ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نتفلیکس جورابی ساخته که وقتی خوابتان برد تلویزیون را برایتان خاموش می کند

هر روز مبحث تازه ای در تکنولوژی باب می شود و برخی واقعا جالب هستند و بعضی دیگر تا اندازه ای خنده دار به نظر می رسند. به طور مثال، از این به بعد می ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

هر روز مبحث تازه ای در تکنولوژی باب می شود و برخی واقعا جالب هستند و بعضی دیگر تا اندازه ای خنده دار به نظر می رسند. به طور مثال، از این به بعد می توانید شرکت نتفلیکس را با نام «خالق تکنولوژی جوراب» یاد کنید. البته این لقب بیشتر جنبه شوخی دارد اما در واقعیت، این کمپانی به تازگی دستورالعملی منتشر نموده که به کاربران یاد می دهد چگونه خودشان در خانه یک جفت جوراب هوشمند بسازند تا وقتی پای تلویزیون خوابشان برد، پاپوش یاد شده تلویزیون را برایشان خاموش کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در این راستا باید گفت، جوراب هوشمندِ سرویس استریم ویدئوی یاد شده می تواند تشخیص دهد فردی که آنها را پوشیده چه زمانی به خواب خواهد رفت و به واسطه آن، پخش ویدئو را متوقف می نماید تا بیننده ای که خوابش برده حتی یک ثانیه از فیلم دلخواهش را هم از دست ندهد.

این جوراب ها به واسطه مانتیور نمودن فعالیت و استراحت که «اکتیگرافی» نام دارد کار می کنند و عملکردشان به این صورت است که، حسگر شتاب سنج داخلی منتظر شما می ماند تا برای مدت طولانی بی حرکت بمانید و سپس سیگنال های لازم را برای تلویزیون ارسال می نماید تا فیلم در هر دقیقه ای که هست، متوقف گردد.

برای ساخت جوراب به روشی که شرکت مورد بحث ارائه داده، باید یک عدد میکروکنترلر Arduino، لامپ های LED اینفرارد، یک باتری و دیگر وسایل موردنیاز برای ساخت ابزار مانیتور کردن داشته باشید و البته برنامه دادن به آن نیز به عهده کاربر خواهد بود تا بر اساس زمان تماشای فیلم خودش به طور شخصی تنظیمات لازم را اعمال نماید.

همه این ابزار و ملزومات در یک بسته پشمی تعبیه شده و درون جوراب کار گذاشته می شوند. راهنمای استفاده ی آنلاین نتفلیکس حاوی انواع آموزش های شماتیک و تصویری است و هر مرحله را با جزئیات کامل توضیح داده اما خود شرکت یادآوری کرده که بهتر است با برق کاری و لحیم کاری آشنا باشید تا بتوانید به راحتی این مجموعه را مونتاژ نمائید.

بد نیست بدانید این پروژه دومین بخش از سری «خودت بساز» شرکت یاد شده به شمار می رود که ایده های خنده دار بازار را به محصولات واقعی تبدیل کرده و به کاربران کمک می کند تا اسباب و وسایلی که به نظرشان جالب است را خودشان در خانه بسازند. جا دارد اشاره کنیم که طرح قبلی، دکمه ای بود که می توانست نور را کم و زیاد کند و سفارش خرید بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد عرفان
    محمد عرفان | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    میشه لطفا طرز ساختن این جوراب را بگین ممنون میشم

مطالب پیشنهادی