر می کنن خیلی آدم خاصی میشن با توهین و تحقیر دیگران...ولی واقعیت اینه که هرفردی با دیدن این نظر، به کوچکی و حقارت نویسنده نظر پی میبره و بس...

    • امیر
      امیر | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

      بله!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی